månedlig udgift på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

Nu er det sådan at vi skal til at flytte og søger om at ændre i vores kassekredit, også skal vi jo lave et nyt budget.

Skal lige siges at vi har tøj legetøj osv. så skal vi ikke bruge penge på, det er kun forbruget på baby  

- også regner vi med at jeg skal amme når det er. 

Men hvor meget brugte i ca i måneden på den lille nyfødte da h*n kom til verden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

MorDk

Anonym skriver:

Nu er det sådan at vi skal til at flytte og søger om at ændre i vores kassekredit, også skal vi jo lave et nyt budget.

Skal lige siges at vi har tøj legetøj osv. så skal vi ikke bruge penge på, det er kun forbruget på baby  

Men hvor meget brugte i ca i måneden på den lille nyfødte da h*n kom til verden? 

Altså vi brugte max 300 kr. på bleer og småtteri... 

Anmeld

12. december 2012

Den lykkelige

Hvis du kan amme og har tøj og udstyr så er det godt nok ikke meget..
Nu er min datter flaske barn..
Men hvis du kan amme så er det vel kun bleer, vådservietter, klude, olie/shampoo (hvis du vil bruge det) osv.. så vel ikke mere end 200 kr..
Til vores datter satte vi 500 til siden hver d. 1. i mdr.. så var der til klude, bleer, cleme OG MME.. men skal i jo ikke have (hvis du kan)..
 De jo ikke så dyre i starten.. så når de skal til at have grød/mos koster det jo lidt.. men altså ikke meget..

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Hvis du kan amme og har tøj og udstyr så er det godt nok ikke meget..
Nu er min datter flaske barn..
Men hvis du kan amme så er det vel kun bleer, vådservietter, klude, olie/shampoo (hvis du vil bruge det) osv.. så vel ikke mere end 200 kr..
Til vores datter satte vi 500 til siden hver d. 1. i mdr.. så var der til klude, bleer, cleme OG MME.. men skal i jo ikke have (hvis du kan)..
 De jo ikke så dyre i starten.. så når de skal til at have grød/mos koster det jo lidt.. men altså ikke meget..

Jeg troede det var meget "værre" havde tænkt tanker i stil med 1000 kr i måneden  

Anmeld

12. december 2012

Den lykkelige

Anonym skriver:

Jeg troede det var meget "værre" havde tænkt tanker i stil med 1000 kr i måneden  

Nej nej nej.. Vi klarede det fint på de 500 kr.. vi havde også tøj til det første år og udstyr..
Men ca 200-300 hvis du kan amme.. til sutter, bleer osv..  Det bliver jo først dyrere når de små begynder spise alm. mad, skal have vintertøj og støvler og i institution osv..

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Nej nej nej.. Vi klarede det fint på de 500 kr.. vi havde også tøj til det første år og udstyr..
Men ca 200-300 hvis du kan amme.. til sutter, bleer osv..  Det bliver jo først dyrere når de små begynder spise alm. mad, skal have vintertøj og støvler og i institution osv..

Du siger noget  
Men lyder meget fornuftigt, tror vi sætter den til 500 kr, så er vi rigeligt dækket ind lyder det til  

Så må det overskudende komme ind på opspraing 

Anmeld

12. december 2012

Den lykkelige

Anonym skriver:

Du siger noget  
Men lyder meget fornuftigt, tror vi sætter den til 500 kr, så er vi rigeligt dækket ind lyder det til  

Så må det overskudende komme ind på opspraing 

Rigtig god plan..

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hvis du ammer er det få ting der skal bruges penge på, men er ikke helt enig i at det kun koster omkring 200 kr. Det kommer selvfølgelig også an på hvilke bleer man vælger at bruge, men vi købte Libero da vores datter var helt lille og de koster 135 kr pakken, medmindre der er tilbud. Ja, også kommer det også an på, hvor tit man skifter ble og hvor meget den lille laver. Vil skyde på omkring 4-6 bleer om dagen.

Derudover er der ting som vådservietter ( det brugte vi ikke i starten, kun når vi var ude at køre), engangsklude, sutter ( vores datter brugte først fra 3. måned), creme f.eks Inotyol til rød numse og Baby Bad.

Det bliver dyrere med tiden, men i starten vil jeg sige 500-600 kr og så er man dækket godt ind. Der kommer jo næsten altid uforudsete ting som man kommer til at mangle.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.