Dagpenge og i Fagforening? & gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Msommerbarn

Jeg har et par spørgsmål jeg har gået og tænkt over. 
( Ved ikke om den ligger i den rigtige tråd )

Nårg men her kommer de:

Jeg blev i Aug, udlært og har siden været på Dagpenge (dimittendsats) og er i en A kasse ( fagforening ) 
- Mit spørgsmål er så, hvordan jeg er stillet med hensyn til
barsel / barselsdagpenge? 
Er det rigtigt at jeg som dagpenge modtager på dimittendsats vil få mindre udbetalt når jeg ryger over og få barselsdagpenge?
- ( bude det ikke være mere? )

- Man må gå ledig i 2 år, men er min barsel udover de 2 år, eller med i de 2 år, så jeg hurtigt efter barsel faktisk kommer på kontant hjælp?

- Hvis jeg skynder mig ud og finder et job nu, er det så i 3 måneder jeg skal have været der for at være fuld dagpenge berettigt eller er det mere?

håber i kan hjælpe med mine spørgsmål, og hvis de ligger i den forkerte tråd, så høre jeg også gerne
( er ny skal jo starte et sted &nbsp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

GitteC78

Jeg er på barsel lige nu og inden da, var jeg på dagpenge. Jeg får det samme nu, da jeg var ledig.

Man starter fra 0, så når man er ledig igen efter endt barsel, har man 2 år før man skal på kontant hjælp. Det har jeg fået oplyst fra min A-kasse.

Anmeld

12. december 2012

Misty

Hej

Jeg kan svare på de to første spørgsmål, da jeg selv lige har været igennem møllen også på dimittendsats  

- Du går ikke ned i dagpenge når du går over på barselsdagpenge i stedet, du får præcis det samme. Og har du meldt barsel til din fagforening, så går det hele helt automatisk..

- Din barsel tæller ikke med som en del af din ledighedsperiode Så det skal du ikke være bekymret for, du fortsætter bare hvor du slap når din barsel er slut.

- (Jeg kan måske svare, men er ikke 100% sikker) Hvis du finder et job og er der i 3mdr (eller måske er det 6 mdr) så kan de godt beregne din dagpengesats på ny, men du er jo ikke garenteret at få ligeså meget i DP som du får nu, det afhænger altsammen af om det er fuldtid og time løn, for hvis du kun har haft en deltidsstilling er du ikke berettiget til helt så meget som hvis du har haft en fuldtidsstilling.

Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

12. december 2012

Msommerbarn

Misty skriver:

Hej

Jeg kan svare på de to første spørgsmål, da jeg selv lige har været igennem møllen også på dimittendsats  

- Du går ikke ned i dagpenge når du går over på barselsdagpenge i stedet, du får præcis det samme. Og har du meldt barsel til din fagforening, så går det hele helt automatisk..

- Din barsel tæller ikke med som en del af din ledighedsperiode Så det skal du ikke være bekymret for, du fortsætter bare hvor du slap når din barsel er slut.

- (Jeg kan måske svare, men er ikke 100% sikker) Hvis du finder et job og er der i 3mdr (eller måske er det 6 mdr) så kan de godt beregne din dagpengesats på ny, men du er jo ikke garenteret at få ligeså meget i DP som du får nu, det afhænger altsammen af om det er fuldtid og time løn, for hvis du kun har haft en deltidsstilling er du ikke berettiget til helt så meget som hvis du har haft en fuldtidsstilling.

tak for hjælpen 

Anmeld

12. december 2012

Msommerbarn

Misty skriver:

Hej

Tusinde tak for hjælpen.. det hjalp ihvertfald en smule  

TAK !

Anmeld

13. december 2012

K&S

GitteC78 skriver:

Jeg er på barsel lige nu og inden da, var jeg på dagpenge. Jeg får det samme nu, da jeg var ledig.

Man starter fra 0, så når man er ledig igen efter endt barsel, har man 2 år før man skal på kontant hjælp. Det har jeg fået oplyst fra min A-kasse.

Hvis du har været ledig inden barsel, tæller det også med i din 2 år med ret til dagpenge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.