Ændre på sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. december 2012

Anonym trådstarter

Hvordan kan jeg ændre på mig selv?

- feks

Jeg bliver hurtig negativ
Brokker mig over de mindste ting
Ked af det tit
Ingen selvtillid
Mistet troen på mig selv

Vil gerne ændre mig

Være glad
Positiv
Stråle
Sæt pris på en lille ting
Finde selvstændigheden igen

Har mistet mit forhold på det her - det knuser mig så meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Rannvaen

Du kan evt. prøve med mindfulness, som ofte bliver brugt ved stresshåndtering. Det går blandt andet ud på at lære at være nærværende og ikke vurdere, men kun observere. Du kan læse mre om det pånettet hvis du vil. 

Hvis du har lav selvtillid, kan du prøve at sige noget godt om dig selv foran spejlet, evt klistre en post it seddel op. Jeg ved det lyder fjollet, men det er noget psykologer ofte anbefaler.

Anmeld

12. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

- feks

Ked af det tit
Ingen selvtillid
Mistet troen på mig selv

Vil gerne ændre mig

Være glad
Positiv
Stråle

Wow det er et svært spørgsmål.

Hm jeg tror måske bare at det kommer indefra, altså man skal selv have lyst til at være positiv og glad  Jeg tror bare man bliver nødt til at tænke meget over det i dagligdagen og fange sig selv i de trælse situationer hvor man kunne være anerledes og så prøve med et andet svar - også selvom det er svært nogen gange, på et tidspunkt er man vant til at tænke over det og så bliver man helt automatisk god til at være positiv  

Hilsen en der selv engang var meget negativ  

Anmeld

12. december 2012

Chewy

Stakkels dig! Lige en

Først og fremmest er du nødt til at finde ud af, hvad det skyldes, at du opfører dig sådan. Der ligger helt tydeligt noget gemt i dig, som får dig til at reagere som du gør. Har du oplevet svigt eller andre former for modstand i dit liv?

Tit kommer den opførsel af, at man er sur på sig selv eller verden. Jeg havde en periode, hvor jeg havde en snert af den adfærd, og jeg fandt ud af, at der lå en vrede i mig og kom ind og fik lagt låg på de ting (sammen med en terapeut).

Måske du skulle give dig selv et par samtaletimer i julegaver? Det er virkelig det bedste, jeg har gjort for mig selv.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Stakkels dig! Lige en

Først og fremmest er du nødt til at finde ud af, hvad det skyldes, at du opfører dig sådan. Der ligger helt tydeligt noget gemt i dig, som får dig til at reagere som du gør. Har du oplevet svigt eller andre former for modstand i dit liv?

Tit kommer den opførsel af, at man er sur på sig selv eller verden. Jeg havde en periode, hvor jeg havde en snert af den adfærd, og jeg fandt ud af, at der lå en vrede i mig og kom ind og fik lagt låg på de ting (sammen med en terapeut).

Måske du skulle give dig selv et par samtaletimer i julegaver? Det er virkelig det bedste, jeg har gjort for mig selv.

Hold da op du ramte lige i skabet - føler svigt
Er det ikke dyrt at gå til sådan en?

Anmeld

12. december 2012

Chewy

Anonym skriver:

Hold da op du ramte lige i skabet - føler svigt
Er det ikke dyrt at gå til sådan en?

Det tænkte jeg nok. Du skal først og fremmest fortælle dig selv, at det er OK at du føler, det du gør. Du er menneske og dine reaktioner kommer et sted fra. Du skal nu lære at håndtere dine følelser og få hjælp til at få dem bearbejdet og "parkeret" et sted inden i dig selv.

Jeg synes, du skal gå ned til din læge. H*n kan henvise dig til en psykolog, hvor din egenbetaling er lav. Min kæreste havde det lidt som dig, og fik en henvisning fra sin læge under dække af en moderat depression. Han fik 12 behandlinger og har det meget bedre idag.

Fortæl din læge hvad der sker i dig, at det påvirker og ødelægger din verden omkring dig. Du skal sikker svare på nogle spørgsmål, som lægen stiller dig, og derefter kan h*n henvise dig.

Held og lykke. Håber det bedste for dig. og HUSK du er god nok, dit hjerte og sind skal bare have lidt hjælp. Det er jo lige som at sende bilen på værksted

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Det tænkte jeg nok. Du skal først og fremmest fortælle dig selv, at det er OK at du føler, det du gør. Du er menneske og dine reaktioner kommer et sted fra. Du skal nu lære at håndtere dine følelser og få hjælp til at få dem bearbejdet og "parkeret" et sted inden i dig selv.

Jeg synes, du skal gå ned til din læge. H*n kan henvise dig til en psykolog, hvor din egenbetaling er lav. Min kæreste havde det lidt som dig, og fik en henvisning fra sin læge under dække af en moderat depression. Han fik 12 behandlinger og har det meget bedre idag.

Fortæl din læge hvad der sker i dig, at det påvirker og ødelægger din verden omkring dig. Du skal sikker svare på nogle spørgsmål, som lægen stiller dig, og derefter kan h*n henvise dig.

Held og lykke. Håber det bedste for dig. og HUSK du er god nok, dit hjerte og sind skal bare have lidt hjælp. Det er jo lige som at sende bilen på værksted

Kan virkelig bare ikke få mig selv dernede .. Bare at ringe og få en tid aner ikk hvad jeg ska sige..

Suuuk r så opgivende .

Anmeld

12. december 2012

Isabella_mor

Nu er du jo opmærksom på at du bliver hurtigt sur og tvær osv..

når du er opmærksom så kan du rette op på det ved at du tager dig selv i at blive hurtigt sur, og når du ved det så går du væk fra det der gør dig sur, holder en pause.. 

som en anden sagde så ER mindfullness SMADDER GODT... og stresshåndtering fungere bare super godt..  

og en anden ting, afspænding. det vil også hjælpe dig.. når man er sur og bliver sur TIT så spænder man ofte i hele kroppen, der kan afspænding hjælpe dig med at spænde af, men samtidig også lære at mærke din krop. når du spænder i nakkemusklerne kan du mærke det tydeligt og derved slappe af..

men en start ville være at gå til din læge og fremlæg dit problem.. der ligger ofte et eller andet ubevidst bag... som skal arbejdes med.

Anmeld

12. december 2012

Giraffen

Anonym skriver:

- feks

Ked af det tit
Ingen selvtillid
Mistet troen på mig selv

Vil gerne ændre mig

Være glad
Positiv
Stråle

måske finde ud af hvad der har forårsaget følelserne?

nogle er mere sensitive end andre, og måske der er sket noget da du var yngre, der har ramt dig hårdt (fx mobning eller andet) så er det vigtigt som voksen at bearbejde det fordi du nu bedre kan tage afstand til det og se at det ikke var dig, der var problemet 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

måske finde ud af hvad der har forårsaget følelserne?

nogle er mere sensitive end andre, og måske der er sket noget da du var yngre, der har ramt dig hårdt (fx mobning eller andet) så er det vigtigt som voksen at bearbejde det fordi du nu bedre kan tage afstand til det og se at det ikke var dig, der var problemet 

Har været blevet mobbet meget som barn men os svigt og det hjælper slet ikk at manden også r gået sin vej nu :"(

Netop fordi jeg brokkede mig meget og var sur .. Så han var ikk glad hos mig mere eller lykkelige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.