Fantastisk bog piger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

st

Jeg har lige været på bib i dag, og hente et par reserverede bøger. Der i blandt én, som hedder: Forstå dit barn fra 2-5 år.

Den har bare så mange relevante beskrivelser af problematikker omkring børn i den alder vores har nu. Der står både noget om angst, følelser, motorik, sanser og legerelationer og udvikling. Ja you name it. Jeg har kun lige skimmet den, men den skal læses snart. Den virker til at være rigtig spændende.

Forfatteren hedder Stein Erik Ulvund og han har også lavet en med børn fra 5-10 år tror jeg det er.

Skynd jer på bib og få den reseveret.

Anja: Jeg har også lånt den der, Skæld mindre ud, men den har jeg ikke lige fået kigget i endnu. Dog har vi her de seneste dage lagt en ny strategi, der hedder, at vi ikke lader os hidse op over hvad Mads gør. Det hjælper virkelig godt. Han kan godt fornemme, hvis vi er sure, selvom vi ikke taler højt. Det er jeg glad for, for jeg ahr en idé om, at man mister børns respekt, hvis man bare råber efter dem. Nå men et sidespring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Stumpen

Du har fuldstændig ret, men min lunte og energiniveau er bare så lav og det går desværre til tider ud over Mathilde og det er bare ikke fair!!! Men i guder, hvor hun er kommet i plagealderen og det er bare ikke altid jeg er lige pædagogisk når jeg har sagt nej 3 gange -til 3 forskellige ting og hun så kommer igen og plager om en 4. ting..
Jeg læste 1. kap i går og synes ikke lige den fangede, men det skal vist være en appetit vækker til de kommende kapitler..

Uha, den med følelser....igen, så tramper du lige på min dårlige sam i forhold til det at skælde ud eller vrisse, for hun er blevet grum til at holde tårerne tilbage -altså at jeg kan se at hun vil græde, men gør det ikke og det bryder jeg mig bestemt ikke om at hun gør!! Hun skal ikke undertrykke sine følelser!

(Får da vist fremstillet mig selv som en forfærdelig mor her, men det er jeg måske også)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.