Bliv mere egoistisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Bertris

Jeg skal blive mere egoistisk

eller det har jeg i hvert fald fået at vide jeg skal, af sygeplejerske og psykiater, jeg er en person der bekymrer mig MEGET om andre, og får det dårligt hvis andre ikke har det godt, og vil gøre hvad jeg kan for at alle har det super, også må jeg bare klare mig. 

Det har resulteret i at jeg flere gange er gået ned med depression.

Nu er jeg så "endelig" kommet i behandling, og fået besked på at prøve at være mere egoistisk, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det :s 
Nogen der har et forslag ? 

eller som selv har prøvet det og har et råd til hvordan man kan lade bekymringerne ligge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

L&V

Bertris skriver:

Jeg skal blive mere egoistisk

eller det har jeg i hvert fald fået at vide jeg skal, af sygeplejerske og psykiater, jeg er en person der bekymrer mig MEGET om andre, og får det dårligt hvis andre ikke har det godt, og vil gøre hvad jeg kan for at alle har det super, også må jeg bare klare mig. 

Det har resulteret i at jeg flere gange er gået ned med depression.

Nu er jeg så "endelig" kommet i behandling, og fået besked på at prøve at være mere egoistisk, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det :s 
Nogen der har et forslag ? 

eller som selv har prøvet det og har et råd til hvordan man kan lade bekymringerne ligge

Uh det er en svær øvelse, men beslut dig for at idag skal du sige nej 5 gange, tænker ofte problemet er at man altid siger ja ja selv om man egentlig ik har overskudet, så øv dig i at sige nej.. Også ska man lære at sige PYT, man kan ikke rede alle når man ik selv har det godt også må man sige pyt med det, det kan jeg ikke gøre noget ved..

Anmeld

11. december 2012

B&J

uhhh den er svære jeg lider også under jeg gør meget for andre og tænker ikke så meget på mig selv og har det rigtigt svært hvis andre har det svært og engang i mellem vil jeg ønske jeg bare kunne sige NEJ!....

i hjælp med min psykologer jeg blevet bedre til det men det har også taget rigtigt mange år og rigtigt mange tåre og rigtigt meget slip på mig

sender dig en kæmpe krammer og håber du blivere mere egoistisk i år 2013

Anmeld

11. december 2012

Bertris

Månsson skriver:

Uh det er en svær øvelse, men beslut dig for at idag skal du sige nej 5 gange, tænker ofte problemet er at man altid siger ja ja selv om man egentlig ik har overskudet, så øv dig i at sige nej.. Også ska man lære at sige PYT, man kan ikke rede alle når man ik selv har det godt også må man sige pyt med det, det kan jeg ikke gøre noget ved..

Det med at sige nej 5 gange lyder som en god idé 

Selvom det virkelig kan være svært  

Anmeld

11. december 2012

Bertris

B&J skriver:

uhhh den er svære jeg lider også under jeg gør meget for andre og tænker ikke så meget på mig selv og har det rigtigt svært hvis andre har det svært og engang i mellem vil jeg ønske jeg bare kunne sige NEJ!....

i hjælp med min psykologer jeg blevet bedre til det men det har også taget rigtigt mange år og rigtigt mange tåre og rigtigt meget slip på mig

sender dig en kæmpe krammer og håber du blivere mere egoistisk i år 2013

Altså jeg har vidst der var et problem i flere år har bare ikke fået hjælp før nu hvor jeg gik ned i starten af graviditeten. 
- og er også indstillet på det vil tage tid, det er bare også hårdt når man gerne vil skabe den bedste fremtid for sin lille guldklump  
Man tak, har også sagt mit nytårs fortsæt må være at blive mere egoistisk i år 2013

Anmeld

12. december 2012

L&V

Bertris skriver:

Det med at sige nej 5 gange lyder som en god idé 

Selvom det virkelig kan være svært  

Det er så svært. men man kan ende med at blive helt glad for det

Anmeld

12. december 2012

B&J

Bertris skriver:

Altså jeg har vidst der var et problem i flere år har bare ikke fået hjælp før nu hvor jeg gik ned i starten af graviditeten. 
- og er også indstillet på det vil tage tid, det er bare også hårdt når man gerne vil skabe den bedste fremtid for sin lille guldklump  
Man tak, har også sagt mit nytårs fortsæt må være at blive mere egoistisk i år 2013

Mit gik også virkelig op for mig da jeg fik min dreng, for jeg kunne ikke gøre alle glade og jeg kunne ikke være der lige meget for alle når jeg skulle være 100% for min søn hold da op det var hårt og streesende... og er glad for jeg har fået en psykolog igen så jeg kan få en masse gode råd og hjælp der det er jeg super glad for...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.