Ikke kunne finde den rette uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.354 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Anonym trådstarter

Hvor længe var I om at finde den rette uddannelse? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg vil med mit liv! Det er forfærdeligt! Synes ikke jeg kan se mig i nogen jobs/uddannelser. Skal siges, at jeg har gået på to uddannelser som jeg er stoppet på. Det er bestemt ikke sjovt! Det påvirker mit selvværd meget. Alle ved, hvad de vil, går i gang og gennemfører, hvad de er gået i gang med. Føler mig som en kæmpe klovn! Skal siges, at jeg er gået i gang med de uddannelser tidligere i bedste mening med troen på, at det var det jeg skulle, så jeg har ikke "bare" gjort det for sjov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

SKbaby

Anonym skriver:

Hvor længe var I om at finde den rette uddannelse? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg vil med mit liv! Det er forfærdeligt! Synes ikke jeg kan se mig i nogen jobs/uddannelser. Skal siges, at jeg har gået på to uddannelser som jeg er stoppet på. Det er bestemt ikke sjovt! Det påvirker mit selvværd meget. Alle ved, hvad de vil, går i gang og gennemfører, hvad de er gået i gang med. Føler mig som en kæmpe klovn! Skal siges, at jeg er gået i gang med de uddannelser tidligere i bedste mening med troen på, at det var det jeg skulle, så jeg har ikke "bare" gjort det for sjov.

Jeg var ret hurtig om at vælge hvilken uddannelse jeg gerne ville tage og jeg er i gang med at læse medicin, hvilket jeg er rigtig glad for 

Har du du ikke en ide om inden for hvilket område du kunne tænke dig at beskæftige dig med? 

Prøv at gå til nogle uddannelsesmesser for at få inspiration. Så kan det være, at du får øjnene op for nogle jobs/uddannelser som du ikke lige umiddelbart havde overvejet. 

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Synes bare man frygter at skulle stoppe igen. Endnu engang at skulle se et nederlag i øjnene! Tør næsten ikke at skulle starte på noget! Jeg er ellers meget pligtopfyldende, kommer aldrig for sent, passer mit job, er aldrig syg osv.. Derfor er det nok så stort et nederlag for mig.. Jeg har ikke lyst til at være en, der ikke kan finde ud af sit liv.. suk.. 

Er begyndt at undgå at møde nye mennesker, fordi jeg er træt af at skulle forsvare mine valg. Folk har svært ved at forstå mig tror jeg. At man gør de ting færdige man går i gang med osv..

Anmeld

11. december 2012

o1Mutte

Anonym skriver:

Synes bare man frygter at skulle stoppe igen. Endnu engang at skulle se et nederlag i øjnene! Tør næsten ikke at skulle starte på noget! Jeg er ellers meget pligtopfyldende, kommer aldrig for sent, passer mit job, er aldrig syg osv.. Derfor er det nok så stort et nederlag for mig.. Jeg har ikke lyst til at være en, der ikke kan finde ud af sit liv.. suk.. 

Er begyndt at undgå at møde nye mennesker, fordi jeg er træt af at skulle forsvare mine valg. Folk har svært ved at forstå mig tror jeg. At man gør de ting færdige man går i gang med osv..

Har du ikke noget der interessere dig? En hobby el. lignede?

Anmeld

11. december 2012

Sarlie

Anonym skriver:

Du skriver at der er mange der kun starter på en uddannelse, som de så gennemfører. Det er helt rigtigt, men hvor mange er tilfredse med det valg? Jeg tror personligt, at der er mange der bliver på en uddannelse, fordi de ikke vil føle at de har "spildt" de år de har brugt, og ser det lidt som et nederlag. Resultatet er en uddannelse og et arbejde, der bare bliver surt i længden.

Jeg har så meget respekt for folk, der vælger at sadle om for i stedet at forhåbentlig kunne beskæftige sig med noget personen brænder mere for.

Jeg kan dog godt forstå hvis du er frustreret - prøv at mærk efter hvad der motiverer dig og hvad det er sjovt. Så skal du nok finde dit drømmestudie.

Anmeld

11. december 2012

SKbaby

Anonym skriver:

Jeg synes ikke du skal se det som et nederlag. De fleste ender da med at prøve forskellige uddannelser og jobs af før de finder sig "til rette". 

Jeg synes, at det er vigtigt, at man ender med at færdiggøre en uddannelse, som man rent faktisk synes er spændende og kan se sig selv arbejde indenfor. Hvis ikke, så er det bedre at finde noget nyt. 

Og hey! Du får da en masse erfaringer, som du kan bruge i din fremtidige uddannelse, når nu du har prøvet lidt af hvert, og det er jo kun positivt. 

Anmeld

11. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Her er lidt om min situation. I hele gymnasietiden var jeg fast besluttet på at skulle være læge, så jeg knoklede min numse i laser for at få et højt nok snit... Det fik jeg og kom ind. Men hvilket nederlag... Det var bare alligevel slet ikke mig, så efter et års droppede jeg ud og var helt i vildrede. Så tog nogle suppleringsfag på VUC... Imens jeg fandt ud af hvad jeg ville.

Nå, men jeg tog bla også til en uddannelsesmesse, som en har nævnt. Og der fandt jeg ud af at Det Informationsvidenskabelige Akademi lige var den vej jeg skal gå. Er færdig til sommer, hvor jeg har en kandidatgrad i informationsvidenskab og kulturformidling - en uddannelse der giver mulighed for forskellige jobs bagefter.

Nå, men tilbage til dig jo Først og fremmest - hvad er dine interesser? Og hvilke uddannelser tænker du? Er det erhvervsuddannelser eller videregående?

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Det er videregående uddannelser. Jeg holder af at male, men synes jo ikke det er nemt mht. uddannelse indefor det felt og med job bagefter. Jeg har arbejdet på plejehjem, hvilket jeg egentlig har været glad for og er altid blevet rost meget som dygtig og en rigtig god kollega osv. Synes det var rart at gå på arbejde, levere det bedste man kunne og gå hjem og slappe af - uden lektier osv. Omvendt har jeg også store ambitioner og synes jeg har et godt hoved, jeg gerne vil udnytte! Jeg er omsorgsfuld og holder af alt levende (kan man sige det sådan?) Min familie støtter mig i alle mine valg, men synes omverdenen er ret fordømmende, når man ikke lige kan bestemme sig. "du tager pladsen for en anden og stopper?" "du nasser på su'en" og jeg kunne blive ved..

Anmeld

11. december 2012

o1Mutte

Anonym skriver:

Det er videregående uddannelser. Jeg holder af at male, men synes jo ikke det er nemt mht. uddannelse indefor det felt og med job bagefter. Jeg har arbejdet på plejehjem, hvilket jeg egentlig har været glad for og er altid blevet rost meget som dygtig og en rigtig god kollega osv. Synes det var rart at gå på arbejde, levere det bedste man kunne og gå hjem og slappe af - uden lektier osv. Omvendt har jeg også store ambitioner og synes jeg har et godt hoved, jeg gerne vil udnytte! Jeg er omsorgsfuld og holder af alt levende (kan man sige det sådan?) Min familie støtter mig i alle mine valg, men synes omverdenen er ret fordømmende, når man ikke lige kan bestemme sig. "du tager pladsen for en anden og stopper?" "du nasser på su'en" og jeg kunne blive ved..

Hvad med noget psykolog eller pædagog eller lignede? Eller noget med at arbejde med andre mennesker f.eks. hjem for handikappede/børn med vanskeligheder? Eller noget med dyr måske?

Anmeld

11. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Måske socialrådgiver?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.