Anonym skriver:
Hvor længe var I om at finde den rette uddannelse? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg vil med mit liv! Det er forfærdeligt! Synes ikke jeg kan se mig i nogen jobs/uddannelser. Skal siges, at jeg har gået på to uddannelser som jeg er stoppet på. Det er bestemt ikke sjovt! Det påvirker mit selvværd meget. Alle ved, hvad de vil, går i gang og gennemfører, hvad de er gået i gang med. Føler mig som en kæmpe klovn! Skal siges, at jeg er gået i gang med de uddannelser tidligere i bedste mening med troen på, at det var det jeg skulle, så jeg har ikke "bare" gjort det for sjov.
Her er lidt om min situation. I hele gymnasietiden var jeg fast besluttet på at skulle være læge, så jeg knoklede min numse i laser for at få et højt nok snit... Det fik jeg og kom ind. Men hvilket nederlag... Det var bare alligevel slet ikke mig, så efter et års droppede jeg ud og var helt i vildrede. Så tog nogle suppleringsfag på VUC... Imens jeg fandt ud af hvad jeg ville.
Nå, men jeg tog bla også til en uddannelsesmesse, som en har nævnt. Og der fandt jeg ud af at Det Informationsvidenskabelige Akademi lige var den vej jeg skal gå. Er færdig til sommer, hvor jeg har en kandidatgrad i informationsvidenskab og kulturformidling - en uddannelse der giver mulighed for forskellige jobs bagefter.
Nå, men tilbage til dig jo

Først og fremmest - hvad er dine interesser? Og hvilke uddannelser tænker du? Er det erhvervsuddannelser eller videregående?
Anmeld