Jeg er sygeplejerske studerende og har et barn på 16 måneder
Jeg er færdig om præcis et år. Nu er det jo nok meget forskelleligt fra uddannelsessted, men jeg synes virkelig at det er hårdt, også med børn. Skoledagene er for mit vedkommende ikke så lange, men der er masser af læsning efterfølgende. Når man er på skolen er der jo også meget gruppearbejde hvilket faktisk er super relevant og giver meget i den sidste ende, når man har sine medstuderende at reflektere og diskutere med i stedet for at sidde alene hjemme. Vi er et meget blandet hold rent aldersmæssigt og jeg holder primært til dem med børn eftersom de jo har de samme behov for at kunne hente børn osv. De lidt yngre har ofte mod på at lave gruppearbejde hele aftenen hvis det passer ind i deres skema, og det kan jeg jo af gode grunde ikke
Så er der jo praktikken hvilket jeg helt klart finde hårdest.. Du er altså afsted fra måske 7.30 til 15. og vi har på skolen ikke nogen medbestemme omkring praktiksted, du kan komme med et ønske, men altså de fleste ønsker jo de steder der er tættest på, og der tages ikke hensyn til børn og transport. Det hedder sig også at man skal følge sin vejleder mest muligt i sin praktik hvilket betyder at har vejlederen mange aften/natte vagter, så er du altså nødsaget til at snuppe nogen af dem også.. (der kan selvfølgelig være forskel på vejledere)
Til sidst vil jeg sige at jeg ELSKER mit studie, det er SÅ fedt og det giver SÅ meget.. Men jeg glæder mig til at være færdig, og jeg ved at andre (især mødre) i min klasse har det på samme måde som jeg. Men dette er selvfølgelig også bare min oplevelse.
Anmeld