Eksperthjælp: Betyder regelmæssig mens også regelmæssig ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Tina Sandager

"Betyder regelmæssig mens også regelmæssig ægløsning?"

Hej Tina.
Jeg skriver fordi min mand og jeg forsøger at blive gravide. I den forbindelse har jeg undret mig over om, det at ens menstruation er regelmæssig også betyder, at ens ægløsning er regelmæssig.

Jeg har f.eks. altid en cyklus på 28 dage. Betyder det så, at min ægløsning altid falder på 14.dagen, eller kan den sagtens komme på andre dage, som slet ikke er i nærheden af 14. dagen.

Mvh. Katrine

Tinas svar

Hej Katrine,

som regel betyder en cyklus på 28 dage at ægløsningen falder på ca. 12- 16 dagen, men ingen regler uden undtagelse.

De tegn du skal holde øje med er smerter i den ene side af lysken ( mange kvinder kan dog ikke mærke deres ægløsning), klart trådtrækkende sekret fra skeden og måske en øget lyst til sex. Du kan også købe ægløsningstest på apoteket for at se hvornår du mere præcist har ægløsning.

Når man starter udredning hos lægen for barnløshed tager han/hun en masse hormonprøver blandt andet for at se om man har ægløsning.

Held og lykke med en kommende graviditet.

De kærligste hilsner,

Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.