min kusine tager min pung!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg har en kusine med downsyndrom på ca 10 år som er begyndt at tage penge fra min pung.. Jeg fandt heldigvis ud af det og fik en undskyldning fra hende - hvor hun havde gemt dem under en fryser. Fordi, i det jeg kommer ud og skal have min jakker, er min pung åben og pengene væk, ser og mærker jeg det samme på hende, at hun gemte noget.. en måned efter, sad hun med min pung bag ryggen, intet var taget da vi sad flere i samme rum så tænker hun ikke havde haft muligheden for at åbne den... men bad øjeblikkeligt om den, og lagde den væk. Nogle der kan evt forklare mig hvad grunden kan være? har overvejet tage den med min moster for det bekymre mig da virkeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

TeamRocket

Umiddelbart tænker jeg hun bare synes sådan en pung er skide spændene. Men selfølgelig må man ikke tage og gå i andres punge. Jeg har ikke så vanvittigt meget forstand på ds, men mon ikke hendes mor ved hvordan problemet skal tackles på en måde så pigen forstår det ikke er ok? Jeg ville ihvertfald nok lige nævne det. :-) også for at forhindre andre uheldige episoder.

Anmeld

11. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg har en kusine med downsyndrom på ca 10 år som er begyndt at tage penge fra min pung.. Jeg fandt heldigvis ud af det og fik en undskyldning fra hende - hvor hun havde gemt dem under en fryser. Fordi, i det jeg kommer ud og skal have min jakker, er min pung åben og pengene væk, ser og mærker jeg det samme på hende, at hun gemte noget.. en måned efter, sad hun med min pung bag ryggen, intet var taget da vi sad flere i samme rum så tænker hun ikke havde haft muligheden for at åbne den... men bad øjeblikkeligt om den, og lagde den væk. Nogle der kan evt forklare mig hvad grunden kan være? har overvejet tage den med min moster for det bekymre mig da virkeligt...

Jeg synes da det er en rigtig god idé lige at vende den med din moster. Det ville jeg gøre under alle omstændigheder, DS eller ej. Må ærlig erkende at jeg ikke kender DS dybtegående nok til at kunne udtale mig om, hvorfor din kusine gør som hun gør, men det lyder ikke alarmerende, hun skal nok bare have af vide at man ikke må tage andres penge eller pung og det er din moster nok den rette til at gøre.

/Fenja

Anmeld

11. december 2012

Carina:-)

Sørg for at pungen ikke ligger så hun kan gå i den.

Hun er 10 ,men har ds så hun er jo ikke alderssvarende,og kan slet ikke se at hun gør noget forkert.

Så lad være med at lade din pung ligge fremme,så er den vist ikke længere,.

Anmeld

11. december 2012

dorismusse

Carina:-) skriver:

Sørg for at pungen ikke ligger så hun kan gå i den.

Hun er 10 ,men har ds så hun er jo ikke alderssvarende,og kan slet ikke se at hun gør noget forkert.

Så lad være med at lade din pung ligge fremme,så er den vist ikke længere,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.