Forsendt at begynde at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.502 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Schonert

Sagen er den at den 1 oktober blev jeg mor til lille Dexter. Men hver gang jeg ammet ham fik jeg det dårligt. Så siden han var 3 dage har han vært på flake. Har stadig masser a mælk i mine bryster og jeg ville nu allerhelst amme. 

Så er det forsendt at prøve begynde op igen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Aagaard

Schonert skriver:

Sagen er den at den 1 oktober blev jeg mor til lille Dexter. Men hver gang jeg ammet ham fik jeg det dårligt. Så siden han var 3 dage har han vært på flake. Har stadig masser a mælk i mine bryster og jeg ville nu allerhelst amme. 

Det tror jeg slet ikke at det er - jeg ville give det et forsøg hvis jeg var dig
Hvis du har masser af mælk og han "gider" at hænge i (det er jo lidt mere arbejde for ham med brysterne end med flasken) så sys jeg helt sikkert at det er værd at gøre

Anmeld

10. december 2012

LR85

Schonert skriver:

Det er da værd a prøve. Det lyder godt nok vildt at du stadig har mælk når du ikke har ammet så længe. 

Se du da bare a prøv. 

Anmeld

10. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I ka da prøve! Evt læg ham tilbrystet, indenhan bliver tilbudt flasken. Held og lykke med det, og kom evt med en lille update hvis det lykkes. Vh stine

Anmeld

10. december 2012

millesofie

Schonert skriver:

prøv
det er den bedste måde at finde ud af det på

Anmeld

11. december 2012

Koen.

Hvis du er indstillet på at ville det ville jeg da klart give det en chance!

Læg dig med ham på brystet, uden tøj på overkroppen og lillen uden tøj os, altså dejlig meget hud mod hud kontakt og lad ham så selv søge brystet og giv ham lidt tid og ellers hjælp ham lidt på vej

MEN det kan jo ske han ikke vil/eller kan finde ud af at arbejde for maden, for via amning skal han jo altså arbejde meget mere for maden end ved flasken.

Held og lykke

Anmeld

11. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville prøve hvis jeg var dig. Sæt jer sammen med en dyne og sørg at der kun er jer to og se om han "gider". For det kan jo være han nu foretrækker flasken. Held og lykke

Anmeld

11. december 2012

Tulle28

Det tror jeg godt du kan! Som andre har skrevet, så tag et par dage i sengen bare jer to, hud mod hud.

Ammenet.dk vil jeg varmt anbefale, hvis du har problemer, de kan hjælpe dig (det kan vi jo også herinde naturligvis - men der sidder altså nogle supersøde hardcore ammepiger derinde)

Held og lykke med det!

Anmeld

11. december 2012

baby012

Det er da et forsøg værd  

heg fik det også vildt dårligt i starten da jeg skulle starte amning op, var slet ikke forberedt på at det skulle gøre så ondt  

men efter tre uger, så var de værste smerter væk. Og det gik op a bakke igen..  

håber det lykkes for dig, men moske får du lidt problemer med at få ham til at acceptere brystet, nu han har prøvet flaske,  det lykkes for dig  

Anmeld

11. december 2012

nielsen80

Jeg har hørt man faktisk kan amme selvom man ikke har født, så tror bestemt det er muligt for dig. Du skal dog nok forbedre dig på det kan blive hårdt og lidt af en kamp. Som en anden skrev, kan du med fordel kigge på ammenet.dk, der findes tonsvis af informationer til dig, hvis du gerne vil amme( vil anbefalde deres wiki).

Må jeg spørge, om du har holdt produktionen oppe ved at pumpe ud eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.