Hejsa...
Det er da bare rigtig træsl for ham, ja også for jer...
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med fænomenet Night Terror (?), men vi har prøvet det samme...
Mikkel var ca 1 år, og det blev ved med jævne mellemrum til han var ca 1½ år.. Han vågnede og natten og var helt utrøstelig, han bare græd og græd... Vi gættede først på det var tænder, så blev det en mulig sygdom der var på vej og sådan blev vi ved at gætte i lang tid (ca 1½ måned) ind til jeg kontaktede vores SP som kom om til en snak om det..
Hun mente det kunne være fordi han har mareridt om natten og vågner af det, (da så små børn ikke kan kende forskel på drømme og virkelighed) Hun rådet os til når han vågnede og fik et "anfald" af gråd at vi så skulle tænde lyset og vægge ham helt.. (det gjorde vi nemlig aldrig af frygt for at han så ikke ville sove igen bag efter...
Vi prøvede så det SP havde sagt, og da han var vågnet helt og faldet til ro igen (ikke græd mere) gik vi igennem vores putteritual igen... med vaskeklud, tandbørstning, ny ble, nyt nattøj, læse en bog i sofaen/synge god natsang og så i seng... Han lagde sig også til at sove igen mere eller mindre med det samme..
Vi gjorde det 3-4 gange tror jeg, så holdte det op igen... (L) siden har han sovet igennem hver nat (med undtagelse af når han er syg)
Håber du kan bruge mit svar til noget..
Knus fra camilla.
Anmeld