Night Terror, har I prøvet noget lignende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. marts 2008

Mette-Marie

Hej Piger,
Er der nogen af jer der kender til fænomenet Night Terror. Vi har nu oplevet et par nætter i træk, at Oskar vågner og græder helt vildt – næsten hysterisk. Han virker meget bange, skriger og skriger. Jeg kan slet ikke få kontakt til ham og da Karsten i nat ville tage Oskar over kæmpede bassen helt vildt – som om han bare ville væk. Det tog mig 15-20 minutter før jeg fik lidt kontakt og Oskar var fuldstændig udmattet, hiksede, begyndte at græde igen, så måtte jeg trøste igen…Men pyh det var altså ikke sjovt…jeg måtte gå rundt i hele huset…og når jeg endelig troede at han var faldet lidt til ro – begyndte han at græde vildt igen. Åhh altså min stakkels dreng.:(

Det skal siges at han ikke har feber – eller virker syg på anden måde. Han har dræn og det virker ikke som om der er noget med ørerne (Det er jo ellers det første man tænker på, når man har et ørebarn). I dagligdagen er han den gladeste dreng. Bliver kaldt vandalen og det muntre indslag i vuggestuen.

Har I oplevet noget lignende? Kan det mon være Night Terror?

knus(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2008

MorCamilla

Hejsa...

Det er da bare rigtig træsl for ham, ja også for jer...
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med fænomenet Night Terror (?), men vi har prøvet det samme...
Mikkel var ca 1 år, og det blev ved med jævne mellemrum til han var ca 1½ år.. Han vågnede og natten og var helt utrøstelig, han bare græd og græd... Vi gættede først på det var tænder, så blev det en mulig sygdom der var på vej og sådan blev vi ved at gætte i lang tid (ca 1½ måned) ind til jeg kontaktede vores SP som kom om til en snak om det..
Hun mente det kunne være fordi han har mareridt om natten og vågner af det, (da så små børn ikke kan kende forskel på drømme og virkelighed) Hun rådet os til når han vågnede og fik et "anfald" af gråd at vi så skulle tænde lyset og vægge ham helt.. (det gjorde vi nemlig aldrig af frygt for at han så ikke ville sove igen bag efter...
Vi prøvede så det SP havde sagt, og da han var vågnet helt og faldet til ro igen (ikke græd mere) gik vi igennem vores putteritual igen... med vaskeklud, tandbørstning, ny ble, nyt nattøj, læse en bog i sofaen/synge god natsang og så i seng... Han lagde sig også til at sove igen mere eller mindre med det samme..
Vi gjorde det 3-4 gange tror jeg, så holdte det op igen... (L) siden har han sovet igennem hver nat (med undtagelse af når han er syg)
Håber du kan bruge mit svar til noget..

Knus fra camilla.

Anmeld

14. marts 2008

Pia.

Ja jeg husker det tydeligt, da Mille vågnede skrigende, sparkende og slog omkring sig - man kunne ikke vække hende eller tale med hende.... Hun virkede bare så bange - det var frygteligt... vores læge sagde vi helst ikke (selv det var svært) skulle røre hende, for ved at røre hende blev vi en del af hendes marridt.
Det gik over efter noget tid, men jeg husker det virkelig ikke rart når det skete...

har du prøvet at google det på nettet - skriv: fænomenet Night Terror så skal du se hvor meget der kommer op om selv samme emne...

Håber I snart får nogle rolige nætter igen.

(H) - Knus Pia.

Anmeld

14. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi havde det meget en overgang og snakkede med en læge så Skejby (som en tjeneste til svigermor :D) og han sagde at det var nighe terror, men det ville gå over igen. Der er bare ikke noget man kan gøre lige når det står på, for som Pia siger så bliver det en del af drømmen. Det er modbydligt at se og høre, så det blev Henriks job de nætter. Der gik nogle uger, så var det ovre. Han har det kun en sjælden gang nu.

Kh Jeanne

Anmeld

14. marts 2008

Katjaro

Jeg synes det lyder meget som Night Terror. Dicte har også i perioder haft sådanne episoder. Og det er bare superhårdt. Det værste er jo netop det at vi overhoved ikke kan hverken gøre til eller fra - vi kan bare vente til de vågner :'( Der er til alt held længere og længere i mellem at det sker Hilsen katja

Anmeld

15. marts 2008

Joan ( Smallie )

Sådan en har jeg også lige i tiden Min knægt bliver 8 måneder i morgen og de sidste 2 nætter er han vågnet og været helt utrøstlig.
Men hvis jeg forstår jer rigtig skal man så bare lade dem ligge til det er over altså ikke rør dem overhovedet??

Hilsen Joan

Anmeld

15. marts 2008

Katjaro

Joan ( Smallie ) skriver:

Sådan en har jeg også lige i tiden Min knægt bliver 8 måneder i morgen og de sidste 2 nætter er han vågnet og været helt utrøstlig.
Men hvis jeg forstår jer rigtig skal man så bare lade dem ligge til det er over altså ikke rør dem overhovedet??

Hilsen Joan

Med hensyn til om man rører dem eller ej....
Dicte bliver fuldstændig hysterisk hvis vi forsøger at røre hende, så det giver lige som sig selv.

Men jeg prøver da altid lige for at se om det er en alm. dum drøm hvor hun er vågnet eller ej.

hilsen katja

Anmeld

15. marts 2008

Pia.

Katjaro skriver:

Joan ( Smallie ) skriver:

Hilsen Joan

Med hensyn til om man rører dem eller ej....
Dicte bliver fuldstændig hysterisk hvis vi forsøger at røre hende, så det giver lige som sig selv.

Men jeg prøver da altid lige for at se om det er en alm. dum drøm hvor hun er vågnet eller ej.

hilsen katja

Ja det gjorde vi også, og det er også rigtig svært bare at side og se på... så man prøver selvfølgelig lige at se om det er en "alm. dum drøm"

Anmeld

15. marts 2008

Natasja

Hvor begynder det? Josefine er næsten 6 mdr. ..

Anmeld

15. marts 2008

Mette-Marie

Hej Tøser

Lidt hurtig læsning efter en google søgning på night terror gav følgende:
Night terror er mest almindelige i 3-5 års alderen men kan forekomme hos personer i alle aldre. De skal ikke forveksles med almindelige mareridt. Det sker oftest et kvarter til en time efter at personen er faldet i søvn. Nogle falder jo i søvn hurtigere end andre, så det er ikke et kvarter til en time efter at barnet er kommet i seng, men et kvarter til en time efter at barnet er faldet rigtigt i søvn, at night terror oftest forekommer. Selve "anfaldet" varer i 5-20 minutter. Barnet skriger og ser ud som om, det er vågent. Øjnene kan være vidt åbne, og barnet taler evt. Pulsen når op på 160-170 slag i minuttet, hvilket er meget hurtigere end pulsen normalt gør i angstfyldte situationer.....Hvis man taler til barnet mens det har anfaldet bliver man en del af drømmen og barnet kan reagere med at skubbe personen fra sig eller blive endnu mere desperat.

Bassen havde intet anfald i nat :Dog har de to anfald han har haft har været ret sent på natten såååååhhh...måske har det bare været et alm. mareridt.;)

knus(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.