Purløg... Et lille tip.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

Sweet1978

I de fleste opskrifter med flødekartofler skal man blande alm. løg imellem kartoflerne, men idag havde jeg så meget purløg som var lige ved at gå i stok (eller hvad det nu hedder - få den der knold i toppen). Så tænkte at jeg ville prøve at putte purløg i, og til dem der kan li purløg vil jeg bare lige sige at det smagte mums og rart med lidt forandring.

Man kan garanteret også bruge porrer de har også sådan lidt en løg smag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Cris

Sweet1978 skriver:

I de fleste opskrifter med flødekartofler skal man blande alm. løg imellem kartoflerne, men idag havde jeg så meget purløg som var lige ved at gå i stok (eller hvad det nu hedder - få den der knold i toppen). Så tænkte at jeg ville prøve at putte purløg i, og til dem der kan li purløg vil jeg bare lige sige at det smagte mums og rart med lidt forandring.

Man kan garanteret også bruge porrer de har også sådan lidt en løg smag....

Jeg elsker purløg! Jeg blander tit en pakke smør med hvidløg og purløg... hmmmm... jeg elsker det!

Anmeld

10. juni 2009

Sweet1978

Cris skriver:

Jeg elsker purløg! Jeg blander tit en pakke smør med hvidløg og purløg... hmmmm... jeg elsker det!

Ja det er også lækkert, til flutes og sådan, det gør vi også og masser af hvidløg...

Anmeld

10. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
det skal jeg huske!!! Elsker purløg, persille og dild og alle de andre klassiske krydderurter fra haven, men glemmer tit at bruge dem 

Anmeld

10. juni 2009

Diana...

Jep den sjælden gang i mellem jeg spiser fløde kartofler er det altid med porre eller purløg alt efter hvad lysten siger eller løg og paprika det smager os godt.

Anmeld

10. juni 2009

Lusi

Har ik prøvet med purløg, men skal da prøves..men med porre...MUMS!!

Anmeld

10. juni 2009

Pia

Både porre og purløg bruger jeg tit i flødekartofler..
Og når jeg laver mornay kartofler putter jeg det også der i..
Men eller kan forårs løg også anbefales..

Men vil da lige give et tip med dild og persille..
Jeg laver bouillion kartofler i fad og så godt med dild og persille i.. det smager også skøtn..

Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.