Smertestillende medicin fra mennesker til hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

Kloster

Tak for alle svar og skulle man så liiiige slå koldt vand i blodet!!!

Nu er man jo hverken mishandler, psykopatisk ell fuldstændig uansvarlig fordi man kommer med et spørgsmål om smertestillende til en hund.

Hvis det havde været akutte smerter a la MAX, havde hunden da bestemt også kommet til dyrlægen.

Og ja jeg bliver da bekræftet i at jeg under ingen omstændigheder nogensinde vil spørge om sådan noget igen, når jeg bliver anklaget for ikke at passe godt på mit dyr.

Men tak for kaffe ellers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

Savannah

Jeg har læst, at man kan give hunden panodil, men jeg ville ringe til dyrlægen først. Det lyder ikke til det er akut, så et opkald er fint, på sådan en dag, som idag. Så længe hunden ikke er i smertehelvede. Mon ikke du vurderer, ud fra jeres situation? Folk er hurtige til at dømme..

God bedring med hunden.

Anmeld

9. december 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Kloster skriver:

Nu er man jo hverken mishandler, psykopatisk ell fuldstændig uansvarlig fordi man kommer med et spørgsmål om smertestillende til en hund.

Hvis det havde været akutte smerter a la MAX, havde hunden da bestemt også kommet til dyrlægen.

Og ja jeg bliver da bekræftet i at jeg under ingen omstændigheder nogensinde vil spørge om sådan noget igen, når jeg bliver anklaget for ikke at passe godt på mit dyr.

Men tak for kaffe ellers

Jeg håber ikke mit svar tidligere har gjort dig ked af det - jeg sys faktisk at det var fint at du spurgte herinde.

Men når hunden har gået med smerter i to uger, synes jeg at i burde få den tjekket.

Det er jo ikke nemt at vurdere HVOR ondt hunden faktisk har. Det kan kun en dyrlæge komme med et kvalificeret bud på.

Held og lykke med det hele

Anmeld

9. december 2012

Koen.

Kloster skriver:

Men tak for kaffe ellers

i kender hunden så i ved hvor ondt den har jo! Har ingen ide om hvad den må få da vi ikke er dyre mennesker herhjemme

Anmeld

9. december 2012

come2

Kloster skriver:

Men tak for kaffe ellers

Jeg synes bare det er vildt at man lader sit dyr gå med smerter i 14 dage uden at få dyret tilset af en dyrlæge.

ens børn skal da heller ikke gå med smerter i 14 dage inden vi søger læge.

Ved godt det ikke kan sammenlignes, men for mig et mit dyr en del af familien, og den skal bestemt ikke gå i 14 dage inden at blive tilset.

Når det så er sagt, ved jeg godt man har dyr på forskellige måder. Men for mig er smerter i bagpartiet noget man reagerer på med det samme!!

Anmeld

9. december 2012

heaven

come2 skriver:

Jeg synes bare det er vildt at man lader sit dyr gå med smerter i 14 dage uden at få dyret tilset af en dyrlæge.

Ved godt det ikke kan sammenlignes, men for mig et mit dyr en del af familien, og den skal bestemt ikke gå i 14 dage inden at blive tilset.

Når det så er sagt, ved jeg godt man har dyr på forskellige måder. Men for mig er smerter i bagpartiet noget man reagerer på med det samme!!

må erklære mig enig her.... jeg vil absolut ikke anklage TS for dyrmishandling, det kender jeg slet ikke hende nok til.... men jeg havde nok også fået hunden tjekket, de kan sagtens have meget ondt/ubehag selvom de ikke giver udtryk for det... de har en anden smertetærskel end vi mennesker... derfor havde jeg nok fået den tjekket noget før - sorry kloster...

Jannie - også en hundeejer, en meget pylleret en af slagsen

Ps: et konkret svar på dit spørgsmål: Jeg ville ikke give hunden menneske medicin uden at konsultere en dyrlæge først - det kan være fatalt for dem har jeg hørt. Har nemlig selv snakket meget smertedækning med min egen dyrlæge da jeg har en hund med alvorlig hd

Anmeld

9. december 2012

come2

heaven skriver:

må erklære mig enig her.... jeg vil absolut ikke anklage TS for dyrmishandling, det kender jeg slet ikke hende nok til.... men jeg havde nok også fået hunden tjekket, de kan sagtens have meget ondt/ubehag selvom de ikke giver udtryk for det... de har en anden smertetærskel end vi mennesker... derfor havde jeg nok fået den tjekket noget før - sorry kloster...

Jannie - også en hundeejer, en meget pylleret en af slagsen

Ps: et konkret svar på dit spørgsmål: Jeg ville ikke give hunden menneske medicin uden at konsultere en dyrlæge først - det kan være fatalt for dem har jeg hørt. Har nemlig selv snakket meget smertedækning med min egen dyrlæge da jeg har en hund med alvorlig hd

Jeg anklager hende heller ikke.

Jeg ville bare have handlet anderledes

Smiler.

Anmeld

9. december 2012

heaven

come2 skriver:

Jeg anklager hende heller ikke.

Jeg ville bare have handlet anderledes

Smiler.

jeg er helt enig med dig.... 

ville bare understrege at jeg ikke anklager hende, det ser det ud til at hun føler... jeg citerede dig, fordi jeg er enig

Jannie

Anmeld

9. december 2012

jydeinden

jeg ville ikke selv turde at give min hund medicin jeg selv ville tage.. har den klare holdning at medicin til dyr er ja til dyr, og menneskemedicin er til mennesker

Anmeld

10. december 2012

AnonymMor

come2 skriver:

Er også enig med dig 

Til ts : i må inder ingen omstændigheder give jeres hund menneske medicin.. Det skader dens lever meget og de bliver rigtig dårlig af det ( det er hvad min dyrlæge siger ) og i skal få hunden tjekket hurtigst muliglig. Jeg kender nogle som havde en hund der gjorde nøjagtigt det samme som du beskriver din hund gør og de var desværre en diskusprolaps som skulle opereres med det samme. 

Håber din hund får de bedre og det ikke er noget alvorligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.