hellemor85 skriver:
Hej. vi skal til at flytte fra lejehus af private udlejere. I vores kontrakt står at vi skal male og gøre huset klar, men udlejer sagde igår at de selv gør det. Men ved jo godt det bliver meget dyrt hvis vi skal betale maler som skal male og spartle huller. Men kan de kræve at vi betaler, når der står i lejekontrakten at vi selv skal gøre det og de så vælger at ville gøre det selv?
Jeg har været ude for det samme.
I må selv vælge en maler til at gøre arbejdet og er arbejdet ikke gjort ordentligt så skal den samme maler tilbage og gøre arbejdet igen. udlejeren må ikke bare pådutte en maler og give jer regningen når kontrakten siger i skal sørge for det - at i så selv skal sørge for det kan sagtens betyde at en professionel skal gøre det, men det er jo lige meget hvis i kender en uddannet maler og får det gratis eller billigere 
Vores udlejer ville bruge hans egen maler, men jeg fandt en der var halvt så billigt og den maler forklarede mig at hvis udlejeren havde problemer så var udlejerens pligt at kontakter maleren (altså ham jeg selv havde fundet) og så tog de den derfra.
Og det blev også sådan at det kun var vores egen maler der gjorde arbejdet 
Anmeld