De vil selv male og gøre i stand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. december 2012

hellemor85

Hej. vi skal til at flytte fra lejehus af private udlejere. I vores kontrakt står at vi skal male og gøre huset klar, men udlejer sagde igår at de selv gør det. Men ved jo godt det bliver meget dyrt hvis vi skal betale maler som skal male og spartle huller. Men kan de kræve at vi betaler, når der står i lejekontrakten at vi selv skal gøre det og de så vælger at ville gøre det selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Muhmi

Jo de kan godt selv gøre det... Men det er jer der vælger mallingen i den situation vil jeg mene.... De kan jo ikke tage mere for det end i selv havde tænkt jer at bruge på det... Men de kan jo som udlejere altid komme og sige det ikke er gjort godt nok og derfor kræve at der skal en maler på som i jo så skal betale ud af jeres indskud alligevel... Så hellere lade dem gøre det første gang egentlig, ellers er det dobbeltarbejde og dobbeltudgifter....

Men sikke dog en ævsituation....

Anmeld

8. december 2012

hellemor85

Men hende der boede her før, har selv malet og hun har malet rigtig grimt. og vi ville ha malet selv, og det ville være blevet gjort ordentlig af maler, som ikke ville koste os noget da det er familie. Men de holder på at de selv vil gøre det. Men hvis de kan kræve penge for det. Siger vi til dem at vi gør det selv, de kan vel ikke sige noget til det, når det står i kontrakten at vi skal gøre det. Vi skal først flytte til februar..

Anmeld

8. december 2012

Studerendemor

hellemor85 skriver:

Hej. vi skal til at flytte fra lejehus af private udlejere. I vores kontrakt står at vi skal male og gøre huset klar, men udlejer sagde igår at de selv gør det. Men ved jo godt det bliver meget dyrt hvis vi skal betale maler som skal male og spartle huller. Men kan de kræve at vi betaler, når der står i lejekontrakten at vi selv skal gøre det og de så vælger at ville gøre det selv?

Det mener jeg bestemt ikke de må... Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte LLO - Landsorganisationen for lejere i Danmark. 

Anmeld

8. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
skrivemaskine skriver:

Det mener jeg bestemt ikke de må... Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte LLO - Landsorganisationen for lejere i Danmark. 

Hvis der står i lejekontrakten at i selv skal gøre det, burde der ikke være mere at rafle om

Anmeld

8. december 2012

hellemor85

Okay tak for svar

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

hellemor85 skriver:

Men hende der boede her før, har selv malet og hun har malet rigtig grimt. og vi ville ha malet selv, og det ville være blevet gjort ordentlig af maler, som ikke ville koste os noget da det er familie. Men de holder på at de selv vil gøre det. Men hvis de kan kræve penge for det. Siger vi til dem at vi gør det selv, de kan vel ikke sige noget til det, når det står i kontrakten at vi skal gøre det. Vi skal først flytte til februar..

Hmm... Ville holde på at I selv skulle gøre det når det står i kontrakten og især hvis den sidste lejer gjorde det... Men det kan jo være derfor de gerne vil selv den her gang, hvis det er blevet gjort grimt sidste gang

Men altså, jeg er en stædig satan når det kommer til sådan noget, så jeg ville holde på hvad der står i kontrakten

Anmeld

8. december 2012

Studerendemor

hellemor85 skriver:

Okay tak for svar

Du kan evt. foreslå at I køber maling og andre materialer, og de så selv gør det. Så får I jeres dep. tilbage og udlejer er sikker på at det bliver gjort, som de ønsker det. Men de kan ikke ændre i kontrakten...

Anmeld

8. december 2012

Miin'Baby'Mus

hellemor85 skriver:

Jeg har været ude for det samme.

I må selv vælge en maler til at gøre arbejdet og er arbejdet ikke gjort ordentligt så skal den samme maler tilbage og gøre arbejdet igen. udlejeren må ikke bare pådutte en maler og give jer regningen når kontrakten siger i skal sørge for det - at i så selv skal sørge for det kan sagtens betyde at en professionel skal gøre det, men det er jo lige meget hvis i kender en uddannet maler og får det gratis eller billigere 

Vores udlejer ville bruge hans egen maler, men jeg fandt en der var halvt så billigt og den maler forklarede mig at hvis udlejeren havde problemer så var udlejerens pligt at kontakter maleren (altså ham jeg selv havde fundet) og så tog de den derfra.

Og det blev også sådan at det kun var vores egen maler der gjorde arbejdet 

Anmeld

8. december 2012

Gardenia

hellemor85 skriver:

Hvis de vælger det, ville jeg da argumentere for de så selv betalte?

Især når jeres kontrakt taler om at fraflytter skal stå for det pågældende arbejde.

Der er intet der siger at I bare skal sige ja og amen, se om I ikke kan få forhandlet en god aftale hjem? Hvis de insisterer må de selv betale.

LLO kan hjælpe dig, de har jurister til rådighed. Huslejenævnet den du skal henvende dig til hvis I når så langt at I ikke kan nå til enighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.