Livmoderhalskræft undersøgelse med negativt svar :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Miss Church

Den lykkelige skriver:

Jeg fik lavet en livmoder halskræft undersøgelse for nogle uger tilbage..
Nu fik jeg så brev idag hvor der stod at der vist er celleforandringer og at jeg skal til endnu en undersøgelse med kolposkopi... Nogen som ved hvad det vil sige eller har været i samme situation? Er vildt ked over det

Det kan jeg godt forstå! Men du skal lige have en solstråle-historie. 

Min veninde har haft svære celleforandringer og de var klar til at lave et keglesnit på hende med det samme! Hun valgte at se tiden an og da hun blev undersøgt igen nogle måneder efter, var forandringerne ændret til lette forandringer, som der ikke skulle gøres noget ved, andet end hun selvfølgelig skal undersøges oftere end "os andre" 

for det bedste for dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Fenja09

Den lykkelige skriver:

Jeg fik lavet en livmoder halskræft undersøgelse for nogle uger tilbage..
Nu fik jeg så brev idag hvor der stod at der vist er celleforandringer og at jeg skal til endnu en undersøgelse med kolposkopi... Nogen som ved hvad det vil sige eller har været i samme situation? Er vildt ked over det

Kram til dig  du skal ikke være nervøs før du får et endeligt svar, det er ikke farligt at have celleforandringer, det er farligt ikke at få gjort noget ved det.

Jeg har selv haft celleforandringer og fået foretaget et keglesnit. Jeg går oftere til kontrol end folk der ikke har haft det, men det er ikke noget jeg lider under - skal bare huske mine kontroller. Det er så også meget nemt for jeg får ikke udskrevet mine mini-piller hvis jeg ikke får det lavet hehe

Så alt i alt er der bare lidt flere undersøgelser efter endt behandling, men det er ikke lig med at du har kræft. Celleforandringer er forstadiet til det.

/Fenja

Anmeld

7. december 2012

FruK

MoarHvidovre skriver:

Jeg har haft celleforandringer og fået lavet keglesnit.

Celleforandringer er noget alle kvinder kan få uanset alder og derfor bliver man tilbudt, at få taget en celleprøve hver 4. år. Celleforandringer er IKKE kræft, men det kan udvikle sig til det, hvis man ikke får gjort noget ved det.

Hvis du skal have lavet et keglesnit er det et simpelt indgreb du får i lokalbedøvelse - du mærker ikke noget til det udover bedøvelsen. Det første år gik jeg til kontrol hver 3 mdr. og nu skal jeg så gå 1. gang om året i 10 år, hvorefter det så igen hedder hver 4 år. Det er 3 år siden, at jeg fik det lavet.

Man kan sagens få børn selvom man har fået lavet et keglesnit.

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det. Men tænk på, hvor meget de har forsket i dette og at det er forebyggende netop for, at det MÅSKE kan udvikle sig til kræft.

Det kunne jeg have skrevet. 

Jeg fik keglesnit da jeg var 25 og har været til alle tjek - har ikke haft problemer siden. Fik min søn da jeg var 28 og er nu 38 og gravid igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.