Eksperthjælp: Forstoppelse hos 3 mdr gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.447 visninger
3 svar
1 synes godt om
7. december 2012

Kari Skovmand

"Forstoppelse hos 3 mdr gammel baby"

Hej Kari.
Jeg har en søn på 7 mdr, der som 3 mdr gammel fik forstoppelse selvom han blev fuld ammet. Vi blev henvist til børne amb som satte ham i movicol behandling og det hjælper ham til daglig afføring. Men da han ikke er ret gammel og da det opstod så pludseligt, er lægerne usikre på om det måske er nogle nerver i tarmen der ikke fungere eller bare en umoden Tarm, der jo har virket de første 3 mdr. De følger ham tæt på sygehuset men vi føler ikke de gør andet end symptom behandle. Vores datter på 2,4 år er ogå forstoppet og har været det siden 5 mdr alderen da hun begyndte på overgangskost, hun får også movicol dgl. De er begge kejsersnit børn.
Jeg vil høre om du evt, har hørt om ligende historier før og om en kiropraktor evt kan være løsningen for os.
Mvh Linda

Karis svar

Hej Linda

Tak for din besked.
Jeg forstår godt du undrer dig, da det ikke er så typisk at et spædbarn får forstoppelse i så tidlig en alder, før der er introduceret fast føde. Det er godt at høre I er under udredning på sygehuset, så eventuelle underliggende sygdom kan be- eller forhåbentlig afkræftes.
Jeg behandler løbende børn for forstoppelse, og ofte med gode resultater. Dog er de som nævnt ofte ældre på det tidspunkt forstoppelsen sætter ind. Jeg ser imidlertid intet til hinder for at I, mens han bliver holdt øje med på børneambulatoriet, lader jeres søn vurdere hos andre fagpersoner, der er vant til at behandle problemstillingen. I den sammenhæng vil jeg anbefale en vurdering både hos en zoneterapeut og en kiropraktor. Brug lidt tid på at sætte jer ind i, hvem I har i jeres nærområde, der har erfaring med behandling af børn indenfor disse to faggrupper. Du kan også prøve at skrive til zoneterapeuten her på baby.dk, Jeannette Costantina Guariniello og høre hendes vurdering!
Held og lykke med det,

Julehilsner
Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. december 2012

Stumpi

Hej Kari tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert følge op på det og lade andre faggrupper se på ham, kan du evt henvise til en kiropraktor der har stor kendskab til børn her i Esbjerg. 

Mvh Linda

Anmeld

13. december 2012

Kari

Profilbillede for Kari

Hej Linda

Prøv Heidi Falk hos Kiropraktorerne på Tarphagevej, eller Felicidad hos Kiropraktorerne i Skolegade.

mvh Kari

Anmeld

13. december 2012

modesty

Stumpi skriver:

Hej Kari tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert følge op på det og lade andre faggrupper se på ham, kan du evt henvise til en kiropraktor der har stor kendskab til børn her i Esbjerg. 

Mvh Linda

Hej Linda,

jeg bider mærke i at begge dine børn er kejsersnit-børn.

Det er sådan at babyer, når de fødes, gennem huden optager en stor mængde mælkesyrebakterier fra moderens skede, som er med til at skabe en god mave/tarm-flora. KS børn får ikke disse mælkesyrebakterier og har derfor større risiko for at udvikle problemer med maven.

På visse hospitaler er man begyndt at give nyfødte KS børn mælkesyrebakterier for at hjælpe deres maveflora på vej. Det er desværre stadig ikke helt udbredt.

Men - min pointe er: Jeg vil klart anbefale dig at give dine børn mælkesyrebakterier som kosttilskud. Det er helt uskadelige bakterier som allerede findes i vores tarmsystem. Jeg snakkede med min SP om det da min dreng var helt lille, og hun fandt frem til en artikel i sit fagblad, som talte positivt om undersøgelser der er blevet lavet.

Mælkesyrebakterierne retter op på eventuelle ubalancer i tarmsystemet og kan både bruges i forbindelse med diarré, forstoppelse og andre maveproblemer.

Man kan give BioGaia dråber fra baby er nyfødt til 1 år: 

http://www.jordemoder.dk/dk/BioGaia-Kolik.aspx

Og derefter er der flere forskellige versioner, men vi er meget glade for ProBiotic Panda (som inderholder et bredere spektrum af bakterier som er bedre for børn der ikke længere bliver ammet):

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2616p.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.