"Forstoppelse hos 3 mdr gammel baby"
Hej Kari.
Jeg har en søn på 7 mdr, der som 3 mdr gammel fik forstoppelse selvom han blev fuld ammet. Vi blev henvist til børne amb som satte ham i movicol behandling og det hjælper ham til daglig afføring. Men da han ikke er ret gammel og da det opstod så pludseligt, er lægerne usikre på om det måske er nogle nerver i tarmen der ikke fungere eller bare en umoden Tarm, der jo har virket de første 3 mdr. De følger ham tæt på sygehuset men vi føler ikke de gør andet end symptom behandle. Vores datter på 2,4 år er ogå forstoppet og har været det siden 5 mdr alderen da hun begyndte på overgangskost, hun får også movicol dgl. De er begge kejsersnit børn.
Jeg vil høre om du evt, har hørt om ligende historier før og om en kiropraktor evt kan være løsningen for os.
Mvh Linda
Karis svar
Hej Linda
Tak for din besked.
Jeg forstår godt du undrer dig, da det ikke er så typisk at et spædbarn får forstoppelse i så tidlig en alder, før der er introduceret fast føde. Det er godt at høre I er under udredning på sygehuset, så eventuelle underliggende sygdom kan be- eller forhåbentlig afkræftes.
Jeg behandler løbende børn for forstoppelse, og ofte med gode resultater. Dog er de som nævnt ofte ældre på det tidspunkt forstoppelsen sætter ind. Jeg ser imidlertid intet til hinder for at I, mens han bliver holdt øje med på børneambulatoriet, lader jeres søn vurdere hos andre fagpersoner, der er vant til at behandle problemstillingen. I den sammenhæng vil jeg anbefale en vurdering både hos en zoneterapeut og en kiropraktor. Brug lidt tid på at sætte jer ind i, hvem I har i jeres nærområde, der har erfaring med behandling af børn indenfor disse to faggrupper. Du kan også prøve at skrive til zoneterapeuten her på baby.dk, Jeannette Costantina Guariniello og høre hendes vurdering!
Held og lykke med det,
Julehilsner
Kari
Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.
Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk
Anmeld