Tanker om velsignelse og barnedåb samme dag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Laulund87

Lise skriver:

Jeg ville ikke holde det sammen. Jeg synes at begivenhederne fortjener hver deres dag... Har altid syntes det var lidt mærkeligt at slå dagene sammen, men det er jo bare mig. For mig er en bryllupsfest og en barnedåbsfest også af vidt forskellig karakter.

Det var vist det jeg prøvede at skrive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Nadia&Daniel

Lise skriver:

Selvfølgelig fatter barnet ikke at der holdes fest for det - det gør det heller ikke til sin 1-års fødselsdag, men der vil vi jo også gerne holde en fest  For mig er barnedåbsfesten lige så meget for at fejre det nye liv, og ikke mindst for forældrene.

Min den yngste sov det meste af hans fest (som mest af alt var en temmelig rolig komsammen), og da han kom op blev han helt kulret over alle de tanter der kiggede på ham, men jeg ville da ikke være dagen foruden , eller have slået den sammen med noget andet, bare fordi han ikke forstod

Vores bryllup var en fest, hvor jeg lod min mor og veninder tage sig lidt af mine unger, mens jeg hyggede mig med gæsterne og lod mig og min mand fejre.

Bare lige en indskydelse - det var ikke derfor vi gjorde det

Anmeld

6. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi blev først gift, da vores yngste var knap et år, og havde allerede holdt barnedåb for de to ældste. Vi slog derfor barnedåb og bryllup sammen, og i mine øjne var det smukt og helt rigtigt, at brylluppet blev kronet af den sidste dåb - jeg synes, at dåben er en fin understregning af den kærlighedsfejring, som et bryllup er. 

Anmeld

6. december 2012

Lise

Nadia&Daniel skriver:

Bare lige en indskydelse - det var ikke derfor vi gjorde det

Nej, det troede jeg heller ikke

Jeg ville vel også bare sige at jeg ikke ville slå festerne sammen. Vi holdt barnedåb og bryllup med knap 2 mdr imellem, men tanker at slå det sammen strejfede mig aldrig.

En barnedåb er for mig en hyggelig og rolig komsammen med barnet i fokus, hvor man får lidt at spise, en kop kaffe og så farvel igen.

En bryllupsfest er en fest, hvor folk skal ha lov at slå sig lidt løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.