Gravid under udd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Anonym trådstarter

Hej derude!

Jeg har lige et spørgsmål, som måske nogle af jer kan svare på 

Jeg går på en gymnasial udd., men i tilfælde af graviditet, hvad gør man/jeg så?
Kan man få tilladelse til barsel, og hvordan gør man så når man starter op igen? Eller er der kun alternativet at droppe ud og starte forfra? 

Er der evt. nogle af jer der har været ude for det, og kan fortælle lidt om det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg ved ikke om det er de samme regler ved gymnasial uddannelse. Men hvis du går på en videregående har du lov til at tage "barsel" og få 12 barselsklip. 

Anmeld

6. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej derude!

Jeg går på en gymnasial udd., men i tilfælde af graviditet, hvad gør man/jeg så?
Kan man få tilladelse til barsel, og hvordan gør man så når man starter op igen? Eller er der kun alternativet at droppe ud og starte forfra? 

Er der evt. nogle af jer der har været ude for det, og kan fortælle lidt om det? 

da jeg gik i gym. blev en fra min klasse gravid i 2.g og fik lov til at holde barsel/orlov og startede så forfra på 2.g til skoleåret efter

ved dog ikke hvad hun gjorde med økonomi osv

Anmeld

7. december 2012

SaraL

Jeg kendte også en der fik barn i gymnasiet, hun holdt bare barsel i par måneder og fortsatte så igen med de andre  Men hun boede så også hjemme, og moderen var også på barsel, så hun hjalp jo så med at passe barnet. 

mht økonomi, så mener jeg ikke man får ekstra når det er på en gymnasial uddannelse

Anmeld

7. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Hej derude!

Jeg blev gravid i september 09, fandt først ud af det januar 10 og drengen kom i juni 10. Jeg gik til mine eksamener, tog 4 måneders barsel og fortsatte som fjernstuderende. Min var så bare en hf.

Du får 12 barselsklip som du selv kan vælge om du vil fordele på 6 eller 12 måneder, det er forsørger-satsen og du kan vælge først at gå på barsel den dag du føder.

Hvis du bor sammen med far, eller en anden, der også er på su, så husk det særlige forsørgertillæg eller forhøjelse af børnechecken som I kan få 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.