Vask af uldbody med prut på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Team Putte

Månsson skriver:

Man kan få sådan noget uld rens for vanish og opvaskemiddel osv mørner ulden

Hvad er det for noget uldrens og hvor kan man købe det? Er det mere medgøreligt end at smøre det ind i brun sæbe og skulle lade det ligge i 24 timer før vask?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

L&V

Team Putte skriver:

Hvad er det for noget uldrens og hvor kan man købe det? Er det mere medgøreligt end at smøre det ind i brun sæbe og skulle lade det ligge i 24 timer før vask?

Købte det hvis på et stof sted tror jeg.. Nej det er nok noget ala det samme

Anmeld

7. december 2012

Team Putte

Månsson skriver:

Købte det hvis på et stof sted tror jeg.. Nej det er nok noget ala det samme

Okay

Anmeld

7. december 2012

sne190810

Team Putte skriver:

Hvilken type vanish bruger du? Og tager ulden ik skade?

Næ, det har jeg ikke oplevet.

Jeg bruger bare den Vanish som er i den lyserøde bøtte  Hvor der er en ske med.

Anmeld

7. december 2012

Sitrani

Team Putte skriver:

Ja vores uldvaskemiddel fra neutral kombineret med uldprogrammet på 40 grader på vores vaskemaskine kan ik vaske uldbodyerne rene når der har været et uheld med prut

Det hjælper at smøre dem ind i brun sæbe og lade dem ligge i 24 timer før man vasker dem, men er der ik en nemmere løsning?

Hvordan pletbehandler du uldtøj?

min datter bruger også uldbodyer, og jeg vasker dem i normal vask på 40 grader Og brugre almindeligt vaskemiddel fra neutral.... og så putter jeg vanish på, når der har været et uheld, og det tager pletten for det meste  Og de ser fine ud når de er færdigvaskede, og krymper ikke... det er uldbodyer fra kvickly i mærket änglamark

Anmeld

8. december 2012

Team Putte

sne190810 skriver:

Næ, det har jeg ikke oplevet.

Jeg bruger bare den Vanish som er i den lyserøde bøtte  Hvor der er en ske med.

Super! Det er jo langt nemmere bare at smide sådan en omgang med i maskinen end at stå og grubbe det ind og vente 24 timer med at vaske!

Anmeld

8. december 2012

Team Putte

STN skriver:

min datter bruger også uldbodyer, og jeg vasker dem i normal vask på 40 grader Og brugre almindeligt vaskemiddel fra neutral.... og så putter jeg vanish på, når der har været et uheld, og det tager pletten for det meste  Og de ser fine ud når de er færdigvaskede, og krymper ikke... det er uldbodyer fra kvickly i mærket änglamark

Og det er både natur og farvede body'er?

Anmeld

8. december 2012

Mussen2

Der står på vanish at man ikke må bruge det til uld.....så mon ikke man risikerer at ødelægge det isolerende ved ulden, selvom man ikke lige kan se det

Jeg har til nød brugt. Vanish spray, selvom der står det heller ikke skal anvendes til uld.

Anmeld

8. december 2012

Team Putte

Mussen2 skriver:

Der står på vanish at man ikke må bruge det til uld.....så mon ikke man risikerer at ødelægge det isolerende ved ulden, selvom man ikke lige kan se det

Jeg har til nød brugt. Vanish spray, selvom der står det heller ikke skal anvendes til uld.

Årh øv Det have dælme ellers været nemt!

Anmeld

8. december 2012

Mussen2

Team Putte skriver:

Årh øv Det have dælme ellers været nemt!

Jeg sidder faktisk lige og læser om ulden for jeg blev nysgerrig. Jeg fandt ikke lige svaret, men en masse nyttig viden om uldenog dens opbygning, så forstår man bedre hvorfor det skal vaskes så varsomt. Der står også at sæbespæner og alm sæbe ødelægge uldens lanolin, som jo er uldens særlige egenskab

Læs evt. Her

http://theboschway.bosch-hvidevarer.com/ecologixx/ tips-fran-tvattstugan/guider_fibrer/fibrer_ull.asp x

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.