Jeg elsker dyr og mit hjerter brister hver gang jeg ser deres reklame (bliver altid nødt til at slå væk fra kanalen).
Nå men jeg har så lige fået denne email:
Her får du en af de sværeste mails, jeg har skrevet til dig
Jeg ved, du holder af dyr. Derfor sendte jeg dig en mail for nogle uger siden. Jeg ønsker ikke at gøre dig ked af det, men jeg føler, du bør vide, at op til 20.000 bjørne er spærret inde på galdefabrikker i Kina.
Tusindvis af bjørne ligger med åbne sår i maverne
Forestil dig bure i lange rækker. Her ligger bjørnene, mens de bliver tappet for galde. Fra åbne sår i bjørnenes maver drypper galden ned i skåle under burene. Bjørnene brøler, for det gør så ondt. Mange har bylder og galdesten. Nogle er endda lukket inde i 'knusebure', hvor tremmerne kan rykkes, så bjørnene slet ikke kan røre sig under torturen. Og det sker lige nu, mens du læser min mail.
Du bliver nok trist af at høre, bjørnene lever hele deres liv på fabrikkerne. Bare fordi deres galde er penge værd. Det gør så ondt i mig.
Av, føler da virkelig bare at de spiller på min sårbarhed og kærlighed til dyr - må de overhovedet give folk skyldfølelse på den måde
?
Jeg giver af princip aldrig penge til sådanne ting - har selv arbejdet sådan et sted, så jeg ved godt hvad pengene går til. Det er måske ikke alle foreninger der kører showet på den måde, men jeg vil altså ikke give penge til lejemål, lønninger osv.
Hvad syntes i om den email jeg lige har modtaget? 
Anmeld