imod anbefalingerne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. december 2012

morstinus

ja, tør man det? og hvad indebærer det?

Jeg er 16 uger henne og går lidt og grubler over fødslen.

jeg gik og drømte om en hjemmefødsel da vi skulle have vores 1 barn. det endte med et kejsersnit, fordi hun lå i underkropsstilling. en rigtig voldsom oplevelse.

da vi skulle have barn nr 2 var det med overvågning, på hospital. fødslen gik rigtig godt og der var ikke nogen tegn på at min livmoder led overlast ved arret.

nu er nr 3 så undervejs  super dejligt!

har været til den første samtale med jordemoder, som forklarede at hun ikke ville anbefale det. men at det ikke er hende der bestemmer hvad jeg har lyst til..... men det er imod hvad de anbefaler.

jeg har undersøgt det lidt:
der er 1 % chance for at livmoderen sprækker under fødslen efter en kejsersnit, har man født vaginalt efter et kejsersnit, falder den % med det halve. så en halv % chance for at sprække denne her gang.
jeg skrev til den fødsels doula som er til knyttet ekspert panelet herinde og spurgte om en hjemmefødsel kunne være en mulighed. hun svarede at det fine forløb ved min søns fødsel, gjorde at min livmoder havde taget godt imod veerne og godt kunne klare presseveerne. så hun så ikke nogen forhindring i en hjemmefødsel.

jeg skrev også med den jordemoder som er med i ekspert panelet herinde. hun svarede at hun ikke ville love mig at nogen jordemoder ville være med på en hjemmefødsel eller at jeg kunne føde i vand, fordi der er den minimale risiko. og er der en risiko så vil jeg få svært ved at finde en jordemoder som vil tage ansvaret. men at det "kun" er anbefalinger.

jeg har læst mig til rigtig meget. nogen har "fået lov" til at føde i vand fordi det har betydet meget for dem, selvom det var nr 2 fødsel efter et kejsersnit.

så nu går jeg lidt med to overvejelser (det betyder rigtig meget for mig og jeg stresser meget af hospitaler. jeg følte mig meget bundet og stresset over at blive overvåget, det der med at man kan se en ve der er på vej, virker ikke godt på mig)

den ene: at gå fuldstændig imod alle anbefalinger og vælge en hjemmefødsel, i afslappede omgivelser.

den anden: at føde i vandpå hospitalet, så hvis der skulle gå noget galt, så er vi ikke mange meter fra oprationsstuen. der er flere hjælpe midler, smerstilliende osv.

jeg har læst mig til at der er en masse papirer og samtaler i forbindelse med det at man går imod jordemoderens anbefalinger.

nogen der har/ved noget om det??

nogen der evt. har prøvet det?

ville du turde at "gå imod" din jordemoder og de anbefalinger hun giver??

det er et følsomt emne for mig, og jeg er slet ikke færdig med at tænke færdigt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg fik selv et AKS ved sidste fødsel,og jeg har allerede fået et ,fra vores hjemmefødselsordning,til at føde hjemme næste gang,så længe jeg er klar over,at der er en lidt større sandsynlighed,for at blive overflyttet.

For mit vedkommen,vil der være langt større risiko,ved at føde på et hospital,koplet til diverse maskiner,da jeg lider af 'hvid kittel syndrom',og bliver dårlig,bare jeg træder ind af indgangen til hospitalet. 

Anmeld

14. januar 2013

Wik

Jeg synes du skal følge din egen mavefornemmelse! Jeg ville gå imod anbefalinger til hver en tid, hvis jeg havde det som dig.

Jeg skulle føde hjemme ved første fødsel, og blev overflyttet på grund af udblivende presseveer og belastet hjertelyd. Jeg vil gøre det igen selvomjeg risikere det samme. Jeg kom hjem efter 1,5 time fordi jeg var sat til hjemmefødsel fordi min datter havde det fint.

Hvis du bliver overflyttet, er du jo lige vidt. Og du kan ændre mening midt i det hele, og tage på hospitalet, hvis du bliver utryg eller andet.

Jeg blev denne gang rådet til at blive hjemme til det sidste også tage på hospitalet og føde og hjem med det samme. Jeg overvejer stadig

De skal forresten sende en jordemoder ud hvis du vil føde hjemme, det er dit valg, også har man hende jo for sig selv  

Det med vand ved jeg ikke så meget om. Håber du finder en afklaring, og hvis du synes din jordemoder modarbejder dig, så kunne du måske bede om en anden, selvom det er ubehageligt.

Anmeld

24. januar 2013

morstinus

tak for jeres svar  fedt at høre fra en som også havde fået kejsersnit, det er lidt besynderligt at der ikke findes mere info om den slags, så det er jeg glad for

fedt også at høre fra en som har prøvet hjemmefødsel og som kan give nogle betryggende ord med på vejen. den jordemoder som vi konsulterer er ikke begejstret. så jeg tror helt sikkert at jeg vil overveje at finde en anden, så jeg kan være helt tryg  men mange tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.