Eksperthjælp: Ønsker mig barn nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. december 2012

Tina Sandager

"Ønsker mig barn nr 3 "

Hej Tina

Jeg er meget forvirret, og håber du kan hjælpe, jeg har altid haft meget uregelmæssig mens, og vi prøver nu at blive 3. gangsgravide, det ser dog desværre ikke ud ti at være så nemt som de første 2 gange
Men hvornår skal jeg regne med at have ægløsning?
Jeg har haft hormonspiral som blev pillet ud, da jeg blødte lidt over 3 uger af en måned hver måned, mine to sidste mens, har jeg noteret:
Det var d. 26 Oktober og d. 21 November.
Hvordan finder jeg min cyklus og tidspunkt på ægløsnig?
Vi har allerede sexet en del (ca. hver 2. dag), siden d. 24 November, altså en 4-5 gange, hvornår kan jeg tidligst teste?
Mener jeg har testet ved ca uge 4, de andre gange

På forhånd tak

Sun

Tinas svar

Kære Sun,

Allerførst vil jeg sige at tiden mellem dine to sidste menstruationer er helt fin, 26 dage istedet for 28. Det er inde for normalområdet, altså helt ok.

Du har ikke angivet hvor lang tid der typisk går mellem dine menstruationer.?

Hvis du gerne vil vide dit ægløsningstidspunkt vil jeg anbefale at du køber nogle ægløsningstest på apoteket. Der er god vejledning i pakken til hvordan du benytter dem.

Du kan tidligst teste for en evt graviditet 4 uger efter sidste mens. første dag, altså den 21.november.

Nu ved jeg ikke hvornår du fik fjernet din hormonspiral, men hvis det lige er sket her i efteråret, så må du ikke fortvivle helt endnu over at du ikke er blevet gravid.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med en forhåbentligt kommende graviditet.

De kærligste hilsner,

Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.