Hvordan startede det 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

AnnaK89

Første gang tog det 13 timer fra vandet gik til hun var ude. Vandet gik kl. 06, veer kom kl. 07 og hun er født kl 18.45.

Anden gang var lynfødsel, veerne startede kl 18, vandet gik kl. 20.57 (mener jeg) og hun er født kl. 21.09.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Krussedulle

Muhmi skriver:

Ja, nu er jeg jo 30+5 så nu begynder tankerne om fødsel efterhånden at snige sig ind på mig 

Med Silas fik jeg plukkeveer to dage før som tiltog i styrke, varighed og kraft henover de to dage, derefter begyndte jeg at få veer og maaaange af dem, klokken 4 om natten.. Silas var ude kl. 12.14 og jeg fik taget vanden da jeg skulle presse først...

Hvordan var din første fødsel i forhold til nummer 2?

Mere eller mindre smertefuld? Hurtigere end den første? Langsommere?? Følte du dig mere klar anden gang? OSV!

Jeg føler selv at jeg er meget bedre forberedt den her gang og jeg håber at jeg vil håndtere mine veer SÅ meget bedre.. Mega pinligt at føle sig som en total pussy, fordi man ikke lige kunne "klare" en fødsel hehe  

Men alligevel ville det nu være meget hyggeligt at høre hvordan i har oplevet det? 

Undskyld hvis afstemningen er en smule roddet, men jeg kender ikke til så mange fødselsformer 

Første fødsel: vandafgang men ingen veer, blev sat igang med ve-drop fødte 25 timer efter vandafgang.. husket ikke så meget, var rigtig syg da jeg skulle føde, og jeg fik en epi.

Anden fødsel: var en sand drømme fødsel!
Startede med vandafgang og herefter kom veerne. Jeg havde ikke rigtig ondt, før jeg var 8-9 cm åben.
Fødte i vand, 5 timer efter vandafgang

Anmeld

4. december 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Muhmi skriver:

Hold da op, det er ikke tit man hører om at anden gang tager så lang tid i forhold til den første

Var dt mere smertefuldt?

Hvordan håndterede du veerne anden gang?

Nej og jeg havde også regnet med, at nr. 2 gik bare ville gå hurtigere - men jeg blev klogere.

Ja, det var meget mere smertefuldt på trods af, at jeg vidste hvad det var. Jeg gjorde desværre den fejl, at min JM fik mig overtalt til ikke, at få en epi-blokade - som jeg så alligevel endte med, at få.

Jeg synes, at jeg var god til, at håndtere veerne - huskede vejrtrækningen mv.

Vores datter blev også taget med cup. Jeg var så træt til sidst og det gjorde bare så p.... ondt og hun ville bare ikke ud. Det viste sig, at hun var en stor basse på 4250 g.

Anmeld

4. december 2012

LinLin

Muhmi skriver:

Puha, ikke det jeg ville læse Hehe.. Men i forhold til at du vidste hvad der skete anden gang, følte du så at du var bedre til at arbejde med veerne, eller havde du helt "glemt" hvor ondt det gjorde og derfor blev overrasket?

Jeg var helt klart bedre til at arbejde med veerne !
- og smerterne éé jo heldigvis hurtigt glemt igen bagefter ?? vi arbejder på en 3'er, så jeg tør tilsyneladende godt gøre det igen

Anmeld

5. december 2012

mortilnoahogmelina

Muhmi skriver:

Okay det gik hurtigt begge gange kan jeg læse mig frem til

Men sjovt at begge fødsler startede med murren i underlivet

2 gang gik noget hurtigere . Og gjorder os betydeligt mere ondt ..

Som jeg sagde hvem fanden er den idiot som frivilligt vælger at lade mig føde igen gav kæresten skylden

Anmeld

5. december 2012

Ciss

Lynfødsel begge gange. Vandet blev taget på sygehuset begge gange. Startede med rolige veer begge gange. Samme smerteniveau begge gange, så vidt jeg husker.

Forskelle: Første gang var noget mere brutal fysisk. Anden gang var kroppen udslidt (Havde kastet meget op de sidste tre måneder) på forhånd, så tror, det ville være gået en del hurtigere, hvis jeg havde været i form.

Anmeld

5. december 2012

Lise

Første gang startede med vandafgang, og otte timer senere fødte jeg. Set i bakspejlet havde jeg haft veer i halvandet døgn, men det vidste jeg bare ikke. Fødte 38+3, så jeg troede jeg skulle være gravid i flere uger endnu på det tidspunkt. Efter vandafgang kom veerne med det samme som vestorm, og fortsatte indtil jeg fødte.

Andet gang startede med uro i kroppen, og en jordemoder der sagde at hun mente at jeg ville føde indenfor et døgn - her var jeg i uge 39+6. Så aftog det, og jeg troede jeg aldrig ville føde. Gik i seng og vågnede kl 4, stod op og gik i bad, og fik så veer lige så stille. Veerne gik først bananas om formiddagen - var 4 cm åben kl 10, og så fik jeg stygge veer, og fødte kl 11:37, 23 timer timer og 45 minutter efter forudsigelsen dagen før  

Jeg tror at første gang var mest smertefuld, men der fik jeg epidural, da jeg ikke kunne være til for vestormen. Jeg havde ingen kontrol. Anden gang gjorde super nas, men jeg havde kontrol over min krop, og kunne slappe af mellem hver ve.

Anmeld

5. december 2012

MorDk

1. gang fik jeg småveer efter lidt tegnblødning det tog 11½ time fra tegneblødningen til Victor var ude! Fødsel gik godt men han stod skævt i mit bækken og måtte tages med Kop. Lidt hektisk til sidst og fik ham desværre ikke op på maven med det samme

2.gang fik jeg taget vandet på hosp. (Blev sat igang) og 3 timer og 4 minutter efter lå Freya på min mave/ i mine arme... SKØN fødsel! Fantastisk oplevelse ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.