Hjælp til sengestel :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.903 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. december 2012

Karla

Hej piger

Manden og jeg overvejer at købe et sengestel til vores trekvartseng. Vi har nu en boxmadras med ben på. Hvad så når vi skal have et sengestel, så skal vi have et der er 140*200 cm eller hvad? Og skal man have en lamelbund, eller er det kun, hvis det er er springmadras man har?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Karla skriver:

Hej piger

Manden og jeg overvejer at købe et sengestel til vores trekvartseng. Vi har nu en boxmadras med ben på. Hvad så når vi skal have et sengestel, så skal vi have et der er 140*200 cm eller hvad? Og skal man have en lamelbund, eller er det kun, hvis det er er springmadras man har?

Har ikk styr på, hvad en 3/4 seng er - men kan fortælle at i ikke skal have lamelbund, det har vi i hvert fald ikke i vores sengestel, og vi har også box madrasser

Anmeld

3. december 2012

Karla

Olivia's Moar skriver:

Har ikk styr på, hvad en 3/4 seng er - men kan fortælle at i ikke skal have lamelbund, det har vi i hvert fald ikke i vores sengestel, og vi har også box madrasser

Okay super tusind tak! 3/4 seng er 140*200 cm, men er bare lidt i tvivl om stellet skal være i samme størrelse, eller om der skal være lidt "plads".

Anmeld

3. december 2012

Bertris

når man køber sengestel køber man det i størrelsen 140x200, 160x200 eller 180x200 osv, det er hvor meget plads der er til madrassen størrelsen beksriver  

Men vil sige at i skal spørge, der hvor i vælger at købe sengerammen, hvad de anbefaler man gør med lameller i den ramme i vælger når det gælder boksmadrasser  

Anmeld

4. december 2012

Karla

Bertris skriver:

når man køber sengestel køber man det i størrelsen 140x200, 160x200 eller 180x200 osv, det er hvor meget plads der er til madrassen størrelsen beksriver  

Men vil sige at i skal spørge, der hvor i vælger at købe sengerammen, hvad de anbefaler man gør med lameller i den ramme i vælger når det gælder boksmadrasser  

Okay. Tusind tak for svar

Anmeld

4. december 2012

2babygirls

Karla skriver:

Hej piger

Lameller er til når man køber en skummadras, og ikke boxmadras. Så egentlig burde I bare bygge sengestellet op omkring madrasserne, da der også burde være ben på sådan en sengestel, så man ikke nærmest skal sætte sig på gulvet.

Anmeld

4. december 2012

Karla

Baby2påvej skriver:

Lameller er til når man køber en skummadras, og ikke boxmadras. Så egentlig burde I bare bygge sengestellet op omkring madrasserne, da der også burde være ben på sådan en sengestel, så man ikke nærmest skal sætte sig på gulvet.

Okay, tak

Vi har nemlig fundet et fint sengestel i IKEA, som vi vil have. Men så skal jeg ikke købe lameller dertil

Anmeld

4. december 2012

2babygirls

Karla skriver:

Okay, tak

Vi har nemlig fundet et fint sengestel i IKEA, som vi vil have. Men så skal jeg ikke købe lameller dertil

Nej det vil jeg ikke mene.. Jeg tror en boxmadras er alt for tung for lamellerne. Den er jo bygget op omkring en kasse med lameller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.