delebørns frustration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. december 2012

Anonym trådstarter

Hold kæft hvor er jeg træt af min barns far!!!

I dag vidste han at jeg skulle have kontakt til barnet for at aflevere noget tøj h*n skal være omklædt til i skolen i morgen. Jeg ringer derfor til faren til morgen og spørger hvad tid barnet er i skolen/Sfo'en og får afvide at det er farmor der afleverer fordi der er julehygge for bedsteforældrene og jeg havde i den forbindelse inviteret farmor til at deltage. Jeg fortæller faren at jeg kommer derhen i spise pausen og afleverer tøjet. Kommer derhen kl. 11.45 og der er h*n ikke at finde. Render rundt, og møder kl. 12 læreren der fortæller at h*n vidst nok er taget hjem med farmoren. Først stiller læreren spørgsmålstegn ved om barnet overhovedet har været i skole i dag og får af vide af klassekammeraterne at det har h*n.
Hmm.. tænker jeg så! Har brugt på dette tidspunkt 25 min på at finde barnet. Faren vidste jeg kom, men har alligevel sagt OK til at farmoren lod barnet holde fri en time tidligere!

Jeg ringer til farmoren for at sikre mig at barnet er i god behold (for ingen vidste sådan rigtigt hvor barnet var og der var ikke givet fri i SFO'en) Farmoren bliver sur, da jeg fortæller at jeg som ene forældermyndighedsindehaver bør få besked når mit barn holder fri fra skole, at faren vidste besked om at jeg ville komme og ikke selv tager telefonen. Jeg fortæller at det selvfølgelig er ok at barnet er med hende, men at hun må forstå min frustration og bekymring når jeg på skolen ikke kan få noget enstydigt svar på hvor barnet er! Farmoren bliver sur og siger meget bestemt at barnet jo var hos sin far så den måtte jeg tage med ham, hvilket jeg selvfølgelig giver hende ret i.

Jeg er rasende! Det kan da ikke være rigtigt at faren kan give tilladelse til at barnet holder fri fra skole når jeg har forældremyndigheden???

Og hvorfor fanden ved skolen/sfo'en ikke hvor hun er!! Jeg er rystet!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

DitteFisk

Det er da også frustrerende!

Men man kan måske sige, at du har givet far bemyndigelse til at råde over barnets skoledag idet han afleverer barnet. Selvfølgelig burde han give dig besked om ændringer idet han ved, at du vil dukke op uden at vide, at barnet ikke er på skolen.. Den er lidt svær, for når barnet er i sin fars varetægt, så må far jo råde over barnets dag, hvad det så indebærer. Og det er jo ikke ulovligt at skippe et par timer - man kan self tale om undervisningspligt, men det er jo ikke fordi barnet ikke er skole når det er hos far. 
Tror bare oplysnings-pligten mellem far og mor er gået tabt her. Ved ikke hvor vidt den strækker, om han faktisk er forpligtet til at oplyse dig om dette ej.. men en ærlige situationer det da, siden det giver anledning til stor frustration

Anmeld

3. december 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det er da også frustrerende!

Men man kan måske sige, at du har givet far bemyndigelse til at råde over barnets skoledag idet han afleverer barnet. Selvfølgelig burde han give dig besked om ændringer idet han ved, at du vil dukke op uden at vide, at barnet ikke er på skolen.. Den er lidt svær, for når barnet er i sin fars varetægt, så må far jo råde over barnets dag, hvad det så indebærer. Og det er jo ikke ulovligt at skippe et par timer - man kan self tale om undervisningspligt, men det er jo ikke fordi barnet ikke er skole når det er hos far. 
Tror bare oplysnings-pligten mellem far og mor er gået tabt her. Ved ikke hvor vidt den strækker, om han faktisk er forpligtet til at oplyse dig om dette ej.. men en ærlige situationer det da, siden det giver anledning til stor frustration

Jeg tænker også at jeg bør få besked herom. Enten af faren eller af skole/sfo.

Det er bare som om faren bevidst prøver at irritere mig, altså han vidste at jeg kom derhen osv. Der er utrolig mange problemer mellem os pt og jeg er blevet hængt ud på FB af ham osv osv osv derfor tænker jeg at han godt kan finde på at gøre dette helt bevidst hvilket selvfølgelig kun frustrere mig endnu mere,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.