Su med samlever. Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. december 2012

Anonym trådstarter

Hej alle.

Min datters far og jeg snakker lidt om, om vi evt skal forsøge at flytte sammen engang efter jul, hvis tingene bliver ved at være som de er. Altså hvis de de næste par mdr bare kører derud af.

Men jeg går på en videregående uddannelse, og får jo ellers som forsørger en masse tilskud, som jeg selvfølgelig mister når/hvis vi flytter sammen.

Hvad får man udbetalt fra SU når man bor sammen med en som er uddannet og har job? Og kan man tage dobbelt su-lån når man bor sammen med en? 

Derefter er der sket nogen ting i vores liv, som gør at vi snakker om at få et barn mere om et års tid, men hvordan er det når man er under uddannelse? Kan man gå på barsel og i såfald hvad og hvorfra får man penge?

Lige en masse spørgsmål, men håber i vil hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej alle.

Min datters far og jeg snakker lidt om, om vi evt skal forsøge at flytte sammen engang efter jul, hvis tingene bliver ved at være som de er. Altså hvis de de næste par mdr bare kører derud af.

Men jeg går på en videregående uddannelse, og får jo ellers som forsørger en masse tilskud, som jeg selvfølgelig mister når/hvis vi flytter sammen.

Hvad får man udbetalt fra SU når man bor sammen med en som er uddannet og har job? Og kan man tage dobbelt su-lån når man bor sammen med en? 

Derefter er der sket nogen ting i vores liv, som gør at vi snakker om at få et barn mere om et års tid, men hvordan er det når man er under uddannelse? Kan man gå på barsel og i såfald hvad og hvorfra får man penge?

Lige en masse spørgsmål, men håber i vil hjælpe..

Hvad får man udbetalt fra SU når man bor sammen med en som er uddannet og har job? 

Man får kun almindelig SU hvis man bor sammen med en der har uddannelse og arbejde, men så vidt jeg ved kan man tage SU-løn og forsørger-lån ved siden af sin SU så

Og kan man tage dobbelt su-lån når man bor sammen med en? 

Nej, det er så der hvor det hedder SU-lån + forsørgerlån (tror jeg nok)

Kan man gå på barsel og i såfald hvad og hvorfra får man penge?

Ja, når man går på barsel så får man 12 SU-klip, så kan du selv bestemme hvordan du vil bruge de klip for derefter at vende tilbage til skolen.

Det er ved at være noget siden jeg selv prøvede at finde ud af disse ting, så ved ikke om jeg helt kan huske hvordan og hvorledes - men jeg snakkede med nogle fra den skole jeg skulle gå på og så snakkede jeg med dem fra UG.dk  Så du kan altid prøve og ringe til en studievejleder på skolen eller chatte med en vejleder på UG.dk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.