Hej alle
Kune godt bruge lidt hjælp fra nogen der har oplevet noget lignende. Jeg er startet på studie i september (drømmestudiet på uni) og i starten gik det rigtig godt. Men de sidste 2-3 uger har jeg ikke kunne kende mig selv! Jeg er begyndt at ryste indeni - også på hænderne. Jeg kan ikke falde i søvn, når det lykkedes efter at have ligget vågen i flere timer, sover jeg utrolig let og vågner nærmest hver time og kigger på uret, for at se, hvor langt tid der er til jeg skal op igen. Mine tanker kører i ring og flere gange vågner jeg badet i sved om natten. Så slemt at jeg må skifte nattøj. Om morgenen har jeg kvalme. Bare jeg stikker tandbørsten ind på den anden side af læberne får jeg enorm brækfornemmlese Jeg har ikke set mine veninder eller familie længe. Jeg kan ikke overskue dem/gider dem ikke. Føler jeg er ligeglad med alt og alle. Når jeg er sammen med andre, tænker jeg kun på at komme hjem og læse på mine lektier. Kan ikke koncentrere mig om, hvad de siger, og har ikke lyst til at høre det, fordi jeg egentlig ikke kan rumme dem. I det hele taget kører alle mine tanker omkring studiet. Føler mig presset, selvom jeg egentlig er god nok fagligt. Synes det hele er uoverskueligt. Kulminationen kom så for et par dage side, hvor jeg pludselig brød sammen og græd voldsomt og rystede hele aftenen. Jeg bestilte en tid lægen dagen efter, fordi jeg simpelthen ikke kunne klare mere. Jeg følte mig udbrændt og dybt ulykkelig. Jeg lagde alle kortenen på bordet hos lægen og var fuldstændig ærlig omkring, hvordan jeg har det. Hun tog blodprøver for stofskifte osv, da der er stofskiftesygdomme i min familie. Jeg går nu og venter på svar. Uanset hvad, skal jeg have en ny tid hos hende, hvilket jeg selvfølgelig også gerne vil.
Har andre prøvet noget lignende. Jeg har aldrig haft problemer med min psyke før, så jeg forstår slet ikke hvad der sker. Har jeg en depression, stress eller...?
Anmeld