Hjælp! Den nye kat tisser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ano, da jeg faktisk synes at det her er pinligt.

Jeg har for ca 3 uger siden fået en ny killing. Den var 15 uger da jeg fik den.

Hun er så sød og dejlig, hun er faldet rigtig godt til med de 3 andre misser, og jeg har virkelig knyttet mig til hende allerede. MEN hun tisser hvor hun ikke skal!

Så snart hun ser noget blødt. En sofapude, en seng eller lignende.. Så skal der tisses på den.

Hun er blevet tjekket for krystaller i urinen ved dyrlægen. Der er intet fysisk i vejen med hende.

Jeg håber virkelig at nogen herinde har været ude for noget lignende, og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre her.

Jeg er villig til at lægge alt det arbejde i der kræves for at løse det her, for jeg elsker hende, og jeg mener at sådan noget som aflivning altid bør være aller sidste udvej, men hvis ikke hun stopper, kan jeg jo ikke have hende, og jeg kan heller ikke videreformidle hende med den grimme vane.

Hun er indekat i øvrigt, og jeg bor på 4. sal, så der er ikke nogen muligheder der.
-og bakken er selvfølgelig ren og der er rigeligt af dem. Forskelligt grus er prøvet.

Please hjælp. Det her går mig virkelig på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

B&J

når man har flere katte så prøv at købe en ny katte bakke.. det er ikke sikkert den lille nye dame vil bruge de andres kattebakke og lige vil fortælle jeg er usikker og jeg bestemmer her og her og her det fortæller de jo ved at tisse rundt omkring...

vores hunkat gjorde det de første 4 dage på vores søns tøj vi kunne ikke gøre andet ind at vaske det rigtigt godt

også stoppede det....

nogle gange stopper det aldrig men ind i mellem hjælper det med en anden katte bakke...

eller flere kattebakker

håber den lille nye pige stopper

Anmeld

30. november 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hun er så sød og dejlig, hun er faldet rigtig godt til med de 3 andre misser, og jeg har virkelig knyttet mig til hende allerede. MEN hun tisser hvor hun ikke skal!

Så snart hun ser noget blødt. En sofapude, en seng eller lignende.. Så skal der tisses på den.

Hun er blevet tjekket for krystaller i urinen ved dyrlægen. Der er intet fysisk i vejen med hende.

Jeg håber virkelig at nogen herinde har været ude for noget lignende, og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre her.

Jeg er villig til at lægge alt det arbejde i der kræves for at løse det her, for jeg elsker hende, og jeg mener at sådan noget som aflivning altid bør være aller sidste udvej, men hvis ikke hun stopper, kan jeg jo ikke have hende, og jeg kan heller ikke videreformidle hende med den grimme vane.

Hun er indekat i øvrigt, og jeg bor på 4. sal, så der er ikke nogen muligheder der.
-og bakken er selvfølgelig ren og der er rigeligt af dem. Forskelligt grus er prøvet.

prøv at anskaf jer en ny kattebakke, min kat tissede alle steder, lige indtil købte en aflukket kattebakke, hun var simpelhen bare en diva - vi måtte ikke kunne se hende tisse

det kan også være hvis katten er stresset, eller ikke føler sig godt tilpas, så tisser de ofte alle mulige steder..

eeeeeller.. hvis hun er ved at komme i løbetid, så kan de også godt komme til at sjatpisse hist og her

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

prøv at anskaf jer en ny kattebakke, min kat tissede alle steder, lige indtil købte en aflukket kattebakke, hun var simpelhen bare en diva - vi måtte ikke kunne se hende tisse

det kan også være hvis katten er stresset, eller ikke føler sig godt tilpas, så tisser de ofte alle mulige steder..

eeeeeller.. hvis hun er ved at komme i løbetid, så kan de også godt komme til at sjatpisse hist og her

Vi har lukkede bakker og vi har rigeligt af dem. Så jeg tror ikke at det nødvendigvis at det er rettet imod bakken, men nærmere noget psykisk betinget.

For hun kan gå rigtig længe, og hun kan osse bruge bakken, men i det sekund at en sofapude ryger på gulvet så er hun der lige med det samme. Der går ikke 2 minutter før den er våd. Men hun virker jo til at have det rigtig godt ellers. 

Det er bare så mærkeligt.

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

når man har flere katte så prøv at købe en ny katte bakke.. det er ikke sikkert den lille nye dame vil bruge de andres kattebakke og lige vil fortælle jeg er usikker og jeg bestemmer her og her og her det fortæller de jo ved at tisse rundt omkring...

vores hunkat gjorde det de første 4 dage på vores søns tøj vi kunne ikke gøre andet ind at vaske det rigtigt godt

også stoppede det....

nogle gange stopper det aldrig men ind i mellem hjælper det med en anden katte bakke...

eller flere kattebakker

håber den lille nye pige stopper

Ja det kunne måske godt være en idé med en helt ny en. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skulle fixe at det var "hendes" 

De færdes jo sammen allesammen.

Anmeld

30. november 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Vi har lukkede bakker og vi har rigeligt af dem. Så jeg tror ikke at det nødvendigvis at det er rettet imod bakken, men nærmere noget psykisk betinget.

For hun kan gå rigtig længe, og hun kan osse bruge bakken, men i det sekund at en sofapude ryger på gulvet så er hun der lige med det samme. Der går ikke 2 minutter før den er våd. Men hun virker jo til at have det rigtig godt ellers. 

Det er bare så mærkeligt.

så prøv at have en åben bakke, det kan være hun ikke er tryg ved den er lukket

Anmeld

30. november 2012

B&J

Anonym skriver:

Ja det kunne måske godt være en idé med en helt ny en. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skulle fixe at det var "hendes" 

De færdes jo sammen allesammen.

og kan også lige se den er lukket få en åben og det er nok med man bare har 2 bakker min mor har 3 katte og hun har 2 bakker da hun havde en ville den ene hankat ikke gå i kassen

Anmeld

11. december 2012

Peanut

Plettisser hun eller er det en helt tissetår af gangen?

Anmeld

11. december 2012

ano14316

Anonym skriver:

prøv at dryppe lidt baldrian dråber i kattegruset... Det virkede virkelig godt med min mors kat.. 

Anmeld

11. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Urenlighed kan have mange årsager og det er vigtigt at finde årsagen, ikke mindst fordi urenlighed af urin er en slags nødråb fra kattens side. Det kan skyldes alvorlige fysiske sygdomme, men også ubehagelige psykiske årsager. Især kan der være tale om stress ( hjem med flere katte, ens egen påvirkning ved at være stresset eller ude af følelsesmæssig balance).

Først skal du finde ud af om der er tale om markering ( strintning) eller om der er tale om urinering (siddende).

Katten er fra naturens side ekstrem renlig. Det kan godt være, at vi mennesker synes at kattebakken er ren, men for katten kan det være mere end slemt. En anden kats urin kan være en trussel, selvom kattene bor under samme tag. De fleste rengøringsmidler indeholder dufte som klorin, salmiak der for katten er det samme som fremmed kat - altså trussel.

Derfor skal man under ingen omstændigheder afvaske de steder katten urinere uden for bakken med alm. rengøringsmiddel. I nogle tilfælde hjælper det at afvaske kattetoilettet med f.eks kolorin med fyrrenåleduft, da mange katte finder det tiltrækkende. Samme effekt kan baldrian og lign. krydderurter have.

De steder, hvor katten urinere uden for bakken kan vaskes med R10 som kan købes i Matas og hos en del dyrlæger. Dette fjerner lugt, men afsætter ikke en ny. Derefter kan stedet sprøjtes med Feliway.

Det var bare lige lidt råd fra mig, men det kan også skyldes f.eks ommøblering, nye familiemedlemmer ( som ny kæreste), hvis katten urinere på ting kan det have to årsager som "jeg er bange og beroligere mig selv - på ejerens ting), "jeg er truet og vil lige fortælle hvem der betaler huslejen her - på ikke ejers ting".

Som skrevet øverst kan der være et utal af årsager, hovedsagen er at man finden den.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.