Hvilke ord siger jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. november 2012

Ka+Ma=Be

Hej piger

Jeg synes det er så hyggeligt, at der kommer flere og flere forståelige ting ud af munden på Benjamin  Meget af det tror jeg dog kun Mathias og jeg forstår  

Han efteraber små talemåder hvor han virkelig lyder som sin far! Hehe

Derudover er han begyndt at sige "sove". Det kom meget bag på mig de første gange han sagde det. 
Vi blev enige om at han nok ikke vidste hvad det betød. Men altså, hvis vi ikke forstår ham når han bruger ord, hvornår skal vi så? Så jeg spurgte om han ville sove, hvortil han svarer ja. Han blev lagt i seng og lagde sig med det samme til at sove 

Hvad kan septemberungerne af "sjove" ord? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

TrineMine86

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger

Jeg synes det er så hyggeligt, at der kommer flere og flere forståelige ting ud af munden på Benjamin  Meget af det tror jeg dog kun Mathias og jeg forstår  

Han efteraber små talemåder hvor han virkelig lyder som sin far! Hehe

Derudover er han begyndt at sige "sove". Det kom meget bag på mig de første gange han sagde det. 
Vi blev enige om at han nok ikke vidste hvad det betød. Men altså, hvis vi ikke forstår ham når han bruger ord, hvornår skal vi så? Så jeg spurgte om han ville sove, hvortil han svarer ja. Han blev lagt i seng og lagde sig med det samme til at sove 

Hvad kan septemberungerne af "sjove" ord? 

Nåe hvor er han god  Magnus snakker konstant, det er dog kinesisk, så vi forstår det ikke rigtig  Men han siger daa = far, og Hver gang han ser en hund siger han hu hu = vov vov, så siger han ja og æ æ  og ryster på hovedet = nej, og mam mam = mad... 

Anmeld

30. november 2012

HeidiØ

Årh elsker bare de begynder at tale nu

William snakker osse total kinesisk, der er dog få ord der siver ind: "hej", hejhej", "mad", "bad" - de 4 er rigtig tydelige. Så siger han "vov" og "wraaah" (sidste om en stor tiger vi har i stuen)! Og så lyder det som om han siger "hue" når jeg spørger om morgenen om vi skal ha hue på

Anmeld

30. november 2012

sabrina89

Freja snakker også på livet løs (det maste forstår vi bare ikke )

Men det vi ved hun siger er

Ma = mad (ja vi er jo fynboer )
Baba = sutten
Pahr = far
Hej, ja, vovo, dyt dyt,

Det er så herligt at side og lytte til.

Hun har også lige lært at skåle, så vi laver ikke andet når vi skal spise end at skåle

Anmeld

1. december 2012

L&V

Ih hvor bliver de store.. Laura siger "hej hej" "aih" (når noget er fint) ae ae(også får den ellers ikke få lidt når der aes) " drit "(drikke) "mæmæ "(mor) "Nej" "ej" "dett"(hvad er det) også en masse russisk men hun er mega go til at vise hvad hun mener så det er fedt

Anmeld

3. december 2012

RiUL

Haha, Katja - Det var så sød da han sagde sove, da vi var i Fields. Det var da totalt kedeligt at være med moar ude og kigge på tøj

Dejlige Benjamin 

Oliver siger nej og ja.. og tak (eller en lyd der betyder tak) Og siger han hej idag - på vej i vuggestue råbte han "heeeej" efter en dame, som så vendte sig om og råbte hej til ham (hun var rimelig langt væk) Han blev så stolt!

Og så råber han "øøøøjjjj" når der kører en bus eller lastbil forbi ham. Og så siger han "deeeet" (hvad er det) hehe.. 

Men jeg kan høre på ham at han er blevet mere bevidst om at efterligne ord, de sidste 14 dage. Det er lidt sjovt. Og nu er han jo startet i vuggestue, tror han lærer en del der Bliver spændende

Anmeld

3. december 2012

RiUL

sabrina89 skriver:

Freja snakker også på livet løs (det maste forstår vi bare ikke )

Men det vi ved hun siger er

Ma = mad (ja vi er jo fynboer )
Baba = sutten
Pahr = far
Hej, ja, vovo, dyt dyt,

Det er så herligt at side og lytte til.

Hun har også lige lært at skåle, så vi laver ikke andet når vi skal spise end at skåle

Ej hvor fedt at hun skåler, det har jeg også prøvet at lære Oliver Han er bare ikke helt med på den

Anmeld

3. december 2012

sabrina89

RiUL skriver:

Ej hvor fedt at hun skåler, det har jeg også prøvet at lære Oliver Han er bare ikke helt med på den

Ja det er lidt sjovt, men det tager lidt lang tid at spise aftensmad Hun forstår ikke helt at man skal drikke når man har sagt skål. Jeg skal se om vi ikke kan nå at lærer hende at sige tak så hun kan sige tak til jul

Anmeld

3. december 2012

twinny

Ihhh hvor er jeres børn dygtige.

Her siger drengene.

Det. (hvad er det)

aihhh

mam

nej nej nej

hej

Og så masser af russisk.  

Anmeld

4. december 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Haha, Katja - Det var så sød da han sagde sove, da vi var i Fields. Det var da totalt kedeligt at være med moar ude og kigge på tøj

Dejlige Benjamin 

Oliver siger nej og ja.. og tak (eller en lyd der betyder tak) Og siger han hej idag - på vej i vuggestue råbte han "heeeej" efter en dame, som så vendte sig om og råbte hej til ham (hun var rimelig langt væk) Han blev så stolt!

Og så råber han "øøøøjjjj" når der kører en bus eller lastbil forbi ham. Og så siger han "deeeet" (hvad er det) hehe.. 

Men jeg kan høre på ham at han er blevet mere bevidst om at efterligne ord, de sidste 14 dage. Det er lidt sjovt. Og nu er han jo startet i vuggestue, tror han lærer en del der Bliver spændende

Hihi ja, han var godt nok træt, den lille dreng

Går det godt med vuggestuen?? Benjamin lærte SÅ meget lige da han startede. Det var helt vildt så hurtigt det pludseligt gik

Hvor bliver de bare store! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.