Skoldkopper.. Manden har aldrig haft det.. :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.721 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. november 2012

mpr

What do I do? Kærestens pige har fået skoldkopper! Fair nok så kommer hun over det.. MEN min kæreste har aldrig haft det før.. Så dårligt timet.. Vi skulle have så meget julehygge og nu risikere det hele at ryge i vasken.. Hvor længe vare det før hun ikke er smitte farlig længere? Og hvad kan jeg forvente hvis min stakkels kæreste er blevet smittet? Hvis han bliver syg så kan vi ikke have pigen da hun ikke vil acceptere at han ikke er i rummet hvis hun ikke sover.. :s Og hvis han bliver syg så skal han have hvile.. Øv øv øv hvorfor lige i december!

Hvad skal jeg forberede mig på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

come2

Chel1992 skriver:

What do I do? Kærestens pige har fået skoldkopper! Fair nok så kommer hun over det.. MEN min kæreste har aldrig haft det før.. Så dårligt timet.. Vi skulle have så meget julehygge og nu risikere det hele at ryge i vasken.. Hvor længe vare det før hun ikke er smitte farlig længere? Og hvad kan jeg forvente hvis min stakkels kæreste er blevet smittet? Hvis han bliver syg så kan vi ikke have pigen da hun ikke vil acceptere at han ikke er i rummet hvis hun ikke sover.. :s Og hvis han bliver syg så skal han have hvile.. Øv øv øv hvorfor lige i december!

Jeg tænker lidt at der nok ikke er meget at gøre. Han kan jo ikke skåne sig for skoldkopper resten at livet.

Han kan jo også have haft det, hvor det bare er nogle få stykker uden de har opdaget det.

Anmeld

30. november 2012

mpr

come2 skriver:

Jeg tænker lidt at der nok ikke er meget at gøre. Han kan jo ikke skåne sig for skoldkopper resten at livet.

Han kan jo også have haft det, hvor det bare er nogle få stykker uden de har opdaget det.

Nej selvfølgelig kan han ikke skåne sig selv for det resten af livet men det er bare så uheldigt lige nu :/

Pas det kan være men når han siger han aldrig har haft det er det jo det vi kan gå ud fra..

Men hvor længe tager det før hun ikke smitter længere?

Anmeld

30. november 2012

come2

Chel1992 skriver:

Nej selvfølgelig kan han ikke skåne sig selv for det resten af livet men det er bare så uheldigt lige nu :/

Pas det kan være men når han siger han aldrig har haft det er det jo det vi kan gå ud fra..

jeg mener at have hørt det ikke smitter når der er skorpe på.

men er ikke sikker

Anmeld

30. november 2012

Lusi

Chel1992 skriver:

Da min datter var 1 1/2 år fik hun det og det gjorde jeg også. Min datter fik ik ret mange og var ik syg.
(Jeg var 23)Jeg derimod havde dem overalt!! Mellem benene, i halsen, under fødder, ja alle steder og MANGE..
Og jeg fik feber og ja havde der elendigt..
Men det gik hurtigt over igen. Mener det var et døgn og så var jeg skoleklar igen.. Dog grinte folk jo af mig, fordi jeg lignede en rødspætte

Anmeld

30. november 2012

Lusi

Chel1992 skriver:

Det er svært at sige, for når der kommer skorpe på smitter de ikke mere, men bliver hun ved med, at få nye, så kan det jo vare længe..

Anmeld

30. november 2012

Tullepoder

Super uheldig tidspunkt men skoldkopper kan smitte op til 14 dage før det går i udbrud. Så han kan jo være smittet allerede, og det så først ses om fx 14 dage og de smitter ikke mere når der er skorpe på, og der ikke er flere pletter med blæner på

Anmeld

1. december 2012

Angelspot

Tullepoder skriver:

Super uheldig tidspunkt men skoldkopper kan smitte op til 14 dage før det går i udbrud. Så han kan jo være smittet allerede, og det så først ses om fx 14 dage og de smitter ikke mere når der er skorpe på, og der ikke er flere pletter med blæner på

Jeg tilslutter mig dette svar, men hvor er det uheldigt for jeres familie Håber han slipper. De fleste voksne får ikke skoldkopper, men derimod Helvedsild som skulle være rigtig frygteligt. Så jeg vil tage det lidt alvorligt, ingen ved hvor på skalaen din kæreste ender i forhold til smitte. Men ja, han kan jo allerede være smittet, håber for jer han går fri

Anmeld

1. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea og alberte har lige haft det, og de smitter 16-20 dage før udbrud, og indtil der er kommet sår på dem.

Voksende ka blive ret syge og det kommer i form af helvedes ild. Vh stine

Anmeld

1. december 2012

Mom2

come2 skriver:

Man kan rent faktisk blive vaccineret i mod det som voksen. At de ikke bare vaccinere voksne mod det er så en anden sag, men har man f.eks. meget dårligt immunforsvar kan man få lov at få vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.