Jeres FM i uge 34+2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. november 2012

19-82

Hej med jer,

håber I alle har det godt, selvom vi efterhånden er ved at være nogle "runde" julekugler ;-)

Jeg ville bare lige høre, hvad jeres fundus mål var i uge 34? Synes mit er lidt stort, selvom jeg "kun" har taget 12 kg, men lægen siger, at det kan være fostervand. Mit FM var 34 cm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Lenea

Jeg er ikke helt uge 34 endnu. Er idag 32+6 og jeg var ved lægen i tirsdags. Der målte hun SFM til 30 cm. og vægten sagde 5,8 kg.

Jeg fandt sådan en god tabel:

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/sf-maal-livmodereren-vokser.htm

Håber det kan bruges

Anmeld

30. november 2012

2babygirls

19-82 skriver:

Hej med jer,

håber I alle har det godt, selvom vi efterhånden er ved at være nogle "runde" julekugler ;-)

Jeg ville bare lige høre, hvad jeres fundus mål var i uge 34? Synes mit er lidt stort, selvom jeg "kun" har taget 12 kg, men lægen siger, at det kan være fostervand. Mit FM var 34 cm.

Er kun i uge 31+5 så kan heller ikke helt oplyse mit mål endnu

Anmeld

30. november 2012

19-82

Lenea skriver:

Jeg er ikke helt uge 34 endnu. Er idag 32+6 og jeg var ved lægen i tirsdags. Der målte hun SFM til 30 cm. og vægten sagde 5,8 kg.

Jeg fandt sådan en god tabel:

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/sf-maal-livmodereren-vokser.htm

Håber det kan bruges

Det var da en meget god tabel. Jamen, så ligger målet jo bare lidt over det normale, men lidt mere fostervand kan jo også gøre, at maven fylder lidt mere ;-) Tak for svar.

Anmeld

30. november 2012

simone_jacobsen

19-82 skriver:

Hej med jer,

Jeg er i dag 33+5 og fik sidst målt mit symfyse mål i uge 29+1 og der målte det 31, så dit mål, lyder på mig, bestemt ikke stort.

Anmeld

3. december 2012

Miin'Baby'Mus

19-82 skriver:

Hej med jer,

Jeg har taget 15 kg på  og mit FM var 33 cm, og lægen sagde at det var meget godt - så det må jeg jo gå ud fra 

Anmeld

4. december 2012

LauraL

19-82 skriver:

Hej med jer,

Hejsa...
Jeg var ved lægen igår da jeg var 32+0 og der var mit mål 34 cm. Min læge sagde det var helt fint, jeg anede ikk det var stort!! Men det kan jeg da regne ud hvis dit er det og du er to uger længere fremme... Jeg har taget ca 7,5 kg på og de sidder primært på maven...
Men tror nu man skal ha helt ro i maven, alle er jo lidt forskellige og så længe lægen siger det er fint, så er det vel også det... :-)

Anmeld

5. december 2012

19-82

LauraL skriver:

Hejsa...
Jeg var ved lægen igår da jeg var 32+0 og der var mit mål 34 cm. Min læge sagde det var helt fint, jeg anede ikk det var stort!! Men det kan jeg da regne ud hvis dit er det og du er to uger længere fremme... Jeg har taget ca 7,5 kg på og de sidder primært på maven...
Men tror nu man skal ha helt ro i maven, alle er jo lidt forskellige og så længe lægen siger det er fint, så er det vel også det... :-)

Jeg har lige været til jordmoder i dag og er 35+0. Hun sagde, at man ikke altid skulle høre efter, hvad de læger siger. Hun sagde, at grunden til, at mit mål lå i den øvre ende var, at alt sad som en fodbold midt på maven. Hun skønnede ham til at være 2550, så han ligger lige, hvor han skal, selvom hun jo også kan skønne forkert.

Anmeld

5. december 2012

LauraL

19-82 skriver:

Jeg har lige været til jordmoder i dag og er 35+0. Hun sagde, at man ikke altid skulle høre efter, hvad de læger siger. Hun sagde, at grunden til, at mit mål lå i den øvre ende var, at alt sad som en fodbold midt på maven. Hun skønnede ham til at være 2550, så han ligger lige, hvor han skal, selvom hun jo også kan skønne forkert.

Dejligt at høre.... :-)
Ja man skal nok lytte mere til jordemoderen end lægen.. Men fint at alt er som det skal være...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.