Hvad skal i ha til nytår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. november 2012

Helloo

Jeg skal lave nytårs mad iår..

Men hvad skal jeg lave?

Forslag kom hid

På forhånd tak, og go' jul/nytår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

baby012

et sikkert hit til forret og ovenikøbet meget sundt  

Spinatrulle med røget laks.
4 pers.

ingredienser:
450 g. helbladet spinat (dybfrost)
4 æg
1 tsk. citronskal
salt
15 g. smør/margerine

Fyld:
200 g koldrøget laks
150 g. flødeost naturel
1 dl. creme fraise 9%
2 spk dild (frisk)
salt 
peber
2 spk. citronsaft

Spinaten tøes op og presses fri for væde, den vejer nu ca. 200 g. spinaten blendes med smør, æggeblommer, citronskal og salt. æggehviderne piskes stive, og vendes i den blended spinat masse, det smøres ud på et stykke bagepapir ca ½ cm. tykkelse.

bages ca. 10 min. ved 200 g. skal føles fast, men ikke tør. efter bagningen dækkes spinaten til med et fugtigt viskestykke.

Fyld:
osten røres med creme fraise, laksen hakkes og tilsættes sammen med dild og smages til med salt og citron saft.

spinatmassen lægges på bagepapir med bund opad, oste/lakse massen smøres forsigtigt på spinatrullen, det rules sammen og sættes i køleskabet i min. 3 timer..

Anmeld

29. november 2012

mth1987

Spinat rullen har også været et hit her. 

Tror det bliver raclette i år.

sidste år fik vi sushi til forret, rådyrkølle og pesto kartofler og selvplukkede kantareller til hovedret og desserten ka jeg ikk lige huske

Anmeld

29. november 2012

mth1987

Lahn11 skriver:

4 pers.

ingredienser:
4 æg
1 tsk. citronskal
salt
15 g. smør/margerine

Fyld:
200 g koldrøget laks
150 g. flødeost naturel
1 dl. creme fraise 9%
2 spk dild (frisk)
salt 
peber
2 spk. citronsaft

Spinaten tøes op og presses fri for væde, den vejer nu ca. 200 g. spinaten blendes med smør, æggeblommer, citronskal og salt. æggehviderne piskes stive, og vendes i den blended spinat masse, det smøres ud på et stykke bagepapir ca ½ cm. tykkelse.

bages ca. 10 min. ved 200 g. skal føles fast, men ikke tør. efter bagningen dækkes spinaten til med et fugtigt viskestykke.

Fyld:
osten røres med creme fraise, laksen hakkes og tilsættes sammen med dild og smages til med salt og citron saft.

spinatmassen lægges på bagepapir med bund opad, oste/lakse massen smøres forsigtigt på spinatrullen, det rules sammen og sættes i køleskabet i min. 3 timer..

mmmmm smager rigtig godt. Fik helt lyst til den nu 

Anmeld

29. november 2012

Fenja09

Louise17 skriver:

Men hvad skal jeg lave?

Forslag kom hid

Vi plejer at få forret med fisk, f.eks lakseruller, udvidet udgave af rejecoktail eller hvid fisk og avokado.

Til hovedret bliver det nok dyreryg/kølle eller oksemørbrad med rødvinssauce, god salat og små kartofler.

Desserten ved jeg ikke lige med

/Fenja

Anmeld

29. november 2012

Helloo

Fenja09 skriver:

Vi plejer at få forret med fisk, f.eks lakseruller, udvidet udgave af rejecoktail eller hvid fisk og avokado.

Til hovedret bliver det nok dyreryg/kølle eller oksemørbrad med rødvinssauce, god salat og små kartofler.

Desserten ved jeg ikke lige med

/Fenja

Lyder lækkert tak for svar

Anmeld

29. november 2012

Helloo

Lahn11 skriver:

4 pers.

ingredienser:
4 æg
1 tsk. citronskal
salt
15 g. smør/margerine

Fyld:
200 g koldrøget laks
150 g. flødeost naturel
1 dl. creme fraise 9%
2 spk dild (frisk)
salt 
peber
2 spk. citronsaft

Fyld:

Takker for svaret. Desværre er jeg ikke god til fisk..

Men lyder alligevel ret yummi

Anmeld

29. november 2012

baby012

Louise17 skriver:

Takker for svaret. Desværre er jeg ikke god til fisk..

Men lyder alligevel ret yummi

jeg kan heller ikke lide fisk normalt, men lige den her, amenam 

desværre er det vist ikke noget man må spise når man er gravid (fik jeg a vide sidste nytår) da det er koldrøget laks man bruger, og det er så godt som råt  

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Louise17 skriver:

Men hvad skal jeg lave?

Forslag kom hid

Vi vil bestille mad udefra  

Vi skal være kærestekedelige.. Så vi vil bestille fra en restaurant her i Aalborg.. SÅ ved det faktisk ikke..

Men hvis jeg selv skulle lave det blev det nok noget med noget godt oksekød til hovedret, en lækker dessert.. Og noget tapas til forret .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.