Brug for jeres svar piger!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. november 2012

mvg1985

Hej piger, jeg er i uge 34+3 idag. Jeg var hos jordemoder i dag og som altid fik jeg testet urin, da jeg næsten ikke kunne drikke noget om morgenen, var der meget lidt urin og det var meget koncentreret, så det viste +3 i protein. Skal siges jeg har meget udflåd.Derefter fik jeg taget blodtrykket, var nervøs, plejer jeg ellers ikke at være hos jm, og havde  lige vendt mig fra at ligge på ryggen, til på siden og havde lige snakket, dvs jeg havde ikke slappet fuldstændigt af. Den viste 143/96, jeg blev så bange og sagde til jm at det kunne ikke passe. Tog det igen, og det faldt til 120/90, efter jeg havde ligget stille i 2-3 min.Da jeg har angst og er meget bange for ssf gjorde det det ikke bedre at jm ville have mig op på fødemodtagelsen og få taget blodprøver og efterfølgende bt og steril urin prøve. Jeg begyndte at græde og frygtede det værsteMen så siger jm til at jeg skulle prøve at tisse igen og tage en steril prøve, hos hende, hvor jeg tørrer mig dernede osv. Jeg drak alt det vand jeg kunne, urinen blev helt gennemsigtig, og vi stixede igen og urinenprøven var fuldstændig blank, derfor ville hun alligevel ikke sende mig op til alle prøverne, da de deroppe heller ikke ville have gjort mere når urin er blank og bt 120/90 hvilket hun siger er fint.Jeg er nu kommet hjem og må sige jeg er ked af det og stadig bange( Jm sagde at havde der været proteiner i, så vil det blive ved med at være der selvom jeg havde taget en steril prøve, så grunden til den viste +3 var forurening.Jeg vil høre jer piger, har i prøvet noget lignende, at have meget protein, for så at det senere blev blankt? Og have højt bt det ene øjeblik og fint det andet?Og fatter ikke mit bt var 143/96 første gang. Kan jeg regne med den anden gang hvor den fald til 120/90 og var det forkert af jm ikke at sende mig til prøverne alligevel, efter urinen viste sig blankt?Håber i vil tager jer tid til at læse det, da jeg virkelig er på grådens rand og fik mig en forskrækkelse(.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

2babygirls

mvg1985 skriver:

Hej piger, jeg er i uge 34+3 idag. Jeg var hos jordemoder i dag og som altid fik jeg testet urin, da jeg næsten ikke kunne drikke noget om morgenen, var der meget lidt urin og det var meget koncentreret, så det viste +3 i protein. Skal siges jeg har meget udflåd.Derefter fik jeg taget blodtrykket, var nervøs, plejer jeg ellers ikke at være hos jm, og havde  lige vendt mig fra at ligge på ryggen, til på siden og havde lige snakket, dvs jeg havde ikke slappet fuldstændigt af. Den viste 143/96, jeg blev så bange og sagde til jm at det kunne ikke passe. Tog det igen, og det faldt til 120/90, efter jeg havde ligget stille i 2-3 min.Da jeg har angst og er meget bange for ssf gjorde det det ikke bedre at jm ville have mig op på fødemodtagelsen og få taget blodprøver og efterfølgende bt og steril urin prøve. Jeg begyndte at græde og frygtede det værsteMen så siger jm til at jeg skulle prøve at tisse igen og tage en steril prøve, hos hende, hvor jeg tørrer mig dernede osv. Jeg drak alt det vand jeg kunne, urinen blev helt gennemsigtig, og vi stixede igen og urinenprøven var fuldstændig blank, derfor ville hun alligevel ikke sende mig op til alle prøverne, da de deroppe heller ikke ville have gjort mere når urin er blank og bt 120/90 hvilket hun siger er fint.Jeg er nu kommet hjem og må sige jeg er ked af det og stadig bange( Jm sagde at havde der været proteiner i, så vil det blive ved med at være der selvom jeg havde taget en steril prøve, så grunden til den viste +3 var forurening.Jeg vil høre jer piger, har i prøvet noget lignende, at have meget protein, for så at det senere blev blankt? Og have højt bt det ene øjeblik og fint det andet?Og fatter ikke mit bt var 143/96 første gang. Kan jeg regne med den anden gang hvor den fald til 120/90 og var det forkert af jm ikke at sende mig til prøverne alligevel, efter urinen viste sig blankt?Håber i vil tager jer tid til at læse det, da jeg virkelig er på grådens rand og fik mig en forskrækkelse(.

Dyyyyb vejrtrækning.
Du skriver du er meget angst i forvejen for at få adr, og det kan altså noget ved dig i kroppen som så kan ses på blodtrykket.

Min har ved lægen været 140/80 i uge 26 og i uge 28 ved JM var den 127/72 netop fordi der var mere ro og jeg havde lagt længere på briksen end ved lægen.

Og der skal ikke meget til at forurene en urin prøve, så du skal stole på at det din JM siger er sandt.

Men hvis du stadig er urolig, så ring og få en snak med dem, så de kan berolige dig.

Anmeld

29. november 2012

mvg1985

Jeg fik mig bare en forskrækkelse, da jm ville sende mig op, inden vi tog den sterile prøve, der sagde hun hun ikke var bekymret. Da hun ikke troede der var noget, og det var mens der var + 3 protein. Efter anden gang hvor urin var blank, stregede hun det ud på vj og skrev blankt, så håber da at det er fordi hun er sikker?

Anmeld

29. november 2012

simone_jacobsen

mvg1985 skriver:

Rolig rolig rolig :-)
Med hensyn til urinen har jeg 2 gange måtte vente på svar, fordi lægen ville dyrke den ekstra. Det kan sagtens være fordi, at man, ligesom med en graviditetsprøve, kun må anvende urinen i midten. Det første og sidste urin indeholder mange bakterier.

Mit blodtryk er næsten altid for højt den første gang, det er meget normalt..
Det du skal berolige dig selv med er, at hvis det var "farligt" eller havde noget form for vigtig betydning, så ville din jordemor have sendt dig videre, det gør de hellere en gang for meget end en gang for lidt..

Jeg ville virkelig ikke være bekymret - håber at det bare kunne hjælpe en liiiille smule?!

Anmeld

29. november 2012

mvg1985

Simone, mange tai for dit svar, må jeg spørge hvad det højeste di nt blodtryk har ligget på og  hvor mange plusser i urinen du har haft?

Jeg er bare meget nem at påvirke og fordi Jeg frygter ssf så meget, da det er så farligt  så kører jeg op og kan ikke lade være med at tænke om jm IKKE sendte mig til yderligere prøver kun fordi jeg var nervøs og ked?

Den rationale side af mig siger at hun da havde sendt mig videre ligemeget hvad?

Anmeld

29. november 2012

simone_jacobsen

mvg1985 skriver:

Simone, mange tai for dit svar, må jeg spørge hvad det højeste di nt blodtryk har ligget på og  hvor mange plusser i urinen du har haft?

Jeg er bare meget nem at påvirke og fordi Jeg frygter ssf så meget, da det er så farligt  så kører jeg op og kan ikke lade være med at tænke om jm IKKE sendte mig til yderligere prøver kun fordi jeg var nervøs og ked?

Den rationale side af mig siger at hun da havde sendt mig videre ligemeget hvad?

I min vandre journal er det højeste nedskrevet 128/80, men må indrømme at jeg ikke går op i mit blodtryk da jeg har før i tiden har haft meget højt blodtryk. Jeg plejede at have en hvilepuls på over 150.

Jeg har ikke haft proteiner i mit urin, men jeg har haft plus i sukker. Jeg skulle bare aflevere en ny urinprøve og da der intet var i den, sagde lægen at det var fint.

Jeg har gjort det, at hvis jeg blev usikker på hvad lægen eller jordemoderen havde sagt efter jeg kom hjem, ringede jeg og spurgte hvad det havde af betydning og om det var noget at være bekymret over. Det har faktisk hjulpet mig.

Jeg ville altså ikke ligge yderligere i det, men måske ringe hvis jeg blev ved med at bekymrer mig.

Anmeld

29. november 2012

mvg1985

Nå ok. Jeg havde også + 1 i sukker i går, men i dag helt blank.

Jm rådede mig til at få foretaget en glukosebelastningstest, selvom hun ikke tror der er noget, blev du også tilbudt det?

Jeg har bare generelt svært ved at stole på andre end mig selv og min familie, derfor tror jeg altid læger eller jm tager fejl. Meget dårlig indstilling,med jeg og jeg arbejder også med det. Jeg må i stole på jm, hun har vel prøvet det utallige gange før

Anmeld

29. november 2012

simone_jacobsen

mvg1985 skriver:

Nå ok. Jeg havde også + 1 i sukker i går, men i dag helt blank.

Jm rådede mig til at få foretaget en glukosebelastningstest, selvom hun ikke tror der er noget, blev du også tilbudt det?

Jeg har bare generelt svært ved at stole på andre end mig selv og min familie, derfor tror jeg altid læger eller jm tager fejl. Meget dårlig indstilling,med jeg og jeg arbejder også med det. Jeg må i stole på jm, hun har vel prøvet det utallige gange før

Jeg har fået lavet 2 glukose belastninger hvor tallet anden gang var stiende, men ikke oversteg grænsen.

Hun har prøvet det millioner af gange. Men så længe du er klar over det og arbejder med der, kan du jo ikke gøre mere ;-)

Anmeld

11. december 2012

Miin'Baby'Mus

mvg1985 skriver:

Jeg har næsten altid for højt blodtryk og skal ligge ned og slappe godt af - ja nogen gange har jeg fået taget blodtryk 4 gange fordi jeg ikke slapper nok af og de vil ikke lade mig gå uden at tjekke ordentligt  Så jeg vil mene den er god nok også selvom de tjekker flere gange 

Nogle gange har jeg æggehvider i min urin og andre gang er der ingenting - og det er fordi at jeg laver en for koncentreret urin om morgenen - specielt. 2 gange er den sendt videre til undersøgelse uden der har været noget.

Så jeg tror at jeg vil trække vejret hvis jeg var dig - du skal ikke stresse unødigt over noget 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.