kvartal fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. november 2012

TNBC

Hej de damer
skal se om jeg kan skrive det så i forstår det.
Jeg snakkede med en i går, og hun fortalte mig at i hendes datter klasse(28børn) holder de ikke fødselsdag for hvert barn, men slår de børn sammen der har jan/feb/mar, apr/maj/jun, jul/aug/sep, og okt/nov/dec og så holder de fødselsdag sammen nede i SFO.
Det vil sige 4fødselsdage om året.
Jeg synes ikke der er noget galt i det, jeg har bare ikke hørt om det.
Hvad synes i om den løsning?
Gør det hos jer? Eller kunne i finde på at gøre det på den måde?

J

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Ciss

Kvartalsvis har jeg ikke hørt om før- men jeg kender til en klasse her, hvor de fejrer månedsvis (og Julibørnene bliver fejret sammen med augustbørnene). Det kan jo hurtigt blive ret voldsomt , hvis mange af fødselsdagene ligger tæt, så jeg har forståelse for det. I min datters børnehavegruppe er de 6 stk som har fødselsdag i december. De får alle sin egen fejring, men jeg ved ikke, hvordan det så bliver, når de begynder i skole til sommeren.

Det kommer måske også lidt an på, hvor gamle børnene er. Jeg kender flere 1.klassebørn, som ikke ville kunne overskue noget, som ligger længere frem i tid end ca en uge, så hvor meget de ville forstå af en kvartalsfejring, som lå f eks 2 mndr før eller efter deres rigtige dag, ved jeg ikke.

Anmeld

28. november 2012

Nadia&Daniel

Hej de damer
skal se om jeg kan skrive det så i forstår det.
Jeg snakkede med en i går, og hun fortalte mig at i hendes datter klasse(28børn) holder de ikke fødselsdag for hvert barn, men slår de børn sammen der har jan/feb/mar, apr/maj/jun, jul/aug/sep, og okt/nov/dec og så holder de fødselsdag sammen nede i SFO.
Det vil sige 4fødselsdage om året.
Jeg synes ikke der er noget galt i det, jeg har bare ikke hørt om det.
Hvad synes i om den løsning?
Gør det hos jer? Eller kunne i finde på at gøre det på den måde?

J

Synes egentlig det er fint - for det er jo egentlig ikke skolens opgave at fejre børnene

Anmeld

28. november 2012

TNBC

Nadia&Daniel skriver:

Synes egentlig det er fint - for det er jo egentlig ikke skolens opgave at fejre børnene

Det er ikke skolen der holder det. de låner bare sfoens lokaler.

Anmeld

28. november 2012

Nadia&Daniel

Yurie skriver:

Det er ikke skolen der holder det. de låner bare sfoens lokaler.

Årh det er forældre?? Synes da det er mere hyggeligt at komme hjem til hinanden.. Selvom det kan være flere gange samme mdr.

Anmeld

28. november 2012

TNBC

Ciss skriver:

Kvartalsvis har jeg ikke hørt om før- men jeg kender til en klasse her, hvor de fejrer månedsvis (og Julibørnene bliver fejret sammen med augustbørnene). Det kan jo hurtigt blive ret voldsomt , hvis mange af fødselsdagene ligger tæt, så jeg har forståelse for det. I min datters børnehavegruppe er de 6 stk som har fødselsdag i december. De får alle sin egen fejring, men jeg ved ikke, hvordan det så bliver, når de begynder i skole til sommeren.

Det kommer måske også lidt an på, hvor gamle børnene er. Jeg kender flere 1.klassebørn, som ikke ville kunne overskue noget, som ligger længere frem i tid end ca en uge, så hvor meget de ville forstå af en kvartalsfejring, som lå f eks 2 mndr før eller efter deres rigtige dag, ved jeg ikke.

De er 8. jeg tror også jeg hellere ville have det var hver måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.