Enlig mor på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Ela

Hej allesammen mig mig min kæreste er lige gået fra hinanden og han flyttede så ud i sidste uge, men nu har jeg nogle spørgsmål min barsel er slut og begynder på uddannelse til januar mit spørgsmål er så hvor meget su kan jeg regne med at få udbetalt? og hvad kan jeg ellers søge hjælp til. Jeg bor i en lejlighed hvor huslejen er 5200 og min datter går i dagpleje hvor jeg så har søgt om friplads kan jeg forvente hjælp til huslejen og hvad kan jeg ellers kræve hjælp til nu når jeg står alene med min datter på 1 og skal begynde uddannelse.

Håber i kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

LilleChelle

Lige for at slå noget fast - du kan ikke kræve noget Du kan søge om det  

Du kan som enlig få:

Su: 5662 kr. 

Forsørgertillæg til enlig: 5662 kr. 

Udbetalt, med en fradrag på 4200 kr. om måneden og en trækprocent på 37% bliver regnestykket således: ((5662+5662-4200)*0,63)+4200 = 8688 kr. efter skat. 

Så kan du få su-lån på 2897 kr. og supplerende su-lån til forsørgere på 1450 kr. 

Så kan du søge friplads, som du med garanti får når du er enlig studerende og du kan få forhøjet boligsikring. 

Udover det får du som alle andre børnefamilieydelse hver 3. måned. 

Anmeld

28. november 2012

Chili

Ela skriver:

Hej allesammen mig mig min kæreste er lige gået fra hinanden og han flyttede så ud i sidste uge, men nu har jeg nogle spørgsmål min barsel er slut og begynder på uddannelse til januar mit spørgsmål er så hvor meget su kan jeg regne med at få udbetalt? og hvad kan jeg ellers søge hjælp til. Jeg bor i en lejlighed hvor huslejen er 5200 og min datter går i dagpleje hvor jeg så har søgt om friplads kan jeg forvente hjælp til huslejen og hvad kan jeg ellers kræve hjælp til nu når jeg står alene med min datter på 1 og skal begynde uddannelse.

Håber i kan hjælpe mig

Søg også boligstøtte
Min mand og jeg får 1260 kr. og vores lejlighed er 84 kvm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.