de ting man må lægge øre til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.428 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. juni 2009

Lone Jakobsen

som mor til "mange" synes jeg der en en ting der går igen, så jeg blev lidt nysgerrig efter om andre oplever det samme.
jeg synes nemlig at folk kan komme med mange kommentarer når de ser mig være gravid, og hører at jeg venter mit barn nr 5 (har i forvejen 3 og en bonus søn)
min far mener at "så må det da også være den sidste" de fleste reagere bare med et "hold da op så har i hænderne fulde" eller "har i virkelig overskud til at få en mere" og jeg tænkte på om andre mødre til "flere end gennemsnittet" mon også oplever den slags kommentarer.
i starten forsvarede jeg det med "jamen de andre er jo så store" eller "det er vores første børn sammen" men nu er jeg simpelthen begyndt at sige.... tja,,,nogen samler på frimærker, vi samler på børn det får generelt folk til at reagere med et smil, og så hører man ikke flere kommentarer fra den front.

så hvad med i andre der har valgt at få lidt flere børn end gennemsnittet..... hvordan oplever i folks reaktioner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Sweet1978

Nu har jeg kun to indtil videre, men når vi snakker om at vi vil have 2 til fordi han jeg er sammen med nu ikke er far til nogen af min og gerne vil prøve selv. Ja så ryster folk på hovedet og hans egne forældre mener at det må være nok med en mere bare lige for hans skyld. Men det bliver nu op til os at bestemme hvornår vi slutter så må folk tænke sit.... Og tillykke med graviditeten til dig.

Anmeld

8. juni 2009

Mie A

Kender det alt alt for godt!! og vi har "kun" tre børn. Jeg er faktisk lidt bange for folks reaktioner, hvis vi nogen sinde får lyst til at få et barn mere. Bare fordi de gerne vil have 1,9 barn - Betyder det da ikke at jeg har det på samme måde. Jeg sætter da ikke spørgsmålstegn ved at de ikke får flere.

Anmeld

8. juni 2009

Lusi

Jeg kunne da også sagtens finde på at sige "hold da op, hvordan har i overskud til så mange børn", men ville der da ik være noget ondt ment i, fra min side ihvertfald..
Tværtimod..
Synes det er sejt nogle har overskud til det..
Jeg skal kun have to, for kan simpelthen ik overskue flere..

Anmeld

10. januar 2010

lion

Jeg venter lige nu mit andet barn, og jeg har så allrede hørt et par gange om det ikke er lidt hurtigt efter Cassandra.

Men jeg har valgt der ikk skal være lang tid mellem mine børn max 2½ år, og Cassandra bliver 1½år d. 3 feb og jeg har termin 19 feb.

Men jeg kan ikk se at det er et problem at folk vil ha mange børn, for der er jo behov for børn i danmark i sær når gennemsnit kvinden er 28 år før de får deres 1 barn. Så får vi jo meget små årgange.

Men når nogen spørg mig om Julius så er det sidste barn, for nu har jeg jo snart en af hver, så må det jo være slut. NEJ  jeg plejer at sige jeg vil ha så mange jeg kan få...... Der skal jo også være overskud og det til børnene, men jeg vil ha så mange jeg "orker" at få og vil ikk begrænset af folk synes 2 er nok.

Anmeld

10. januar 2010

RumlesMor

Lykke86 skriver:

Jeg kunne da også sagtens finde på at sige "hold da op, hvordan har i overskud til så mange børn", men ville der da ik være noget ondt ment i, fra min side ihvertfald..
Tværtimod..
Synes det er sejt nogle har overskud til det..
Jeg skal kun have to, for kan simpelthen ik overskue flere..

Jeg er altså også en af dem, der kunne spørge hvordan det fungerede med så "mange" børn...og det er bestemt heller ikke negativt tænkt. Jeg har pt. kun 1 (er gravid m. nr. 2) og synes da det kan være svært at finde tid til det hele...og når jeg ser store familier tænker jeg tit på hvad deres hemmelighed er?

Synes det må være dejligt at være barn i en stor søskendeflok, eller være mor til en masse forskellige personligheder...men tror nu aldrig jeg får mere end de 2 der er planlagt nu.

Anmeld

10. januar 2010

oo

jeg har tit stået ved siden af min mor hvor hun har fået smarte bemærkninger omkring "alle hendes unger"...vi er fire børn med samme forældre

fx kan jeg huske da jeg var 8 og vi kørte med taxa og hun havde en eller anden samtale med chaufføren hvor hun fortalte hun havde 4 børn. Hun var dengang 28 og han sad bare og grinede af hende og sagde "jaja, den er god med dig, du".

Så var der alle "de store" i folkeskolen der mobbede mig fordi min forældre "bollede som kaniner" og fx ofte spurgte hvordan vi kunne sove hjemme hos mig når mine forældre hele tiden bollede

og så var der min farmor, som fik min far til at blive steriliseret da min mor havde født min lillebror, den 4. af os, fordi hun syntes "at nu var det godt!"...det var jo bare slet ikke op til hende!

idag kan jeg kun sige, at vi ALLE 4 er utrolig glade for at vi er "så mange" og vi har et helt særligt forhold os 4 imellem, som jeg ikke ville være foruden. Ingen af os kan desuden forestille os at få mindre end 2 børn, fordi vi ved hvor særligt det er at have søskende - specielt når man har et tæt forhold. Der er 7 år mellem mig og min lillebror, den yngste, hvilket betyder at der er ca 2 år imellem os hver og det har bare fungeret perfekt. Så thumps up til alle jer mødre med mange børn!

(min ene lillesøster er desuden gift med en mand der er ud af en søskendeflok på 5 og jeg er gift med en mand fra en søskendeflok på 4 )

Anmeld

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åhhh!!! Jeg bukker og nejer, for jer, der har overskud tilat få hjulene til at køre rundt i DANMARK! Det er fantastisk!!!

Jeg mener ikke selv at jeg er typen der har lyst til at få flere børn end 2, - det er simpelthen pga min livsførsel. Men jeg syntes det er SÅ fantastisk jer, der har!

SÅ kæmpe klapsalver herfra - om I så får 7-8 eller 9 børn ... eller hvor det nu ender. Så længe man passer på sig selv som mor og sin krop!!

Anmeld

10. januar 2010

BOBS

vi bliver her ved med at snakke om tre børn, og det har vi gjort al den tid vi har kendt hinanden...og ALLE kommenterer det også hvis det bringes på bane..la' vær' med det bla.bla. bla.og jeg er typen der godt kan sidde og smile i et stykke tid og høre på det (mens jeg planlægger aftensmaden eller en fødselsdag eller tænker over hvornår vi sidst havde sex i mit stille sind)

og så er både min anden halvdel og indrettet sådan at vi skal nok vise dem - ja total 7 år

nej vi vil gerne have børn fordi vi har så stor kærlighed til hinanden og fordi vi føler den kærlighed kan rumme flere børn, og fordi vi elsker det leben....men det kan være jeg har en anden holdning hvis jeg sidder med tvillinger eller tre børn der er ved at nå en decibel på tusind......og så skal vi jo lige have dem først det sidste stykke tid har HAN talt om flere end tre børn...... men man skal jo trods alt også have dem for børnenes skyld ikke for vores

skønt med alle dine unger kan godt forstå hvis du bliver træt af kommentarer så er det så skønt at man kan "rase" lidt af her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.