jeg har tit stået ved siden af min mor hvor hun har fået smarte bemærkninger omkring "alle hendes unger"...vi er fire børn med samme forældre 
fx kan jeg huske da jeg var 8 og vi kørte med taxa og hun havde en eller anden samtale med chaufføren hvor hun fortalte hun havde 4 børn. Hun var dengang 28 og han sad bare og grinede af hende og sagde "jaja, den er god med dig, du".
Så var der alle "de store" i folkeskolen der mobbede mig fordi min forældre "bollede som kaniner" og fx ofte spurgte hvordan vi kunne sove hjemme hos mig når mine forældre hele tiden bollede
og så var der min farmor, som fik min far til at blive steriliseret da min mor havde født min lillebror, den 4. af os, fordi hun syntes "at nu var det godt!"...det var jo bare slet ikke op til hende!
idag kan jeg kun sige, at vi ALLE 4 er utrolig glade for at vi er "så mange" og vi har et helt særligt forhold os 4 imellem, som jeg ikke ville være foruden. Ingen af os kan desuden forestille os at få mindre end 2 børn, fordi vi ved hvor særligt det er at have søskende - specielt når man har et tæt forhold. Der er 7 år mellem mig og min lillebror, den yngste, hvilket betyder at der er ca 2 år imellem os hver og det har bare fungeret perfekt. Så thumps up til alle jer mødre med mange børn!
(min ene lillesøster er desuden gift med en mand der er ud af en søskendeflok på 5 og jeg er gift med en mand fra en søskendeflok på 4
)
Anmeld