Fødselsdepression.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Er der andre her, der har eller har haft en fødselsdepression? Hvad gjorde i? Kontaktede i læge eller sundhedsplejerske? Og hvad skete der så? Hvis i ikke kontaktede, kom i så bare selv igennem det?

Hvilke følelser havde i? Og hvor lang tid varede processen?

Håber der er nogle der vil svare, selvom i ikke kan svare anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

mille25

Anonym skriver:

Er der andre her, der har eller har haft en fødselsdepression? Hvad gjorde i? Kontaktede i læge eller sundhedsplejerske? Og hvad skete der så? Hvis i ikke kontaktede, kom i så bare selv igennem det?

Hej.
Jeg har en fødsels depression. Jeg tog kontakt til min lige og fortalte hende at jeg brug for en snak.
Jeg skulle lave en lille test og ud fra den og vores snak sagde hun at jeg havde en fødsels depression.
Har du lyst til at vide mere må du gerne skrive privat til mig.

Anmeld

27. november 2012

Vivian87

Jeg har en fødselsdepression.
Jeg kontaktede min sundhedsplejerske som lavede en test på mig og konstaterede at den var helt gal. Så kontaktede jeg lægen. Gennem min kommune fik jeg tilbudt gruppeterapi med andre mødre i min situation og det sagde jeg ja til. Ved siden af går jeg til psykolog og er begyndt på antidepressiver fordi det andet ikke er nok for mig desværre. Min datter blir 1 år den 24/12 og jeg er ikke ovre det endnu, men det er jo forskelligt fra person til person.

Vil du vide mere er du velkommen til at skrive

Anmeld

27. november 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Kontakt læge eller sundhedsplejeske Min læge tog mig meget alvorligt, og tog sig MEGET god tid til snak og sådan.

Jeg havde svært ved at være glad, jeg var trist og græd hele tiden, begyndte at blive svimmel og flimmer for øjnene, og en morgen faldt jeg om på køkkengulvet, hvor kæresten så kørte mig til lægen. udover det havde jeg meget svært ved at være alene, jeg var så bange for at der skulle gå noget galt, og at det så var min skyld.

Jeg er selvstændig og har arbejdet delvis siden Ella var 2 mdr, har arbejdet fuldtid ca 2 mdr nu, og jeg skal passe meget på, for jeg kan mærke hver dag at det stadig lurer lige rundt om hjørnet, mine forventninger til mig selv er ganske enkelt for høje jeg tror jeg kan gå på vandet nogle gange.

Ella er 9 mdr og jeg har det stadig til tider rigtig skidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.