Hvad passer til Falke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.224 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. juni 2009

MiMa

Hej Allesammen

Jeg er ny herinde og det er stadig ret tidligt i min graviditet.

Jeg ved derfor ikke om det bliver en dreng eller en pige, men jeg kan ikke lade være med at tænke i navne allerede og nu vil jeg gerne have nogle gode råd fra Jer.

Jeg har allerede en søn der hedder Falke, og det er jo ikke et helt almindeligt navn, så navnet skal passe til det.

Vi hedder alle 2-stavelses navne så jeg tænker at det vil lyde bedst med et 2-stavelses navn. Gerne med 4 eller 5 bogstaver, men det er ikke et krav.

Kan godt lide nordiske navne, der ikke er alt for populære, men de skal kunne fungere internationalt.

Af pigenavne har vi talt om:

Mejse og Vibe - (måske bliver det for meget med et fuglenavn, når den første hedder Falke)
Rose (min favorit indtil videre)
Flora
Gry (godt nok ikke 2 stavelser, men jeg kan godt lide navnet)

Af drengenavne har vi talt om:

Storm - (det er jeg helt vild med, selvom det kun er en stavelse, men min kæreste synes det er for specielt)
Jeppe (pænt, men lidt for almindeligt i forhold til Falke)
Karl (stærkt og flot navn, men igen lidt for almindeligt)
Arthur
Sigurd
Esben
Ebbe
Konrad

Håber at I vil hjælpe mig med dette.

med venlig hilsen

MiMa - mor til Falke på 9 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Balderson

Velkommende til siden

Af dine pigenavne er jeg også mest vild med Rosa..

Med hensyn til dine drengenavne, så er der nogle gode navne imellem ;0)

Storm, Arthur, Karl Konrad er alle gode navne, synes jeg.. Det er navne jeg selv har på min liste over navne, som er en mulighed for at min søn (som kommer til september) kommer til at hedde ;0)

Anmeld

8. juni 2009

Mira0911

Velkommen til siden...
Mine favoritter er Rosa og Storm... Super flotte navne...

Anmeld

8. juni 2009

Tynen

Tillykke med graviditeten og velkommen til siden

Altså, hvis jeg fik en pige mere engang kunne jeg godt tænke mig at det blev en Mila!
Er blevet helt forelsket i det navn, så har ikke andre bud.

Af dem du har nævnt har jeg altså også lidt en svaghed for Gry
Synes det er så fint, selvom det godt nok ikke har 2 stavelser.
Flora er ellers også ret godt, men synes bare der bliver lidt for meget F hvis det skal siges sammen med Falke

Af drengenavnene synes jeg helt klart at Storm eller Karl lyder bedst sammen med Falke

Held og lykke med jagten på det perfekte navn!
Leder selv i vildskab efter NAVNET til Lillebror

Anmeld

8. juni 2009

OKtober projekt

Mejse og Vibe - Mejse er sødt - Vibe, nej tak! Men ja måske det bliver lidt for meget fuglenavne tema over det.
Rose Er super sødt - men måske lidt for natur tema agtigt efter min mening når i har en dreng med et fugenavn??
Flora Det er fint! Måske Fiona også kunne være en mulighed??
Gry Er jeg personligt ikke så tosset med - det er for kort et navn.

Storm Syntes jeg er grimt!
Jeppe Kender en Jeppe som er træls, så forbinder navnet med ham. NO GO
Karl Grimt!
Arthur Det er faktisk meget fedt - royalt navn
Sigurd Nej det er hellere ikke lige mig
Esben Igen må jeg melde pas
Ebbe Ej det syntes jeg bare hellere ikke er et fint drenge navn
Konrad Ja det er fint! Suber sødt og syntes bare rigtig fint sammen med Falke

Bare min ærlige menning om dine navne
Held og lykke med at finde det helt rigtge

Anmeld

14. juni 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

MiMa skriver:

Hej Allesammen

Jeg ved derfor ikke om det bliver en dreng eller en pige, men jeg kan ikke lade være med at tænke i navne allerede og nu vil jeg gerne have nogle gode råd fra Jer.

Jeg har allerede en søn der hedder Falke, og det er jo ikke et helt almindeligt navn, så navnet skal passe til det.

Vi hedder alle 2-stavelses navne så jeg tænker at det vil lyde bedst med et 2-stavelses navn. Gerne med 4 eller 5 bogstaver, men det er ikke et krav.

Kan godt lide nordiske navne, der ikke er alt for populære, men de skal kunne fungere internationalt.

Mejse og Vibe - (måske bliver det for meget med et fuglenavn, når den første hedder Falke)
Flora

Storm - (det er jeg helt vild med, selvom det kun er en stavelse, men min kæreste synes det er for specielt)
Arthur
Sigurd
Esben
Ebbe
Konrad

med venlig hilsen

Tore/Thore eller Frej/Frey til en dreng? Og Freja eller Fenja til en pige? Synes selv det er de flotteste nordiske navne.

Anmeld

14. juni 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

MiMa skriver:

Hej Allesammen

Flora

Arthur
Sigurd
Esben
Ebbe
Konrad

med venlig hilsen

Desuden er jeg også selv vild med Storm. Ærgeligt at manden ikke er med på den...

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

Hej..
Pigenavnene synes jeg ikke passer til Falke...skulle jeg vælge et drengenavn så ville jeg vælge Sejer. det synes jeg er helt i stil med Falke.
Mine drenge hedder Jeppe, Konrad og Bertram...de smukkeste navne-smiler- men synes nu hverken at Konrad eller Jeppe passer til Falke..
Knus Eva..

Anmeld

14. juni 2009

Rasmine

Hvorfor skal navnene egentlig passe sammen?
Kommer det ikke an på barnets personlighed?

Hvis alle navne skulle passe sammen, kunne vi ligeså godt kalde os for Rip, Rap og Rup?

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

Mebach skriver:

Hvorfor skal navnene egentlig passe sammen?
Kommer det ikke an på barnets personlighed?

Hvis alle navne skulle passe sammen, kunne vi ligeså godt kalde os for Rip, Rap og Rup?

SKAL de da det...men nu spurgte trådstarter og havde jo selv nogle krav. Og så er det jo svært at rådgive ud fra andet end hvad man nu synes passer godt sammen.
Mine drenges navne passer vidst ikke specielt godt sammen....men de er valgt fordi vi synes de er smukke..en pige ville have heddet Yrsa..
jeg må dog indrømme at det der med at søskende skal have samme forbogstav osv det er en tand for meget i min verden, netop fordi det jo er mennesker og ikke en gruppe som bare er søskende og ikke andet.
Knus Eva..hvis søstre hedder Sanne og Ida...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.