Nogle der har en småkagedej til "udstikkere" UDEN sukker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. november 2012

K&S

Heeeeeej

Vi skal julebage på lørdag med svigerfamilien og jeg vil gerne lave en småkagedej, som alle ungerne kan udstikke forskellige figurer af, men min niece er i gang med en fødevareallergi"diæt" og må ikke få sukker, så dejen skal derfor være uden sukker

Er der nogle, der har en super god opskrift?

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Tona

K&S skriver:

Heeeeeej

Vi skal julebage på lørdag med svigerfamilien og jeg vil gerne lave en småkagedej, som alle ungerne kan udstikke forskellige figurer af, men min niece er i gang med en fødevareallergi"diæt" og må ikke få sukker, så dejen skal derfor være uden sukker

Er der nogle, der har en super god opskrift?

Katja

Jeg kan anbefale at man i en hvilken som helst opskrift kan erstatte sukkeret med Stevia. Stevia er et sødemiddel, men det er ikke kunstigt eller giftigt. Det er helt naturligt og stammer fra en plante. Det opfører sig præsis som sukker i dejen og jeg syntes at det smager rigtig fint

Anmeld

26. november 2012

AnneBJ

Amandas-mor skriver:

Jeg kan anbefale at man i en hvilken som helst opskrift kan erstatte sukkeret med Stevia. Stevia er et sødemiddel, men det er ikke kunstigt eller giftigt. Det er helt naturligt og stammer fra en plante. Det opfører sig præsis som sukker i dejen og jeg syntes at det smager rigtig fint

Hvor køber man det henne? 

Anmeld

26. november 2012

Tona

AnneBJ skriver:

Hvor køber man det henne? 

Jeg tror at man kan købe det mange steder. Jeg har købt det i Kvickly

Man kan både få det som tabs til fx kaffen eller som pulver der fungerer ligesom sukker (det er det jeg har prøvet) eller i flydende form.

Anmeld

26. november 2012

AnneBJ

Amandas-mor skriver:

Jeg tror at man kan købe det mange steder. Jeg har købt det i Kvickly

Man kan både få det som tabs til fx kaffen eller som pulver der fungerer ligesom sukker (det er det jeg har prøvet) eller i flydende form.

Okay, jeg må prøve at kigge i Bilka/Føtex så, har ikke lige en kvickly i nærheden Tak!

Anmeld

27. november 2012

K&S

Amandas-mor skriver:

Tusind tak for svar

Jeg har googlet lidt og Stevia virker meget dyrt, når der skal laves en masse småkager

Anmeld

28. november 2012

Tona

K&S skriver:

Tusind tak for svar

Jeg har googlet lidt og Stevia virker meget dyrt, når der skal laves en masse småkager

Ja det er godt nok lidt dyrt, men det er meget drøjt i brug. Man skal ikke bruge ligeså meget Stevia som man normalt bruger sukker. Der er sådan en omregningstabel bagpå hvor man kan se at "så og så meget sukker svarer til så og så meget Stevia" så den holder faktisk længe sådan et glas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.