Hjælp ider af 1årige fotograf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en lille søster på 1 år og min veninde har været fotograf til aviser. Hun vil komme forbi i morgen og tag nogen billeder så vi kan give dem i jule gave men mangler ider

Så hjælp tøser og mænd 

Vil gerne se billeder af jeres guldkluper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen 

Anmeld

26. november 2012

Sildefisk

hvis din veninde er fotograf mon hun så ikke har en masse ideer ?

Anmeld

26. november 2012

Anonym trådstarter

Sildefisk skriver:

hvis din veninde er fotograf mon hun så ikke har en masse ideer ?

Hun har ikke taget så meget af børn

Anmeld

27. november 2012

Ciss

Jeg har ikke lige nogen eksempler her, men jeg synes, at som regel er de bedste billeder dem, hvor fotografen er gået tæt på og er i perfekt øjenhøjde med barnet, som ser lige i linsen.

Pas på baggrunden! Hvis man tager billeder hjemme er der næsten altid møbler eller andre ting i baggrunden, og det kan forstyrre en masse i det færdige billede. Da børnene var helt små hængte vi et lagen over en dør og satte børnene i en barnestol et par meter foran. På det færdige billede er baggrunden bare difus, neutral hvid og forstyrrer ikke.

Det kan være smart, hvis du har forberedt et lille lager af tøjdyr/legetøj, som dit barn ikke har set/brugt så meget et stykke tid. Så har du noget, du kan fange barnets blik/interesse med.

Vi fik vores den yngste til at se i kameraet ved at have en lille hånddukke, som jeg stod med lige bag fotografen. Den gemte sig bag ryggen på fotografen og tittede frem på forskellige steder. Det, syntes han, var vanvittig morsomt. Når billedet så skulle tages, viste dukken sig over fotografens hoved og forsvant så igen lige ned bag kameraet. Hans blik fulgte med og bingo - så så han lige i kameraet.

Lykke til med fotograferingen. Det bliver helt sikkert morsomt!

Anmeld

27. november 2012

Mussen2

Jeg er mest til naturlige billeder fremfor opstillede. Så jeg ville få taget en masse mens din datter bare leger og har det sjovt.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Jeg har ikke lige nogen eksempler her, men jeg synes, at som regel er de bedste billeder dem, hvor fotografen er gået tæt på og er i perfekt øjenhøjde med barnet, som ser lige i linsen.

Pas på baggrunden! Hvis man tager billeder hjemme er der næsten altid møbler eller andre ting i baggrunden, og det kan forstyrre en masse i det færdige billede. Da børnene var helt små hængte vi et lagen over en dør og satte børnene i en barnestol et par meter foran. På det færdige billede er baggrunden bare difus, neutral hvid og forstyrrer ikke.

Det kan være smart, hvis du har forberedt et lille lager af tøjdyr/legetøj, som dit barn ikke har set/brugt så meget et stykke tid. Så har du noget, du kan fange barnets blik/interesse med.

Vi fik vores den yngste til at se i kameraet ved at have en lille hånddukke, som jeg stod med lige bag fotografen. Den gemte sig bag ryggen på fotografen og tittede frem på forskellige steder. Det, syntes han, var vanvittig morsomt. Når billedet så skulle tages, viste dukken sig over fotografens hoved og forsvant så igen lige ned bag kameraet. Hans blik fulgte med og bingo - så så han lige i kameraet.

Lykke til med fotograferingen. Det bliver helt sikkert morsomt!

Tak for hjælpen læst lige hurtig det du havde skrevet og det gik bare helt vildt godt 

Anmeld

27. november 2012

Jakob Pedersen

Hej

Jeg er freelance fotograf og her er et par gode råd.

Gå rigtig tæt på hende og lad hene evt sidde med en bamse.

Nærbilleder er super i den alder. I kan ikke forvente at hun vil kigge direkte ind i kameraet men kommer i tæt på så  bliver billederne helt anderledes og spændende.

Måske kan du løfte hende op foran dig så i får øjenkontakt. Et smil eller et gring vil gøre underværker når i kigger på hinanden.

Og hvis du har lyst så få lavet sort-hvide billeder med god kontrast i af hende. Lad evt legetøj eller bamse så farve på billederne. Det virker tit rigtig godt.

Håber du kan bruge lidt af det her

kig evt forbi www.jakobsfoto.dk

Mvh Jakob

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.