Hejsa
Vi har den mest fantastiske lille søn på 2½ uge. Han spiser og trives og er helt fantastisk. Han sover faktisk også fint, - når han falder i søvn sover han gerne 2-3 timer af gangen. En sjælden gang tager han 4 timer i træk.
Så han sover faktisk også fint om natten, - altså sover 2-3 timer og vågner så og vil ammes. Amningen var lidt vanskelig for ham i starten men nu spiser han fint. Problemet er så bare at få ham til at falde i søvn igen bagefter. For han synes ikke han skal sove igen når han har fået mad. Så vil han gerne lege, med det resultat at hver gang jeg har ammet ham om natten bruger jeg/vi minimum en time på at få ham til at falde i søvn, - og ofte op til 2-3-4 timer. Han er som regel ikke decideret utilfreds, - han er bare vågen og brokker sig hvis ikke han bliver underholdt.
Vi tænder aldrig lyset og prøver blot så afdæmpet som vi kan at putte/vugge/ae/holde om ham. Men han bliver bare ved med at kigge på os med hans store øjne og brokker sig højlydt såsnart vi forsøger at lægge ham fra os for at sove, - uanset om det er i sin egen seng eller i vores hvor vi så ligger og holder om ham.
Jeg ved man ikke kan forvente rytmer eller sammenhængende søvn i denne alder. Men det er alligevel for tit jeg maks. får 3 timers nattesøvn fordi jeg skal amme og putte hele natten. Så er der nogle der kender nogle tricks så vi kan lære ham at falde nemmere i søvn?
På forhånd tak
Anmeld