Hej piger, jeg har et undrende spørgsmål til jer. Når jeg er hos jordemoderen, er mit blodtryk pænt lavt, sidste uge var det 114/88. Jeg går til ekstra tjeks pga bekymring hos en læge på det sygehus jeg skal føde på, og når jeg er der, er det altid højere, var der i dag , urin blank, ingen ødemer osv men blodtryk på 126/91??? Jeg blev så bange da jeg så det bagerste tal var på 91, hvor jeg så sagde til ham at det måtte da kun være på 90?Han sagde helt roligt at mit blodtryk var flot og normalt og det gennemsnitlige tal på dette, er langt under det maximale. Men så har jeg læst andre gravide får taget blodprøver hvis det bageste tal er over 90? Men det sagde han intet om? Han sagde bare alt er som det skal være og mine tidligere kontroller er helt fine og fuldstændig normale.Han sagde i øvrigt at hvis jeg havde ligget mig i 30 min, så var han sikker på at det vil ryge meget længere ned plus at han sagde at man kan ikke have ssf når urinen er blank, da det er de to vitgtigste faktorer og alle mine kontroller er fine. Alt var helt normalt.Skal jeg være rolig eller ville i være bekymrede? Han ville vel have taget blodprøver hvis han mente det var det han skulle?Hvordan ligger jeres bt og er jeres til tider højere hos læge og lavere hos fx jordemoder?Håber på i vil svare, da jeg er en stor bekymring.
Anmeld