kreative ideer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg var lige inde på bonusbørnenes værelse og konstaterede at et bord + 2 stole fra IKEA ikke lige passer dem mere, så har tænkt mig at sætte det ind på min datters værelse (og så får de skrivebord i julegave)

MEN... det er så KEDELIGT + det bærer præg af tusch, maling og andre tegninger der ikke er til at vaske af  ... vi kører klokkeblomst tema på hendes værelse..

Nogle ideer til hvordan jeg kan friske bordet og stolene op??

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50178411/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Dot D

Jeg ville vaske træet godt af i grundrens, derefter med rent vand og lade det tørre. Så ville jeg slibe det meget let og male det først med en grunder og derefter med en træmaling. 

Så ville jeg finde feks tapet med temaet på og klistre det på sædderne og bordpladen. Derefter skal det have en god gang lak, så holder det lang tid igen

Anmeld

22. november 2012

banana3

Problembarnet skriver:

Jeg var lige inde på bonusbørnenes værelse og konstaterede at et bord + 2 stole fra IKEA ikke lige passer dem mere, så har tænkt mig at sætte det ind på min datters værelse (og så får de skrivebord i julegave)

MEN... det er så KEDELIGT + det bærer præg af tusch, maling og andre tegninger der ikke er til at vaske af  ... vi kører klokkeblomst tema på hendes værelse..

Nogle ideer til hvordan jeg kan friske bordet og stolene op??

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50178411/

Ja, du kan lame bordpladen, kun pladen, og stolpladen de sidder på (på stolen selvfølgelig) og ryklænet, lam det i en fed farve der kan passe ind i hendes værelse 

Anmeld

22. november 2012

Problembarnet

tak for jeres forslag - det vil jeg lige undersøge

Anmeld

13. marts 2013

Problembarnet

Dot D skriver:

Jeg ville vaske træet godt af i grundrens, derefter med rent vand og lade det tørre. Så ville jeg slibe det meget let og male det først med en grunder og derefter med en træmaling. 

Så ville jeg finde feks tapet med temaet på og klistre det på sædderne og bordpladen. Derefter skal det have en god gang lak, så holder det lang tid igen

Nu har jeg samlet sammen til stolene og bordet (pladerne) 

Hvilken lak skal man bruge? og hvilket slags maling (vil gerne male det hvidt) 

Anmeld

14. marts 2013

Dot D

Problembarnet skriver:

Nu har jeg samlet sammen til stolene og bordet (pladerne) 

Hvilken lak skal man bruge? og hvilket slags maling (vil gerne male det hvidt) 

Du kan få mange gode vandbaserede malinger og lakker i dag til maling af møbler og lignende. Jotun har en god maling til træ og Sadolin er lige kommet med en ny træmaling, der er enormt nem at male med og den bliver rigtigt flot.

Så find en af de to forhandlere, og du skal få hjælp til at købe en god maling

God arbejdslyst, det er sådan noget, der er sjovt at lave....

Anmeld

14. marts 2013

Problembarnet

Dot D skriver:

Du kan få mange gode vandbaserede malinger og lakker i dag til maling af møbler og lignende. Jotun har en god maling til træ og Sadolin er lige kommet med en ny træmaling, der er enormt nem at male med og den bliver rigtigt flot.

Så find en af de to forhandlere, og du skal få hjælp til at købe en god maling

God arbejdslyst, det er sådan noget, der er sjovt at lave....

tak for svar 

Skal man også bruge træ-lakering til at lakere det gavepapir jeg har udvalgt mig - skal være på stolene? 

Anmeld

14. marts 2013

Dot D

Problembarnet skriver:

tak for svar 

Skal man også bruge træ-lakering til at lakere det gavepapir jeg har udvalgt mig - skal være på stolene? 

Det kan man under normale omstændigheder, men spørg for en sikkerheds skyld, når du køber det, der er nogle typer, der er mere egnede til papir end andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.