Nordiske navne! :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.354 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. november 2012

Sophie90

Hej piger, 

er vild med nordiske navne og fandt den her side som jeg synes er virkelig god og ville lige dele den med jer :-) 

http://www.nordicnames.de/wiki/Main_Page

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Miss Kat

Mange tak, samme her. Vi har dog allerede fundet NAVNET fra den nordiske mytologi (hvis spiren er en pige), men så kan vi lede efter drengenavn også.

Anmeld

21. november 2012

Sophie90

Miss Kat skriver:

Mange tak, samme her. Vi har dog allerede fundet NAVNET fra den nordiske mytologi (hvis spiren er en pige), men så kan vi lede efter drengenavn også.

Orh hvor dejligt :-) hvad er det, hvis altså du vil sige det hehe.. Selvfølgelig helt okay hvis du ikke vil..

Anmeld

21. november 2012

Miss Kat

Nix.

Læste lige din profil forresten. Det lyder som om I har jeres eget lille Paradis på Jord!  

Anmeld

21. november 2012

Sophie90

Miss Kat skriver:

Nix.

Læste lige din profil forresten. Det lyder som om I har jeres eget lille Paradis på Jord!  

Hehe nej kender det :-) jeg har også selv både et pige og drengenavn som jeg virkelig holder for mig selv :-)

jaa det er meget dejligt herude, der mangler bare en lille bebs..

Anmeld

21. november 2012

Miss Kat

Animalia skriver:

Hehe nej kender det :-) jeg har også selv både et pige og drengenavn som jeg virkelig holder for mig selv :-)

jaa det er meget dejligt herude, der mangler bare en lille bebs..

Det skal nok komme... (hvilket bare altid er så meget nemmere at sige til andre, end til sig selv når man selv står i det.)

Hvor længe har I prøvet?

Anmeld

21. november 2012

Sophie90

Miss Kat skriver:

Det skal nok komme... (hvilket bare altid er så meget nemmere at sige til andre, end til sig selv når man selv står i det.)

Hvor længe har I prøvet?

Hehe ja det er det ALLE siger :-) 

det er 6 md nu, men første gang jeg har kunnet teste positiv på en ÆL test så jeg  for at den er der.. Hehe..

hvor længe prøvede i? Og hvor længe er der til? :-)

Anmeld

21. november 2012

Miss Kat

Animalia skriver:

Hehe ja det er det ALLE siger :-) 

det er 6 md nu, men første gang jeg har kunnet teste positiv på en ÆL test så jeg  for at den er der.. Hehe..

hvor længe prøvede i? Og hvor længe er der til? :-)

Jeg siger det dog med glimt i øjet, for jeg har stået i nøjagtigt samme situation som dig. "Bare tag den med ro og lad være med at spekulere for meget over det, så kommer det lige pludselig." Det kan man bare ikke bruge til en dyt når man ikke ønsker noget højere!

Ok, det er jo absolut første skridt i den rigtige retning med en positiv ÆL-test. 

Vi prøvede over en periode på 1½ års tid, hvor vi havde nogle pauser grundet alvorlig sygdom, samt jeg gennemgik en biokemisk graviditet og vi aborterede spontant i 10.-11. uge. Det kan godt være en sej kamp at få sine babyønsker opfyldt. Det er ikke altid lykken er gjort, bare fordi man står med den positive test. (Ikke ment demotiverende, bare som bitter erfaring.)

Jeg har termin d. 7. maj, så jeg er i 17. uge.  

Anmeld

21. november 2012

Sophie90

Miss Kat skriver:

Jeg siger det dog med glimt i øjet, for jeg har stået i nøjagtigt samme situation som dig. "Bare tag den med ro og lad være med at spekulere for meget over det, så kommer det lige pludselig." Det kan man bare ikke bruge til en dyt når man ikke ønsker noget højere!

Ok, det er jo absolut første skridt i den rigtige retning med en positiv ÆL-test. 

Vi prøvede over en periode på 1½ års tid, hvor vi havde nogle pauser grundet alvorlig sygdom, samt jeg gennemgik en biokemisk graviditet og vi aborterede spontant i 10.-11. uge. Det kan godt være en sej kamp at få sine babyønsker opfyldt. Det er ikke altid lykken er gjort, bare fordi man står med den positive test. (Ikke ment demotiverende, bare som bitter erfaring.)

Jeg har termin d. 7. maj, så jeg er i 17. uge.  

Hehe nej lige præcis.. Da du så stod med positiv test havde du så tænkt meget over det alligevel? Hehe.. Fordi jeg tænker ikke sådan voldsomt over det, men lidt hver dag  Hihi..

åh ja det er jeg da ked af men dejligt det er endt lykkeligt..

det er også dejligt at være forberedt, synes jeg er en af de rigtig dejlige ting ved at være herinde, man ser virkelig nærmest alle tænkelige situationer.. 

Uh, dagen før min fødselsdag hehe.. Det er en dejlig måned, det er næsten altid vejr til at være ude :-D

Anmeld

21. november 2012

Miss Kat

Animalia skriver:

Hehe nej lige præcis.. Da du så stod med positiv test havde du så tænkt meget over det alligevel? Hehe.. Fordi jeg tænker ikke sådan voldsomt over det, men lidt hver dag  Hihi..

åh ja det er jeg da ked af men dejligt det er endt lykkeligt..

det er også dejligt at være forberedt, synes jeg er en af de rigtig dejlige ting ved at være herinde, man ser virkelig nærmest alle tænkelige situationer.. 

Uh, dagen før min fødselsdag hehe.. Det er en dejlig måned, det er næsten altid vejr til at være ude :-D

Det stenede er faktisk at da jeg blev gravid (da vi aborterede) havde jeg slet ikke spekuleret over det. Det var i en af vores pauser, så det kom MEGET uventet. Men var jo naturligvis absolut velkomment!! Da vi mistede den, gik vi straks i gang med at prøve igen, og jeg blev gravid i 2. forsøg. Og der tænkte jeg MEGET over det... så for mig er status at det ikke gør nogen forskel for at blive gravid eller ej. Hvis det kan trøste dig. Til gengæld kan psyken så spille én nogle gevaldige puds og skabe masser af falske graviditetstegn.... tarveligt.

Ja, det er rigtigt at det er godt at vide hvad man kan forvente, man skal også bare passe på ikke at blive forskrækket over nogle af skrækhistorierne. Hvis man læser en masse om sygdomme, er det nemt at blive hypokonder, og det samme må kunne overføres til dette forum. Hvis man læser om alt for meget der kan gå galt, vil man måske også gå og frygte disse ting og tro, der er alt muligt i vejen med én. Men ja, jeg gjorde og gør da det samme som dig, jeg synes også det er rart at være informeret.

Maj er en fantastisk måned at give liv, jeg er super glad for, det bliver en forårsbaby. Selvom det naturligvis ikke betyder noget, bare den kommer!

Jeg  for jer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.