ønsker ikke amme nr2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Anonym trådstarter

Hejpiger.

Sagen er at jeg har et barn på 16 måneder. & ammer stadigvæk. Familien synes hun er ved at være alt for stor, og råder mig til at stoppe inden min termin som er d. 7 april.

Problemet er at det vil blive en hård kamp! simpelthen så hård kamp, at mit moder hjerte ikke kan afslå hendes gråd og vræde hvis jeg skal afvise mit bryst. Hygger mig egentlig også med det.. & ser ikke noget forkert i hun ammer... Og bryder mig slet ikke om at andre nærmest blir lid sure over det!

derfor har jeg overvejet give den næste flaske. Simpelthen af flere årsager.. så kan kæresten denne gang også få nogle trygge og gode stunder under måltiderne med den nye, og så blir den nye ikke så afhæning af kun mor, men far kan også være med - og så blir det også nemmere at stoppe med mælken..... men det er som om andre ikke er enige og siger brysten er det bedste...!

jeg ammer kun med det ene bryst da mit andet bryst er stoppet med mælken og så er vorten simpelthen blevet så følsom at jeg knap nok kan røre den... Jeg ville simpelthen ikke orke sku starte ny amning op, og kæmpe med alt det som jeg har gjort og gør nu.. Denne gang vil jeg dele med kæresten sådan så vi kan være to på... lyder det ik rimeligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså vil du blive ved med at amme den store, efter den lille ny er kommet, eller misforstår jeg??

Syntes i ska gøre det der passer bedst for her. Vh stine

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Altså vil du blive ved med at amme den store, efter den lille ny er kommet, eller misforstår jeg??

Syntes i ska gøre det der passer bedst for her. Vh stine

jeg vil gøre det færdig stille og roligt med den store... men ikke amme andre end hende. For det holder mit bryst ikke til

Anmeld

20. november 2012

baby012

Jeg kan kun råde til i det mindste at give amning en chance med nr 2 ? 

Mener det er de første tre måneder som er rigtig vigtige, i denne tid har barnet ikke selv noget imunfotsvar, og opbygger sit eget stærkere ved din amning , der er rigtig mange anti stoffer i din mælk som ikke er der i mme .. 

Mme giver også maveproblemer, som kAn undgås ved at amme.. 

Ville aldrig selv vælge det fra, har selv dårlig iminforsvar, dette kan skyldes at jeg ikke blev ammet.. 

Men hvis du nyder amningen, hvorfor så ikke bare starte på en frisk når den nye kommer, men du bør stoppe med at amme den store inden den lille ny kommer.. Ellers tror jeg det bliver svært uanset hvad  :/ 

håber du finder en løsning 

Anmeld

20. november 2012

modesty

Hejpiger.

Sagen er at jeg har et barn på 16 måneder. & ammer stadigvæk. Familien synes hun er ved at være alt for stor, og råder mig til at stoppe inden min termin som er d. 7 april.

Problemet er at det vil blive en hård kamp! simpelthen så hård kamp, at mit moder hjerte ikke kan afslå hendes gråd og vræde hvis jeg skal afvise mit bryst. Hygger mig egentlig også med det.. & ser ikke noget forkert i hun ammer... Og bryder mig slet ikke om at andre nærmest blir lid sure over det!

derfor har jeg overvejet give den næste flaske. Simpelthen af flere årsager.. så kan kæresten denne gang også få nogle trygge og gode stunder under måltiderne med den nye, og så blir den nye ikke så afhæning af kun mor, men far kan også være med - og så blir det også nemmere at stoppe med mælken..... men det er som om andre ikke er enige og siger brysten er det bedste...!

jeg ammer kun med det ene bryst da mit andet bryst er stoppet med mælken og så er vorten simpelthen blevet så følsom at jeg knap nok kan røre den... Jeg ville simpelthen ikke orke sku starte ny amning op, og kæmpe med alt det som jeg har gjort og gør nu.. Denne gang vil jeg dele med kæresten sådan så vi kan være to på... lyder det ik rimeligt?

Nej, jeg synes ikke at det lyder rimeligt. Undskyld hvis det ikke er det svar du vil høre, men sådan har jeg det.

Du skriver at du hygger dig med det men at du ikke orker at starte ny amning op? Det forstår jeg ikke helt.

Der vil jo sandsynligvis løbe ny mælk i det andet bryst når du har født, så på den måde vil det bryst du ammer med nu jo blive aflastet.

Jeg må indrømme at jeg synes det virker helt skævt at fortsætte med at amme dit store barn efter den lille er født. Det absolut bedste for en baby er ammemælk, mindst de første 4 mdr. af barnets liv. Din lille baby vil have så meget større gavn af den mælk end den store. Du udsætter den lille for maveproblemer og allergier ved at give flaske fra starten. Fair nok hvis du virkelig ikke vil amme og du har taget det valg, men så må du også stoppe med den store. Ellers er det efter min mening helt unfair overfor den lille.

Og hvordan vil du forklare det valg når dine børn bliver store? Hvis jeg var den lille, ville jeg da blive vildt såret over at blive valgt fra ved brystet til den stores fordel.

Anmeld

20. november 2012

kekp

Anonym skriver:

Hejpiger.

Jeg synes at du skal gøre præcis hvad du føler vil være bedst for dig og din familie. Jeg ammede kun min søn i 5 dage, det gik helt i kludder, hvor mange forskellige ting lå til grund for, men vi endte på børneafdelingen med en lille dreng som var fuldstændig dehydreret og havde tabt sig meget, han fik simpelthen intet ud. Den oplevelse har gjort at jeg allerede nu har valgt, at får vi engang nummer to, så skal jeg ikke forsøge mig med amning. Ved godt at det er det sundeste for barnet men min dreng har klaret/klarer sig fint på mme.

Så selvom at vores begrundelse er vildt forskellig (og jeg ikke er gravid ) kan jeg sagtens forstå dine tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.