Føler mig ikke respekteret, hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. november 2012

MilleRasmussen

Hej alle I dejlige damer herinde. Håber I har haft en skøn dag og får én skøn aften hver og især. 

Jeg står i det problem at jeg har fødselsdag snart og skal derfor inviterer gæster. Jeg vil rigtig rigtig gerne invitere mine to faster med deres børn og mine onkler, men skal jeg være ærlig så orker jeg det ikke for føler ikke jeg bliver respekteret. Deres børn er så voldsomme, høre ikke efter når du siger noget og der skal så meget til før at forældrene selv skær igennem. Jeg troede det måske var ovre for de bliver ældre, men sidste måned var jeg til fødselsdag hos min farmor til hendes fødselsdag hvor de også var med deres børn, og hold da op, de er så van til og må alt så respekteret bliver man ikke bare lige. Min farmor sagde så mange gange stop og de kan lige sige stop, men tager ikke fat i børnene, rejser sig først når de græder næsten.. 

Jeg orker bare næsten ikke at invitere dem med, for syntes det er alt for meget. Men, min faster har lige inviteret mig til fødselsdag ugen efter min, så føler mig forpligtiget til at invitere dem! Jeg er nået til det sted at jeg bare tænker at de bliver inviteret og håber at de ikke kan komme. Jeg har en lille hund som børnene ikke forstår skal gå på gulvet og vil bare slappe af og være glad til min fødselsdag. Kan man sige det, hvordan, hvad havde I gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

livhemdrup

MilleRasmussen skriver:

Hej alle I dejlige damer herinde. Håber I har haft en skøn dag og får én skøn aften hver og især. 

Jeg står i det problem at jeg har fødselsdag snart og skal derfor inviterer gæster. Jeg vil rigtig rigtig gerne invitere mine to faster med deres børn og mine onkler, men skal jeg være ærlig så orker jeg det ikke for føler ikke jeg bliver respekteret. Deres børn er så voldsomme, høre ikke efter når du siger noget og der skal så meget til før at forældrene selv skær igennem. Jeg troede det måske var ovre for de bliver ældre, men sidste måned var jeg til fødselsdag hos min farmor til hendes fødselsdag hvor de også var med deres børn, og hold da op, de er så van til og må alt så respekteret bliver man ikke bare lige. Min farmor sagde så mange gange stop og de kan lige sige stop, men tager ikke fat i børnene, rejser sig først når de græder næsten.. 

Jeg orker bare næsten ikke at invitere dem med, for syntes det er alt for meget. Men, min faster har lige inviteret mig til fødselsdag ugen efter min, så føler mig forpligtiget til at invitere dem! Jeg er nået til det sted at jeg bare tænker at de bliver inviteret og håber at de ikke kan komme. Jeg har en lille hund som børnene ikke forstår skal gå på gulvet og vil bare slappe af og være glad til min fødselsdag. Kan man sige det, hvordan, hvad havde I gjort? 

Eksempelvis ka det jo være i ik har plads og det bare skal være en lille fødselsdag?

Anmeld

20. november 2012

MilleRasmussen

Ja det har mor også forslået, men min farmor bliver inviteret og mine fastre er jo hendes dødtre ;s.

Anmeld

20. november 2012

livhemdrup

Det ville altså ik bekymre mig overhovedet. 

Anmeld

20. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MilleRasmussen skriver:

Ja det har mor også forslået, men min farmor bliver inviteret og mine fastre er jo hendes dødtre ;s.

Altså, til min datters barnedåb ville jeg gerne have haft kusiner, onkler, tanter, m.m. med - men det var der ikke plads til, så sendte en sød besked til dem allesammen omkring det, hvilket de respekterede fuldt ud, og vi bliver stadig inviteret til deres. 

Ved godt det ikke helt er det samme - men du har vel en tættere relation til din farmor end til dine fastre, og på et eller andet tidspunkt må man sige stop på gæstelisten, og det har du fuldt ud ret til  

Anmeld

20. november 2012

marloutti

Lad da være med at invitere dem! Man skal da ikke føle sig forpligtet til at invitere nogen man ikke orker at se på! Desuden bestemmer man jo selv hvor stor/lille en fødselsdag man vil holde.

Anmeld

20. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg havde ikke inviteret dem - aldrig i livet. Sig du holder det for de nærmeste i familien, og/eller at der ikke er plads til flere.

Anmeld

20. november 2012

MilleRasmussen

Okay, tak for svar piger

Anmeld

20. november 2012

Fenja09

MilleRasmussen skriver:

Du skal invitere af lyst og ikke pligt!

Det bedste ville nok være, at lægge kortene på bordet og sige hvad du føler - kan være at dine fastre vil være lidt mere obs på det, hvis de har fået det fortalt.

Håber du får en dejlig fødselsdag!

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.