når alt er prøvet:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. november 2012

MelikkazMoar

hej..

jeg ahr et problem med min datter som er 18 mdr. hun vil ikke sove alene og ikke i sin egen seng..

jeg har prøvet alt alt alting,.. sundhedsplejersken siger det er fordi hun er stædig.. hun siger jeg skal gøre aftenstunden hyggelig for hende og så ligge hende op, og hvis hun græder skal jeg lade hende ligge.

og det er så dertil jeg er nået nu,  jeg gør det ikke fordi jeg vil være ond ved hende men simpelthen fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ..

derfor spørger jeg nu, mødre, der har lagt deres børn op og lade dem 'græde sig selv i søvn'  om lidt hjæp og opbakning..

hvad skal jeg gøre ? bare lade hende ligge eller hvordan skal jeg takle det hele ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

dukke

MelikkazMoar skriver:

hej..

jeg ahr et problem med min datter som er 18 mdr. hun vil ikke sove alene og ikke i sin egen seng..

jeg har prøvet alt alt alting,.. sundhedsplejersken siger det er fordi hun er stædig.. hun siger jeg skal gøre aftenstunden hyggelig for hende og så ligge hende op, og hvis hun græder skal jeg lade hende ligge.

og det er så dertil jeg er nået nu,  jeg gør det ikke fordi jeg vil være ond ved hende men simpelthen fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ..

derfor spørger jeg nu, mødre, der har lagt deres børn op og lade dem 'græde sig selv i søvn'  om lidt hjæp og opbakning..

hvad skal jeg gøre ? bare lade hende ligge eller hvordan skal jeg takle det hele ?

har du prøvet at sætte noget stillet musik på. det hjalp mig meget da jeg havde problemer med at få min søn til at sove 

Anmeld

19. november 2012

Faith

Undrer mig meget over at en sundhedsplejerske kan finde på at opfordre til at lade barnet græde sig i søvn

Har du prøvet at sætte noget afslappende musik på og så sidden ved siden af hende til hun sover?

Anmeld

19. november 2012

FruStolpe

Jeg er modstander af at de græder sig i søvn, men jeg mener derimod heller ikke at man skal bryde en vane med en ny...

Vi har brugt den her metode:

Starter med at gøre putklar og synge godnatsang, på nøjagtig samme måde, og samme sang hver eneste dag.

Så gir vi en tår vand, og putter hende med bamse og sutter. Siger godnat og går.

Hvis hun bare piver/skaber sig så lade vi hende være, og ser tiden an.

Græder hun rigtigt, går vi ind og lægger hende ned, putter med dynen og bamse og går ud igen. Vi taler ikke til hende. Græder hun igen så er det forfra.

Vi har to gange på 2 år haft 5-6 dage hvor vi har måtte bruge den måde, og det har taget helt op til 1½ time med mere en 30 gange hvor vi har været inde og lægge hende.

Men det virker altså, hvis bare man kan holde fast....

Go kamp

Anmeld

19. november 2012

modesty

Nu fortæller du ikke HVOR grelt det rent faktisk er. Men jeg går ud fra at det er MEGET grelt hvis du er derude hvor du overvejer den metode. I så fald vil jeg anbefale at du køber bogen Godnat og Sov Godt. Som de andre også siger, er jeg heller ikke fortaler for at man lader barnet græde sig i søvn, men i den nævnte bog er der en konkret metode, som ikke direkte betyder at barnet skal græde sig i søvn, men at man skal lade det være i nogle bestemte intervaller inden man går ind til det.

Som min SP sagde til mig: "Du vil aldrig høre mig anbefale den metode, men den virker".

Anmeld

19. november 2012

MelikkazMoar

modesty skriver:

Nu fortæller du ikke HVOR grelt det rent faktisk er. Men jeg går ud fra at det er MEGET grelt hvis du er derude hvor du overvejer den metode. I så fald vil jeg anbefale at du køber bogen Godnat og Sov Godt. Som de andre også siger, er jeg heller ikke fortaler for at man lader barnet græde sig i søvn, men i den nævnte bog er der en konkret metode, som ikke direkte betyder at barnet skal græde sig i søvn, men at man skal lade det være i nogle bestemte intervaller inden man går ind til det.

Som min SP sagde til mig: "Du vil aldrig høre mig anbefale den metode, men den virker".

jeg har læst og fulgt bogen 2 gange i de 18mdr hun har været til.. og der har ikke virket.. så ja, jeg er helt derude hvor jeg ikke kan holde det ud næsten,,, det tager meget hårdt på mig ikke at være go nok eller at føle mig tilstrækkelig..

Anmeld

19. november 2012

LR85

MelikkazMoar skriver:

hej..

For det første: dit barn skal ikke græde sig selv i søvn. (Efter min mening)

Langvarrig process, men det virkede hos os, da jeg efter 2 års mareridt fandt på dette. 

Du sætter dig på en stol ved siden a sengen, så du ikke kan nåes og så dit ansigt ikke kan ses. 

Der sidder du med en bog, computer, strikker eller andet stille. 

Så kan dit barn se dig og ikke føle sig svigtet. Du skal helst ikke vende dig eller sige for meget. 

det gør du HVER aften, indtil barnet har set a du sidder der og bliver siddende, Og dit barn er roligt ved det. (Hos os tog det en uge ca)

så flytter du stolen over mod døren, så din ryg stadig kan ses men du er længere væk, det gør du igen til dit barn bliver tryk ved du stadig sidder der og forholdsvis roligt falder i søvn. 

Så flytter du stolen over dørtrinnet, så kun dine ben/skulder kan ses og bliver siddende der hver aften til du tilsidst kan gå helt ud. 

Vores process tog nok en månedtid og kun de første 2-4 dage var hårde når jeg flyttede mig længere væk. 

Anmeld

19. november 2012

MortilElias2010

Vi forsøgte os KORTvarigt med den elendige metode jeg syntes det er og som jeg overhovedet ikke forstår hvordan nogen bevidst kan fortsætte med at bruge eller anbefale. 

Jeg eller min mand sad med vores søn, hans stofklude, Ghana dyne som vi svøbte om ham og lod ham bevæge arme og ben som han lystede, vi indrettede os efter hans behov, ikke vores egne og sut i armene med puder under så han kunne ligge på dem uden helt kun at hvile på vores arme og så nussede vi ham til han sov, vi fulgte også et ritual som ikke forandrede sig og det gik smertefrit. Jeg vippede feks stille med ham hvorefter noget tid jeg lige så stillede ebbede ud af det så det blev og mere sagte indtil jeg stoppede helt, reagerede han så sov han ikke tungt nok og så vippede jeg lidt igen og gentog indtil han gav slip - dette kan man mærke i fingre, arme og ben på barnet og så er de væk i drømmeland. Derefter lagde vi ham over i hans seng og puttede ham godt og så var der ro. Har ikke forstået hvorfor du ikke skulle snakke med dit barn, hvis denne er lysvågen når du kigger ind - det har ingen skade sket taget herhjemme og vores søn sover trygt og godt. Dog vil jeg sige at er barnet ikke helt vågen når du er hos denne så bør man lade være at føre en samtale for så vågner det helt op - det er tydeligt hvilken forskel der er på lysvågen og på at være halvsovende endnu  Du skal nok finde en måde der giver dig og dit barn både tryghed og nærvær som er det vigtigste for jer begge og I får en god oplevelse ud af det sammen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.