MelikkazMoar skriver:
hej..
jeg ahr et problem med min datter som er 18 mdr. hun vil ikke sove alene og ikke i sin egen seng..
jeg har prøvet alt alt alting,.. sundhedsplejersken siger det er fordi hun er stædig.. hun siger jeg skal gøre aftenstunden hyggelig for hende og så ligge hende op, og hvis hun græder skal jeg lade hende ligge.
og det er så dertil jeg er nået nu, jeg gør det ikke fordi jeg vil være ond ved hende men simpelthen fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ..
derfor spørger jeg nu, mødre, der har lagt deres børn op og lade dem 'græde sig selv i søvn' om lidt hjæp og opbakning..
hvad skal jeg gøre ? bare lade hende ligge eller hvordan skal jeg takle det hele ?
For det første: dit barn skal ikke græde sig selv i søvn. (Efter min mening)
Langvarrig process, men det virkede hos os, da jeg efter 2 års mareridt fandt på dette.
Du sætter dig på en stol ved siden a sengen, så du ikke kan nåes og så dit ansigt ikke kan ses.
Der sidder du med en bog, computer, strikker eller andet stille.
Så kan dit barn se dig og ikke føle sig svigtet. Du skal helst ikke vende dig eller sige for meget.
det gør du HVER aften, indtil barnet har set a du sidder der og bliver siddende, Og dit barn er roligt ved det. (Hos os tog det en uge ca)
så flytter du stolen over mod døren, så din ryg stadig kan ses men du er længere væk, det gør du igen til dit barn bliver tryk ved du stadig sidder der og forholdsvis roligt falder i søvn.
Så flytter du stolen over dørtrinnet, så kun dine ben/skulder kan ses og bliver siddende der hver aften til du tilsidst kan gå helt ud.
Vores process tog nok en månedtid og kun de første 2-4 dage var hårde når jeg flyttede mig længere væk.