Det kan sku da ikke være rigtigt ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2012

Kamulla

Anonym skriver:

Så jeg skal gå på gaden sove udenfor??

Hmmmm.. 

Og jeg venter et lille barn, burde de ikke hjælpe mig ?? 

ja det er ligefør.. men det er de nye regler på kommunen vdr. akuboliger.. så du må ud og lede og ringe til div. boligselvskaber... gjorde min veninde herude, og hun fik efter kort tid tilbudt flere lejligheder da de var søde at sætte hende på en hurtigere liste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Anonym trådstarter

Ej det kan simpelthen ikke være rigtigt!

Anmeld

19. november 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

ja det er ligefør.. men det er de nye regler på kommunen vdr. akuboliger.. så du må ud og lede og ringe til div. boligselvskaber... gjorde min veninde herude, og hun fik efter kort tid tilbudt flere lejligheder da de var søde at sætte hende på en hurtigere liste...

Er på kontanthjælp og har ikke råd til at skrive mig ind i alle mulige bolig selvskaber. 

Anmeld

19. november 2012

hesøth

Anonym skriver:

Er på kontanthjælp og har ikke råd til at skrive mig ind i alle mulige bolig selvskaber. 

Hmm jamen så må du jo tage imod det tilbud kommunen har givet dig (skreb du ikke at de gerne ville hjælpe, hvis du flyttede i noget af deres eget?)...

Kan godt se at det er en træls situation du står i.....men altså hvis kommunen har tilbudt dig hjælp, så synes jeg du skulle tage i mod den - også må du jo melde dig i en boligforening, hvor du gerne vil bo på sigt OG så selv spare op til indskud...

Anmeld

19. november 2012

TNBC

Anonym skriver:

Kommunen hjælper ikke med bolig. hvis du spørg, siger de vi har intet.. de er ligeglade.. man skal selv finde

Anmeld

19. november 2012

Anonym trådstarter

De siger at man kan prøve at søge om hjælp til indskud hvis man finder en lejlighed der ikke er privat eget eller en af deres egne men så skal man skrives op på ventelisten i denne kommune og vente på ledig bolig der er laaaaaaang ventetid.

De har da pligt til at hjælpe mig når jeg snart står med en lille under armen og uden noget sted at bo 

jeg sys ikk det hænger sammen.

Anmeld

19. november 2012

Kamulla

Anonym skriver:

jamen det er rigtigt... 

Jeg stod og blev nægtet KH da jeg var gravid.. fordi jeg boede i en andels bolig.. blev tvunget til at sælge mod min lyst, men de vil ikke hjælpe med leje.. så måtte flytte fra nærmeste familie til Taastrup alene i en dyr privat leje bolig.. levede af det jeg tjente på min lejlighed under barsel... men her var der heller ingen hjælp at hente.. denne bolig har jeg dog fået af kommunen (HTK) da den jeg selv havde fundet var alt for dyr, så jeg kunne ikke betale for det min søn havde brug for eller jeg havde brug for... men de regler blev lavet om lige da jeg fik en bolig.. stod på akut listen i 1år..

så vil prioriterer at bruge 1-300kr for at få dig skrevet op til noget.. jeg har selv været på KH og ved hvor hårdt det er.. men så må man sige til familie at der ingen julegaver bliver i år da i bliver nød til at få en lejlighed for jer selv nu.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.