Hun sover og sover (Zzz)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. november 2012

MorDk

Min lille pige er 8 uger gammel ♥

Hun har lige fra dag 1 sovet rigtig godt i løbet af dagen og faktisk også om natten. Ammer hende mellem 2-3 gange i løbet af natten. Har haft en smule svært ved at falde til ro om aften (ved en 19-tiden) og der har vi brugt nogle timer på at få hende til at sove... men ellers ingen problemer

I de sidste dage har hun sovet rigtig meget!! Altså 4-5 timer i streg om dagen... og ja... hun har nogle gange ikke lige ville spise når jeg lagde hende til, men vendt hovedet væk fra brystet som om hun ikke vil have mad. Måske hun ik er sulten?! Idag fik hun mad kl.08.00 og har faktisk ikke spist et ordentlig "måltid" endnu. Det sys jeg er lidt  Øv! Hun vil bare sove?! Kan jo ikke tvinge babsen i hende... oplever at hun spiser rigtig godt efter hendes lange lure... men sys jo ikke helt det er nok?

Andre som i en periode har oplevet det samme? Bør jeg være bekymret? Hun tager jo på og vokser, trives.... men de våde bleer kommer jo ikke hvis ikke hun bliver ammet tilsvarende...? Derfor tænker jeg... er det ok? Bør jeg vække hende?

Har prøvet det med at vække hende... men hun bliver meget utilfreds. Hvis hun får lov at sove til hun vågner... spiser hun godt og er i dejligt humør... Meeeen alligevel? Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Tror ikke du har grund til bekymring. Det du beskriver der kunne ligeså vel have været Ida i den alder. Hun sov også gerne 4-5 timer om eftermiddagen. 

Tror på at så længe der er våde bleer og hun spiser godt når hun vågner, så får hun det hun har brug for. 

Og en baby på den alder sover jo fordi dr har brug for det 

Anmeld

19. november 2012

Zafir

Altså Frigg var også sådan da hun var lille. Og jeg var faktisk også lidt bekymret
MEN jeg tror altså ikke der er grund til bekymring... Bare NYD det så længe det varer. Frigg tog så rigelig revance i tand-frembrudsperioder osv...

Så hvis der kommer noget ud, så kan du være sikker på at der kommer noget ind af mad, også skal du bare holde øje med om hun er apatisk og fraværende når hun ER vågen. For så er der grund til bekrymring. Ellers ikke

Anmeld

19. november 2012

Miss-86

Som du jo ved, har jeg ikke selv nogen dejlige lille bebs, men det lyder ikke til du behøver bekymre dig.. Da hun spiser godt, når hun er udhvilet, som du skriver..

Anmeld

19. november 2012

MorDk

Tak piger havde bare liiige brug for at komme ud med det...

Anmeld

19. november 2012

kekp

MorDk skriver:

Min lille pige er 8 uger gammel ♥

Hun har lige fra dag 1 sovet rigtig godt i løbet af dagen og faktisk også om natten. Ammer hende mellem 2-3 gange i løbet af natten. Har haft en smule svært ved at falde til ro om aften (ved en 19-tiden) og der har vi brugt nogle timer på at få hende til at sove... men ellers ingen problemer

I de sidste dage har hun sovet rigtig meget!! Altså 4-5 timer i streg om dagen... og ja... hun har nogle gange ikke lige ville spise når jeg lagde hende til, men vendt hovedet væk fra brystet som om hun ikke vil have mad. Måske hun ik er sulten?! Idag fik hun mad kl.08.00 og har faktisk ikke spist et ordentlig "måltid" endnu. Det sys jeg er lidt  Øv! Hun vil bare sove?! Kan jo ikke tvinge babsen i hende... oplever at hun spiser rigtig godt efter hendes lange lure... men sys jo ikke helt det er nok?

Andre som i en periode har oplevet det samme? Bør jeg være bekymret? Hun tager jo på og vokser, trives.... men de våde bleer kommer jo ikke hvis ikke hun bliver ammet tilsvarende...? Derfor tænker jeg... er det ok? Bør jeg vække hende?

Har prøvet det med at vække hende... men hun bliver meget utilfreds. Hvis hun får lov at sove til hun vågner... spiser hun godt og er i dejligt humør... Meeeen alligevel? Hvad tænker I?

Ligger der ikke et tigerspring omkring uge 8? Det kan jo godt have noget at gøre med at hun ikke rigtig gider at spise og måske også på soveriet. Babyerne reagerer jo meget forskelligt på springene.

Jeg tror at så længe det kun drejer sig om en periode skal du ikke være nervøs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.