3. trimester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. november 2012

wilfa

Så gik vi ind i 3.trimester - tænk at der kun er ca. 12 uger igen til vi får se den lille  kan slet ikke vænte!

Er også "spænt" på gener i dette trimesteret, hvad vil det mon bringe? 

1. trimester og til uge 20 var en tid med opkast, madlede og helt sengeliggende, har haft det super godt fra uge 20, og frem til nu, uge 28, håber det fortsætter.  Nej, hvor har det bare været skønt at "leve" igjen, spise det man vil, kunne se andre mennesker, arbejde etc.

Hvordan har I alle det? Håber I alle har det godt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

LMX

wilfa skriver:

Så gik vi ind i 3.trimester - tænk at der kun er ca. 12 uger igen til vi får se den lille  kan slet ikke vænte!

1. trimester og til uge 20 var en tid med opkast, madlede og helt sengeliggende, har haft det super godt fra uge 20, og frem til nu, uge 28, håber det fortsætter.  Nej, hvor har det bare været skønt at "leve" igjen, spise det man vil, kunne se andre mennesker, arbejde etc.

Godt at høre at det går fremad hos dig.

Her har vi også taget hul på 3. trimester. Synes jeg er ret besværet allerede. Ondt i ligamenterne og menslign. smerter når jeg bevæger mig for meget rundt. Jeg har 3 uger til barsel og er sygemeldt indtil da. (Har jeg faktisk været siden uge 6-7stykker)

Men nu hvor jeg har vænnet mig til det og er så fit 4 fight at jeg kan komme lidt ud blandt mennesker, så nyder jeg det lidt mere at gå hjemme

Går ind i uge 30 imorgen. 10 uger igen. Og starter FF imorgen. bliver spændende.

Anmeld

20. november 2012

wilfa

LMX skriver:

Her har vi også taget hul på 3. trimester. Synes jeg er ret besværet allerede. Ondt i ligamenterne og menslign. smerter når jeg bevæger mig for meget rundt. Jeg har 3 uger til barsel og er sygemeldt indtil da. (Har jeg faktisk været siden uge 6-7stykker)

Men nu hvor jeg har vænnet mig til det og er så fit 4 fight at jeg kan komme lidt ud blandt mennesker, så nyder jeg det lidt mere at gå hjemme

Går ind i uge 30 imorgen. 10 uger igen. Og starter FF imorgen. bliver spændende.

Hej,

jeg går også stadig 50% sygemeldt, og vil gøre det til barsel starter i begyndelsen av januar. 

Har/skal du/i til 3d/4d scanning? Vi har bestilt tid til 29. nobember, nogle af mine venner har prøvet det og sa det var en god oplevelse, så siden det er første gang for os, ville vi prøve det.

Godt at du kan komme dig lidt ut, det er bare så kedelig at ligge innenfor hele tiden. Sånn var hele min sommer, men man glemmer faktisk ret hurtig.. når jeg tænker tilbage nu, så husker jeg jo at det var slemt at kaste op etc.. men jeg har nok fortrængt det meste (heldigvis, eller så havde det vel bare kommet et barn i hus her..hehe) Og når endelig de kommer, så er det det hele verdt!  Du har jo børn fra før, så du kender det jo 

Høres bestemt ikke rart ud med dine smerter, håber du ikke får flere/stærkere smerter ila dine sidste uger. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

20. november 2012

LMX

wilfa skriver:

Hej,

jeg går også stadig 50% sygemeldt, og vil gøre det til barsel starter i begyndelsen av januar. 

Har/skal du/i til 3d/4d scanning? Vi har bestilt tid til 29. nobember, nogle af mine venner har prøvet det og sa det var en god oplevelse, så siden det er første gang for os, ville vi prøve det.

Godt at du kan komme dig lidt ut, det er bare så kedelig at ligge innenfor hele tiden. Sånn var hele min sommer, men man glemmer faktisk ret hurtig.. når jeg tænker tilbage nu, så husker jeg jo at det var slemt at kaste op etc.. men jeg har nok fortrængt det meste (heldigvis, eller så havde det vel bare kommet et barn i hus her..hehe) Og når endelig de kommer, så er det det hele verdt!  Du har jo børn fra før, så du kender det jo 

Høres bestemt ikke rart ud med dine smerter, håber du ikke får flere/stærkere smerter ila dine sidste uger. 

Held og lykke med det hele 

Vi har ikke bestilt tid til 3d. Jeg er blevet scannet sååå mange gange allerede og jeg synes godt vi kan bruge de 1200kr på noget andet. Jeg forstår dog sagtens dem som gerne vil ha den scanning med.

Jeg har stadig 4 scanninger planlagt her hen mod slutningen af graviditeten (på OUH), så jeg synes vi er fint dækket ind på det punkt.

Du har ret i at man glemmer det negative ret hurtigt. Selvom vi havde en hård start så ved vi at det er det hele værd når vi sidder med vores datter i armene

Jeg har været fri for kvalme i det mindste

Anmeld

20. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
wilfa skriver:

Ja, her er jeg 28+3 i dag, og jeg synes det går aalt for stærkt Det er jo sidste gang, så jeg husker at nyde det hele

Her har bebsen ofte hikke og den møfler godt derinde - når de to store snaker til maven, så skal jeg da lige love for, der kommer aktivitet derinde

Jeg har det rigtig godt, selvom jeg godt kan mærke, at det begynder at blive hårdere at gå på arbejde - og at det altså er 3. gang (og at jeg ikke er 25 år mere )

Jeg har 3 1/2 uger til barsel - Sidste dag er fredag d 14. dec og i ugen op til har jeg to omsorgsdage Min barselsvikar starter 1. dec og så har jeg to uger til at få overleveret 'mine' børn til hende og sætte hende godt i gang. Det er virkelig dejligt at tænke på

/ Taco78 

Anmeld

20. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
LMX skriver:

Hvis du har lyst, kan vi da drikke en kop kaffe, når jeg går på barsel

/ Taco78 

Anmeld

20. november 2012

LMX

Taco78 skriver:

Hvis du har lyst, kan vi da drikke en kop kaffe, når jeg går på barsel

Det lyder da vildt hyggeligt. Lad os gøre det

Anmeld

20. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
LMX skriver:

Det lyder da vildt hyggeligt. Lad os gøre det

Det lyder godt - det vil jeg glæde mig til Tror det bliver så hyggeligt

/ Taco78 

Anmeld

26. november 2012

M&N

Det må være så stort at træde ind i 3. og sidste trimester.

Jeg har dog lidt tid endnu. Er i uge 27 imorgen og kan ikke vente til at træde ind i 3. trimester. Det har været en stor milepæl hele vejen og det er så stort - vi er så stolte af vores pige i maven, hun er så dygtig og vokser lige som hun skal. Vi glæder os helt vildt til hun kommer til verdenen.  

Her går det godt, har dog begyndende bækkenløsning og det kan sagtens mærkes. Jeg kan godt mærke maven bliver tung og organerne bliver mast mere og mere, når jeg vender mig og bare skal gå den normale tur med hundene, så trækker jeg efter vejret. Men ellers går alting super godt her. Med en vildbasse inde maven og ingen gener ellers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.